OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Czerwonka – Ełk (223)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-07-22 (opisy)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1898-06-15 Czerwonka - Biskupiec Reszelski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1898-09-01 Biskupiec Reszelski - Mrągowo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1911-10-02 Mrągowo - Orzysz Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1915-06-15 Orzysz - Ełk Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945-02-01 Orzysz - Ełk Linia nieprzejezdna/remont
w/g Stare Juchy
1949 Orzysz - Ełk Przywrócenie przejezdności
1949 Orzysz - Ełk Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
2009-09-01 Mrągowo - Ełk Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
(info: Marcin Hewak, 15-04-2010)
2010-05-01 Czerwonka - Mrągowo Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
(likwidacja ostatniej pary pociągów Olsztyn - Mrągowo) info: Kasper "Gaspar" Fiszer
po 2017-03-12 Czerwonka - Mrągowo Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Sporadyczny ruch towarowych przewoźnika Lotos Kolej.
przed 2017-05-19 Mrągowo - Orzysz Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2018-09-26 Orzysz - Ełk Linia nieprzejezdna/remont
Przekop nasypu. Budowa przejścia podziemnego pieszo-rowerowego w miejscowości Siedliska.
2018-10-01 Orzysz - Ełk Przywrócenie przejezdności
ruch towarowy;
Linia przejezdna.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Czerwonka - Ełk 223

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Orzysz - Ełk 70 km/h
2001-07-23 (???) Mikołajki - Orzysz 70 km/h
2001-07-23 (???) Baranowo - Mikołajki 70 km/h
2001-07-23 (???) Mrągowo - Baranowo 70 km/h
2001-07-23 (???) Biskupiec Reszelski - Mrągowo 70 km/h
2001-07-23 (???) Czerwonka - Biskupiec Reszelski 70 km/h
2003-12-15 (???) Czerwonka - Biskupiec Reszelski 30 km/h
2003-12-15 (???) Orzysz - Ełk 50 km/h
2003-12-15 (???) Mikołajki - Orzysz 50 km/h
2003-12-15 (???) Baranowo - Mikołajki 20 km/h
2007-11-18 Mikołajki - Ełk 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Baranowo - Mikołajki 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Czerwonka - Biskupiec Reszelski 40 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Mikołajki - Ełk 50 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Baranowo - Mikołajki 20 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Czerwonka - Biskupiec Reszelski 30 km/h Import PLK2009_01
2009-12-13 Orzysz - Ełk 60 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Baranowo - Mikołajki 30 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Czerwonka - Biskupiec Reszelski 40 km/h Import PLK2010_05
przed 2011-09-01 Orzysz - Ełk 80 km/h Ełk-Orzysz jest po generalnym remoncie i prędkość dla pociągów wynosi tam 80km/h (info: Marcin Rozpłochowski, 10-09-2011)
2012-07-15 Orzysz - Ełk 60 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Czerwonka - Orzysz 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Orzysz - Ełk 80 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2020-12-14 Czerwonka - Biskupiec Reszelski 70 km/h REGULAMIN SIECI na 2020/2021. Prędkość na odcinku 0,333-9,361 km.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 113 (2021-07-18 22:50:39)
    Mam jedno pytanie, choć może wydawać się zbędne, ale czy modernizacja linii kolejowej nr 223, która ma być wykonana z części funduszy CPK oznacza, że linia będzie dwutorowa i zelektryfikowana, czy zostanie zachowany częściowo jej pierwotny stan jako jednotorowa i niezelektryfikowana z wymianą torowiska, części rozjazdów oraz peronów i renowacją paru innych obiektów kolejowych na trasie z zachowaniem sieci telegraficznej ?
  • #2 (odp. na #1) tomimaki (2021-07-20 23:26:11)
    Raczej zostanie to co jest: jednotorowa niezelektryfikowana.
  • #3 113 (2021-07-21 11:00:40)
    @tomnimaki: Dziękuje z info. Jeżeli plany nie będą zmieniane to właśnie w takim kształcie, pozostanie ta piękna warmińsko-mazurska linia kolejowa.
  • #4 subsens (2021-07-21 12:02:35)
    Gdzieś czytałem, że linia telegraficzna ma być pociągnięta do samego Baranowa. Wiadomo, że Rosjanie najpierw zakłócą systemy łączności, a CPK ma być entry point dla tych maszyn: https://pl.wikipedia…
    Podobno 4WMBOT już ćwiczy alarmowe obsadzanie słupów zaopatrzonych w gniazdka.
  • #5 113 (2021-07-21 20:06:37)
    @subsens: Nie wiem co powiedzieć, ale brzmi to bardzo dziwnie z tego co piszesz. Linia kolejowa nr 223 owszem powinna być modernizowana pod ruch pasażerski i towarowy, ale z myślą o cywilu. Wojskowy jak najbardziej również, zwłaszcza w Orzyszu stacjonują wojska NATO, ale kruczę na prawdę nie wierzę żeby takie rzeczy robiono na wojnę z Rosją.
  • #6 (odp. na #5) subsens (2021-07-21 23:41:00)
    Nic nie mów. Ja też, gdybym Ci to powiedział, musiałbym... A wcześniej i tak znaleźli by nas obu.
    Oczywiście, że pasażerski, a zwłaszcza towarowy. Ale, w razie czego... każdy słup obsadza dwunastu ludzi: https://www.wojsko-p… zgodnie z wyznaczonymi sektorami w obronie okrężnej. Najtrudniej ma ratownik, robiący za obserwatora. Z reguły jest to dziewczyna, która często ma tylko TC3, poza tym zmniejszoną jednostkę ognia, jest lekka, ma mały obwód głowy. Dostaje specjalny hełm z białego porcelitu (jednorazowy, ale z wkładką balistyczną) i wciągają ją na słup. Tam próbuje jak najdłużej uchodzić za jeden z izolatorów. Wg procedury, po nawiązaniu kontaktu ogniowego asekurujący st. ratownik puszcza linę.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Czerwonka – Ełk (223)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...