OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-12-03 (historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-01-10) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #47 (odp. na #46) Adam Śliwiński (2021-08-24 19:05:30)
    Wszystkie składy będą jeździły do PUT od strony Wągrowca, jaki sens jest je puszczać od strony Rogoźna?
  • #48 (odp. na #47) Piotr Geremek (2021-08-25 14:23:13)
    Tego nie wiem. Ale wiem, że KW dążą do pełnej reaktywacji odcinka z Wągrowca do Rogoźna Wielkopolskiego. Ponieważ to jest zbyt krótki odcinek, aby można otrzymać środki zewnętrzne, to mówi się o reaktywacji całej linii 236 z Wągrowca do Bzowo Goraj i linii 390 łączącej Bzowo Goraj z miastem powiatowym, jakim jest Czarnków (tam obecnie docierają składy towarowe). Moim zdaniem odcinek z Wągrowca do Rogoźna powinien być zelektryfikowany. Wówczas KW mogłyby utrzymywać również EZT w Wągrowcu i puszczać je do Poznania lub Piły z Wągrowca. Jeszcze innym wyjściem jest zakup tzw. hybryd, jakie jeżdżą w zachodniopomorskim i połączenie Wągrowca z Poznaniem i Piłą przez Rogoźno co ma sens bo linia Poznań Wschód - Wągrowiec jest już przeładowana i raczej nie da się zwiększyć ilości składów, a w pociągu wiara często stoi bo nie ma już miejsc. Potrzeba zwiększenia ilości kursów do Wągrowca jest, o czym dobrze wiedzą KW i marszałek Jankowiak, a przy okazji pociągi może zyskać ponad dwudziestotysięczny Czarnków i mniejsze miasta wzdłuż linii 236, czyli Lubasz k. Czarnkowa i Ryczywół.
  • #49 (odp. na #48) wasiukibic (2021-08-26 18:47:47)
    "bo linia Poznań Wschód - Wągrowiec jest już przeładowana i raczej nie da się zwiększyć ilości składów, a w pociągu wiara często stoi bo nie ma już miejsc." Przypominam, że linia 354, po mocno krytykowanym remoncie, pozostała na odcinku Oborniki Wielkopolskie Most - Rogoźno Wielkopolskie jednotorowa, nie odbudowano drugiej nitki mostu nad Obrą, a w dodatku zlikwidowano stację w Parkowie. Nie można też powiedzieć, żeby składy pasażerskie na wyżej wymienionym odcinku jeździły puste, bo oprócz wyżej wymienionych przeze mnie miejscowości wiara jeździ z Chodzieży i Piły. Chyba, że chciano by przedłużyć kursy PKM 5, z Rogoźna do Wągrowca. Nie będzie to jednak proste, bo do dużo większego Leszna, które mocno lobbowało, PKMki z Kościana nie przedłużono, argumentując to rozwaleniem taktu, itp. Takie są realia tej części Wielkopolski. Urząd Marszałkowski po prostu dał tyłka, zarówno jeżeli chodzi o remont w.w. 354, jak i 356, gdzie także pokasowano stacje (m.in. Skoki) i teraz, w przypadku wzrostu przewozów, nie ma za bardzo jak tego rozwiązać, żeby nie zrobić gdzieś kuku.
  • #50 Łukasz (2021-09-29 17:41:09)
    Remont linii 236 i 390 dobiegł końca. Od 1 października wraca regularny ruch pociągów.
  • #51 113 (2021-10-10 13:46:04)
    Jak obecnie wygląda sytuacja na odcinku Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie oraz czy jest szansa w najbliższym czasie na przywrócenie połączeń do Czarnkowa?
  • #52 (odp. na #51) Adam Śliwiński (2021-10-11 15:49:46)
    #54 Odcinek jest zamknięty dla ruchu, w najbliższym czasie nie ma szans na przywrócenie połączeń do Czarnkowa.
    #53 Remont 390 już zakończony, 236 wyremontowano 3km. Od 1 października ruch tylko towarowy.
  • #53 blakop (2021-10-12 10:53:19)
    Remontowane fragmenty na 390 i 236 służą jedynie poprawieniu jakości ruchu towarowego do Czarnkowa na tym odcinku. Natomiast trasa Czarnków-Rogoźno-Wągrowiec jest obecnie na II etapie programu kolej plus (jako jeden z trzech projektów w Wlkp) i do listopada poznamy studium wykonalności dla tego projektu i tym samym będzie odpowiedź, czy samorządy to przyjmą. Jeśli tak, to pociągi wrócą.
    Generalnie to jest jednak masło maślane z tym projektem. Raz, że obejmuje dwie linie, a nie jedną. Dwa - odcinek Rogoźno-Wągrowiec w ogóle nie spełnia warunków tego projektu, bo łączy dwa miasta, które w żaden sposób nie są wykluczone komunikacyjnie. Trzy - po co ktoś z Czarnkowa miałby jechać akurat do Wągrowca? Przecież wiadomo, że jak coś to lepiej wysiąść w Rogoźnie i jechać do Poznania (bo takie zapewne jest ciążenie na tym kierunku); z kolei sam odcinek Rogoźno-Wągrowiec potoków pasażerskich nie nabije żadnych. Cztery - niby linia zgłoszona do projektu kolej plus, ale i bez tego i tak ją już częściowo wyremontowali, to w końcu jak? Będą drugi raz remontować to, co już wyremontowane?
  • #54 Cyprian Kruk (2021-11-03 16:37:47)
    Ostatnio wykoszono linię, przynajmniej do Wiatrowca. Nie wiem czy jest przejezdna, ale na 90% żaden ruch tu nie powróci.
  • #55 Piotr Geremek (2022-01-02 14:34:21)
    Z posiadanych informacji, to od stycznia 2022 ma się rozpocząć remont linii 236 na odcinku Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie.
  • #56 Błażej Kopka (2022-01-02 20:00:19)
    A skąd takie informacje? Na czym ma polegać ten remont i w jakim celu miałby być przeprowadzony?

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...