Linia Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)
Ostatnia zmiana: 2022-04-15 (kilometraż)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | uwagi |
---|---|---|---|
1882-09-01 | Inowrocław Mątwy - Kruszwica | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1908-10-01 | Kruszwica - Strzelno | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1933 (???) | Inowrocław Rąbinek - Inowrocław Mątwy | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1996-06-01 | Kruszwica - Mogilno | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1996-09-08 | Kruszwica - Mogilno | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
1997 | Inowrocław Rąbinek - Kruszwica | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
data nieznana | Kruszwica - Strzelno | Linia nieprzejezdna/remont |
zaasfaltowany przejazd w Polanowicach, rozkradzione tory |
2004-04-26 | Kruszwica - Mogilno | Linia nieprzejezdna/remont |
Decyzja o likwidacji linii. |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1903 – 1932 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Prusy, lato 1903; część północna | 1903-05-01 | 24, | Szczegóły » |
Polska, zima 1919 | 1919-10 | 80, | Szczegóły » |
Polska, lato 1922 | 1922-05 (???) | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1923 | 1923-05 (???) | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1924 | pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1925 | 1925-06-05 | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1926 | pomiędzy 1926-05-15 a 1926-09-30 | 45, | Szczegóły » |
Polska, zima 1926/1927 | pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1927 | pomiędzy 1927-05-15 a 1927-10 | 45, | Szczegóły » |
Polska, zima 1927/1928 | pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1928 | pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 | 45, | Szczegóły » |
Polska, zima 1928/1929 | pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 | 45, | Szczegóły » |
Polska, lato 1929 | pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 | 72, | Szczegóły » |
Polska, zima 1929/1930 | pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 | 72, | Szczegóły » |
Polska, lato 1930 | pomiędzy 1930-05-15 a 1930-09-30 | 72, | Szczegóły » |
Polska, zima 1930/1931 | pomiędzy 1930-10-01 a 1931-05-14 | 72, | Szczegóły » |
Polska, lato 1931 | pomiędzy 1931-05-15 a 1931-10-03 | 72, | Szczegóły » |
Polska, zima 1931/1932 | pomiędzy 1931-10-04 a 1932-05-21 | 72, | Szczegóły » |
Polska, lato 1932 | pomiędzy 1932-05-22 a 1932-10-01 | 229, | Szczegóły » |
Polska, zima 1932/1933 | pomiędzy 1932-10-02 a 1933-05-14 | 229, | Szczegóły » |
1933 – 1948 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1933 | pomiędzy 1933-05-15 a 1933-10-07 | 229, | Szczegóły » |
Polska, zima 1933/1934 | pomiędzy 1933-10-08 a 1934-05-14 | 229, | Szczegóły » |
Polska, lato 1934 | 1934-05-15 | 229, | Szczegóły » |
Polska, lato 1935 | pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 | 202, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1935 | pomiędzy 1935-09-02 a 1935-12-13 | 202, | Szczegóły » |
Polska, lato 1936 | pomiędzy 1936-05-15 (???) a 1936-09-02 | 202, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1936 | pomiędzy 1936-09-03 a 1936-12-14 | 202, | Szczegóły » |
Polska, lato 1937 | pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 | 202, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1937 | pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 | 202, | Szczegóły » |
Polska, zima 1937/1938 | pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 | 202, | Szczegóły » |
Polska, lato 1938 | pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 | 202, | Szczegóły » |
Polska, zima 1938/1939 | pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 | 202, | Szczegóły » |
Polska, lato 1939 | pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 | 221, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 130t, | Szczegóły » |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 298, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 298, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 298, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 298, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 335d, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 335d, | Szczegóły » |
1949 – 1960 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 335a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 335a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 335a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 398, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 398, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 393, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 393, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 393, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 392, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 392, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 392, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 392, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 392, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 392, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 392, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 392, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 408, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 408, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 408, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 408, | Szczegóły » |
1961 – 1977 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 313, | Szczegóły » |
1978 – 1995 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 313, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 313, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 313, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 313, | Szczegóły » |
1996 – 1997 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 313, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 313, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | uwagi |
---|---|---|---|
2007-11-18 | Inowrocław Mątwy - Kruszwica | ↔ 20 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Inowrocław Rąbinek - Inowrocław Mątwy | ↔ 30 km/h | Import PLK2007_10 |
2009-01-03 | Inowrocław Rąbinek - Inowrocław Mątwy | ↔ 20 km/h | Import PLK2009_01 |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#18
Prochiron
(2021-09-18 17:07:27)
Szynobus z Bydgoszczy do Kruszwicy w sezonie turystycznym byłby jakimś pomysłem.
