OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-04-15 (kilometraż)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-05-21) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #18 Prochiron (2021-09-18 17:07:27)
    Szynobus z Bydgoszczy do Kruszwicy w sezonie turystycznym byłby jakimś pomysłem.
  • #19 (odp. na #17) Tomasz (2021-09-18 23:25:23)
    Raczej nie przy obecnym marszałku Całbeckim. Nawet nie uwzględniono tej linii w sztandarowym przetargu na obsługę przez 9 lat.
  • #20 ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-11-10 16:43:48)
    Trochę poprawek do kilometrażu, dane zgrubne, bo kwit taki sobie.
    0,0 - Rąbinek
    2,1 - Mątwy
    4,0 - Mątwy Port
    5,7 - Przedbojowice
    8,2 - Różniaty
    10,8 - Kobylniki
    11,8 - Kruszwica
    12,8 - Łągiewniki
    15,8 - Polanowice
    18,2 - Racice
    18,6 - Sukowy
    20,6 - Łachmirowice
    24,7 - Gopło
    28,9 - Piątnica
    30,6 - Wronowy
    34,1 - Młyny
    37,7 - Klasztorne
    38,6 - Strzelno
    41,7 - Bronisław
    43,9 - Czerniak
    46,7 - Kunowo
    50,5 - granica dyrekcji
  • #21 Paweł Skup (2021-11-10 20:03:49)
    A w rozkładzie z 1914 stoi 60,1 z "głównego" do Mogilna, czyli o jakieś 5 km więcej. https://www.deutsche… tab. 239
  • #22 Dżep (2022-05-14 19:32:49)
    Linia będzie remontowana przez MON na całym odcinku w latach 2023-24: https://inowroclaw.n…
  • #23 Prochiron (2022-05-15 19:01:11)
    Brzmi jak prima aprilis. Czy tam są jakiekolwiek obiekty wojskowe? Jaki to ma sens? Może chodzi o jakiś rodzaj "nabijania statystyk" wydatków na obronnosć w sztuczny sposób?
  • #24 Tomek (2022-05-16 19:17:58)
    Jest jakaś baza wojskowa w Łojewie. Tam prowadzi bocznica odchodzącą z Przedbojewic.
  • #25 wasiukibic (2022-05-16 19:24:23)
    Okolica ma duże walory turystyczno-krajobrazowe, czego sam miałem przyjemność doświadczyć. Nie ma żadnych przeszkód, aby po drobnych naprawach puścić wahadło choćby z Kruszwicy do Barcina, czy nawet i Żnina, ale że województwem kujawsko-pomorskim rządzą palanty z Torunia, wiecznie zakompleksionego względem Bydzi i dawnego województwa bydgoskiego, to wygląda to, tak jak wygląda. Czy remont dla celów wojskowych pomoże? Szczerze wątpię.
  • #26 113 (2022-05-16 22:00:17)
    Nie wiem czy pytać, ale jeżeli uda się linię przywrócić na całej długości to możliwa byłaby jej elektryfikacja? Czy ogółem jeżeli powiodą się pewne plany to byłaby możliwość uczynienia z Inowrocławia zelektryfikowanego węzła kolejowego (bez liczenia bocznic)?
  • #27 Prochiron (2022-05-20 18:18:43)
    Walory turystyczne to argument, ale bardziej za utrzymaniem czegoś, a nie odbudowywaniem za potężne pieniądze. Jeśli jednostka wojsk inżynieryjnych ma poćwiczyć odbudowywanie linii kolejowych, to można znaleźć wiele lepszych celów :P Sama LK 231 to linia o kuriozalnym kształcie, wynikającym z granic sprzed 1914, i racjonalnym rozwiązaniem w celu przyciągnięcia ew. turystów byłaby ścieżka rowerowa. Sam jestem zwolennikiem kursów turystycznych, ale też nie jest to taka bajka, bo pociągiem z Łagowa do Toporowa jechała ze mną garstka osób (może w szczycie sezonu było lepiej).

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...