OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-06-12 (historia)

<== | Galeria | ==>
Data: 2019-05-03
Autor: tomek j
Przesłał: Tomek.j
Napisz e-mail
Odcinek Granica Państwa (Kostrzyn) – Küstrin-Kietz
Zamieszczono: 2019-05-06

Galeria użytkownika

Widok w stronę Kustrin Kietz. Około 200 metrów od mostu granicznego.Nie znam przeznaczenia budynku ale zapewne miał jakieś znaczenie w ruchu granicznym lub służył pobliskim koszmarom Radzieckim. Proszę kogoś bardziej zorientowanego o opis

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 418
: 16

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #7 (odp. na #6) Stanisław Stanisław (2019-05-08 21:45:59)
    Hmmm, na mapie, po prawej, przy torach, jest o wiele okazalszy budynek, po za tym, w sieci jest historyczne zdjęcie peronu stacji Küstrin Altstadt, moim zdaniem z dworcem w tle (budynek piętrowy ?), ale może się mylę...
    https://www.cuestrin…
    Proszę porównać ze zdjęciem wyżej, moim zdaniem to całkiem inny budynek. No ale może ten niski budynek, na mapach po lewej, również przez jakiś czas pełnił rolę dworca, albo to faktycznie dworzec, tylko, co wówczas jest na zdjęciu do którego link podałem wyżej ? Chyba, że budynek ten, zmienił swoją bryłę np. w wyniku działań wojennych i wygląda dziś tak, jak na zdjęciu wyżej. W sumie to logiczne, że dworzec znajdował się po stronie drogi dojazdowej.
  • #8 Stanisław Stanisław (2019-05-08 23:04:32)
    Koledzy mają rację, dworzec znajdował się po lewej stronie, poszperałem trochę w necie i wszelkie wątpliwości rozwiewa pierwsze zdjęcie w galerii:
    https://www.cuestrin…
    Zgadza się również to (co widoczne jest na mapach), że niemal do samego dworca Cüstrin Altstadt dochodziły tory tramwajowe. Zdjęcie na niemieckiej Wiki - budynku od strony podjazdu, przedstawia jednak zupełnie inny budynek, być może, jest to dworzec wtórny (powojenny ??? z lat 30-tych ???), który powstał np. na miejscu starego budynku dworca. Może dodam, że zdjęcie do którego link podałem wyżej, przedstawia wprawdzie tramwaj konny stojący na tle dworca, ale trudno wyrokować, kiedy zostało zrobione, bo sieć tramwajową w Kostrzynie zelektryfikowano dopiero w 1925 r., tak więc widoczny na zdjęciu dworzec mógł przetrwać do co najmniej połowy lat 1920-tych.
  • #9 (odp. na #7) Arek Jonderko (2019-05-08 23:05:02)
    Tu znajdziesz jeszcze stare zdjęcia z Kostrzynia. Na jedym z nich jest widok na dworzec kolejowy Küstrin Altstadt.
    https://www.cuestrin…

    A tu w artykule zdjęcie z 2014r.
    https://www.moz.de/l…

    Na zdjeciu przedwojennym dach budynku jest wyższy.
  • #10 (odp. na #9) Stanisław Stanisław (2019-05-08 23:16:22)
    Moim zdaniem to nie dach budynku jest wyższy, tylko to dwa różne budynki... no chyba że przebudowano wszystko, poczynając na wielkości otworów okiennych, ich rozmieszczeniu, a kończąc na architekturze wejścia głównego. Co ciekawe, w artykule do którego zamieściłeś link, jest napisane m.in. "...do wybudowanej w 1926 r. Stacji Küstrin-Altstadt Ostbahn, której budynek stoi do dziś. Skoro w 1926 tramwaje były już elektryczne, tramwaj konny musi stać przed budynkiem wcześniejszym.
  • #11 ZenobeK (2019-05-09 00:29:34)
    A co to za wiadukt na piątym planie? Na mapach nie ma żadnych wiaduktów we wskazanej lokalizacji i kierunku...
  • #12 tomek j (2019-05-09 14:40:30)
    To jest wiadukt drogi nr 1 (B1) pomiędzy tymi dwoma stawami na mapie. Zdjęcie tego nie oddaje ale jest on pod dużym kątem w stosunku do torów.
  • #13 (odp. na #10) Arek Jonderko (2019-05-09 21:25:20)
    Skroluj niżej do "Fotos der elektrischen Straßenbahn" tam jest zdjęcie z elektrycznym tramwajem przed dworcem kolejowym.
  • #14 (odp. na #12) ZenobeK (2019-05-10 03:59:49)
    Czyli most kolejowy nad odnogą Odry jest na tyle płaski, że go nie widać?
    To chyba ten...
    http://westernpomera…
  • #15 tomek j (2019-05-10 09:53:55)
    Tory ida lekko po łuku i most kolejowy jest za krzakami tymi po prawej stronie
  • #16 n. (2019-05-15 14:35:47)
    (odp. na #5)
    uwaga na marginesie, a propos historycznych map - one _często_ przedstawiają czasem nieprawdziwy/fałszywy obraz sytuacji. Po pierwsze, powielać mogą błędy (kartografów i nie tylko), lub zawierać informacje przestarzałe, lub mocno przestarzałe. Po drugie, informacje fałszowano, "znikając" te elementy, które czujni/nadgorliwi uznawali / uznają za "wrażliwą". Na cywilnych mapach niemieckich (i polskich) w skali 1:25 tys, "znikano" np. czynne fortyfikacje, jak twierdzę Kostrzyn, i przykład takiej mapy to wydanie z 1936 r.
    nb. najbardziej dokładny, znany (mi) plan to ten z lat powojennych Kostrzyna, wykonany prawdopodobnie z niemieckich planów katastralnych
    http://igrek.amzp.pl…

    I jeszcze kilka map powojennych:
    http://maps.mapywig.…
    http://maps.mapywig.…
    http://maps.mapywig.…

    n.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...