-
#19
(odp. na #17)
Tomasz
(2021-09-18 23:25:23)
Raczej nie przy obecnym marszałku Całbeckim. Nawet nie uwzględniono tej linii w sztandarowym przetargu na obsługę przez 9 lat.
-
#20
ksiezyc_wiadomo_ktory
(2021-11-10 16:43:48)
Trochę poprawek do kilometrażu, dane zgrubne, bo kwit taki sobie.
0,0 - Rąbinek
2,1 - Mątwy
4,0 - Mątwy Port
5,7 - Przedbojowice
8,2 - Różniaty
10,8 - Kobylniki
11,8 - Kruszwica
12,8 - Łągiewniki
15,8 - Polanowice
18,2 - Racice
18,6 - Sukowy
20,6 - Łachmirowice
24,7 - Gopło
28,9 - Piątnica
30,6 - Wronowy
34,1 - Młyny
37,7 - Klasztorne
38,6 - Strzelno
41,7 - Bronisław
43,9 - Czerniak
46,7 - Kunowo
50,5 - granica dyrekcji -
#21
Paweł Skup
(2021-11-10 20:03:49)
A w rozkładzie z 1914 stoi 60,1 z "głównego" do Mogilna, czyli o jakieś 5 km więcej. https://www.deutsche… tab. 239
-
#22
Dżep
(2022-05-14 19:32:49)
Linia będzie remontowana przez MON na całym odcinku w latach 2023-24: https://inowroclaw.n…
-
#23
Prochiron
(2022-05-15 19:01:11)
Brzmi jak prima aprilis. Czy tam są jakiekolwiek obiekty wojskowe? Jaki to ma sens? Może chodzi o jakiś rodzaj "nabijania statystyk" wydatków na obronnosć w sztuczny sposób?
-
#24
Tomek
(2022-05-16 19:17:58)
Jest jakaś baza wojskowa w Łojewie. Tam prowadzi bocznica odchodzącą z Przedbojewic.
-
#25
wasiukibic
(2022-05-16 19:24:23)
Okolica ma duże walory turystyczno-krajobrazowe, czego sam miałem przyjemność doświadczyć. Nie ma żadnych przeszkód, aby po drobnych naprawach puścić wahadło choćby z Kruszwicy do Barcina, czy nawet i Żnina, ale że województwem kujawsko-pomorskim rządzą palanty z Torunia, wiecznie zakompleksionego względem Bydzi i dawnego województwa bydgoskiego, to wygląda to, tak jak wygląda. Czy remont dla celów wojskowych pomoże? Szczerze wątpię.
-
#26
113
(2022-05-16 22:00:17)
Nie wiem czy pytać, ale jeżeli uda się linię przywrócić na całej długości to możliwa byłaby jej elektryfikacja? Czy ogółem jeżeli powiodą się pewne plany to byłaby możliwość uczynienia z Inowrocławia zelektryfikowanego węzła kolejowego (bez liczenia bocznic)?
-
#27
Prochiron
(2022-05-20 18:18:43)
Walory turystyczne to argument, ale bardziej za utrzymaniem czegoś, a nie odbudowywaniem za potężne pieniądze. Jeśli jednostka wojsk inżynieryjnych ma poćwiczyć odbudowywanie linii kolejowych, to można znaleźć wiele lepszych celów :P Sama LK 231 to linia o kuriozalnym kształcie, wynikającym z granic sprzed 1914, i racjonalnym rozwiązaniem w celu przyciągnięcia ew. turystów byłaby ścieżka rowerowa. Sam jestem zwolennikiem kursów turystycznych, ale też nie jest to taka bajka, bo pociągiem z Łagowa do Toporowa jechała ze mną garstka osób (może w szczycie sezonu było lepiej).
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)