OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-06-12 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1851-07-27 Piła Główna - Krzyż Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1857-10-12 Krzyż - Küstrin-Kietz Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1864-09-01 Wieleń - Nowe Drezdenko Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1864-11-01 Santok - Küstrin-Kietz Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1868-10 Nowe Drezdenko - Santok Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
jesienią
1868-10 Piła Główna - Wieleń Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
jesień
1871-01-16 Tczew - Starogard Gdański Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1873-01-16 Złotów - Piła Główna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1873-04-15 Starogard Gdański - Zblewo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1873-08-15 Zblewo - Chojnice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1873-11-15 Chojnice - Złotów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1876 Tczew - Piła Główna Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
75-76
1945 Swarożyn - Piła Główna Zmiana ilości torów
torów: jeden;
przed 1982 (???) Krojanty - Chojnice Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
przełom 70/80- obecnie uzywany tylko 1
przed 1982 (???) Swarożyn - Gutowiec Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
przelom lat 70/80
przed 2006-05-30 Krojanty - Chojnice Zmiana ilości torów
torów: jeden;
Drugi tor usuniety z ewidencji PLK
2017 Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski Linia nieprzejezdna/remont
Remont estakady
2018-05-10 (???) Santok - Gorzów Wielkopolski Wschodni Linia nieprzejezdna/remont
2019-06-09 Santok - Gorzów Wielkopolski Przywrócenie przejezdności

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Tczew - Granica Państwa (Kostrzyn) 203
1985 Granica Państwa (Kostrzyn) - Küstrin-Kietz 492

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1922 – 1937 »
1937 – 1950 »
1950 – 1960 »
1961 – 1976 »
1977 – 1994 »
1995 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Kostrzyn - Küstrin-Kietz 60 km/h
2001-07-23 (???) Piła Główna - Kostrzyn 100 km/h
2001-12-14 (???) Lipka Krajeńska - Piła Główna 100 km/h
2001-12-14 (???) Tczew - Chojnice 100 km/h
2001-12-14 (???) Chojnice - Lipka Krajeńska 90 km/h
2007-11-18 Powodowo Prefbet - Stobno 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Tczew - Tczew Suchostrzygi 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kostrzyn - Küstrin-Kietz 40 km/h Import PLK2007_10
2009-12-13 Malinowo - Tczew Suchostrzygi 100 km/h Import PLK2010_05
2012-07-15 Gorzów Wielkopolski - Kostrzyn 120 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Kostrzyn - Küstrin-Kietz 100 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2017-10 Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski 120 km/h Import PLK2017_10

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...