OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bielsko-Biała Główna – Cieszyn (– Český Těšín) (190/480)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-10-05 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1888-06-01 Bielsko-Biała Główna - Český Těšín (Czeski Cieszyn) Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
nie 1.2.1869 - otwarcie linii Bohumín – Český Těšín. (info: Marek Vojáček)
1974-12-23 Skoczów - Goleszów Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1982-12-29 Bielsko-Biała Główna - Skoczów Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1983-05-28 Goleszów - Cieszyn Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1994 Cieszyn - Český Těšín (Czeski Cieszyn) Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
pierwszy pociąg międzynarodowy trakcją elektryczną 28 lutego 1995 (info: Maciej Dembiniok)
2009-01-10 Bielsko-Biała Główna - Skoczów Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2009-09-01 Bielsko-Biała Główna - Skoczów Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
sezonowy ruch pasażerski - likwidacja codziennego łącznika z Wisły do pociągu pospiesznego MONCIAK - KRUPÓWKI rel. Wisła Głębce - Katowice (- Gdynia Główna) (info: Kasper "Gaspar" Fiszer)
2009-12-12 Goleszów - Cieszyn R102 Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
likwidacja ruchu pasażerskiego (likwidacja pociągu osobowego CIESZYNKA rel. Katowice - Czeski Cieszyn oraz 1 pary pociągów rel. Cieszyn - Czeski Cieszyn)
2009-12-12 Cieszyn R102 - Český Těšín (Czeski Cieszyn) Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2012 Bielsko-Biała Główna - Skoczów Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2013-12 Bielsko-Biała Główna - Skoczów Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2014 Goleszów - Cieszyn Deelektryfikacja
W 2014 roku szlak w większości zdelektryfikowany (po kradzieżach). (info: Błażej Forjasz, 17-01-2015)
przed 2015 Skoczów - Goleszów Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Prawdopodobnie
2015-12-13 Cieszyn - Český Těšín (Czeski Cieszyn) Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Wydłużenie przez ČD (w kooperacji z KŚ) 6 par pociągów Frydek-Místek - Český Těšín do stacji Cieszyn.
2018-08-16 Goleszów - Cieszyn Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Szlak Goleszów - Cieszyn otwarty dla przejazdów pociągów dowożących materiały do remontu linii nr 90. do 2018-11-20.
przed 2019 Goleszów - Cieszyn Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Z obu stron zamknięty tarczami D1, samoczynne wyłączone, w papierach od km.28,780 do km.38,000 ma V=0km/h a tor jest już w niektórych miejscach dość mocno porośnięty trawą, wygląda jakby od roku już nic tam nie robili poza czyszczeniem rowków w przejazdach.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Bielsko-Biała Główna - Český Těšín (Czeski Cieszyn) 190

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1919 – 1933 »
1933 – 1946 »
1946 – 1956 »
1957 – 1968 »
1969 – 1988 »
1989 – 2010 »
2011 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2002-07-23 (???) Skoczów - Goleszów 60 km/h
2002-07-23 (???) Jaworze Jasienica - Skoczów 50 km/h
2002-07-23 (???) Bielsko-Biała Główna - Bielsko-Biała Wapienica 50 km/h
2002-07-23 (???) Bielsko-Biała Wapienica - Jaworze Jasienica 70 km/h
2002-07-23 (???) Goleszów - Cieszyn 30 km/h
2007-11-18 Bielsko-Biała Główna - Bielsko-Biała Wapienica 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Jaworze Jasienica - Skoczów 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Cieszyn - Granica Państwa (Cieszyn Marklowice) 50 km/h Import PLK2007_10
2014-12-08 Bielsko-Biała Główna - Skoczów 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Goleszów - Cieszyn 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 ema (2019-09-27 10:31:49)
    Część linii objęta projektem: "Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce" na odcinku od około 28 km do 38 km
  • #2 Opolanin (2019-10-05 06:32:52)
    Szlakowi Goleszów- Cieszyn można zmienić status na nieczynny- z obu stron zamknięty tarczami D1, samoczynne wyłączone, w papierach od km.28,780 do km.38,000 ma V=0km/h a tor jest już w niektórych miejscach dość mocno porośnięty trawą, wygląda jakby od roku już nic tam nie robili poza czyszczeniem rowków w przejazdach.
  • #3 (odp. na #2) Łukasz Kiąca (2019-10-05 23:40:37)
    Z odcinkiem Goleszów - Cieszyn mam swoje przejścia. W czerwcu 2018 r. zamawiałem z Cargo PTT lokomotywę ST44 do próby obciążeniowej mostu pomiędzy Cieszynem Marklowicami, a Pogwizdowem. Ponieważ czasu było niewiele, a lokomotywa miała stawić się na miejscu o 8:00 poinformowałem przewoźnika o konieczności przejazdu lokomotywy odcinkiem Goleszów - Cieszyn, ze względu na rozebrany przepust pomiędzy Pogwizdowem a Kaczycami. Informację otrzymałem bezpośrednio od kierownika robót, który zarządzał całością pracy (wówczas między Zebrzydowicami a Cieszynem było remontowanych kilka obiektów inżynieryjnych). Cargo PTT upierało się, że pojadą do Cieszyna od strony Zebrzydowic, bo nie mają informacji od ZLK Sosnowiec o nieprzejezdności odcinka Zebrzydowice - Cieszyn. Po pracy dzwoni do mnie kierownik tej budowy i informuje, że właśnie dzwonił do niego dyrektor ZLK Sosnowiec bo doszły do niego informacje, że dojazd do Cieszyna od strony Zebrzydowic jest nieprzejezdny. Cóż, ręce mi opadły na myśl, że sam dyrektor zakładu linii nie miał bieżących informacji co się na zarządzanym przez niego fragmencie sieci dzieje. Na szczęście lokomotywa dojechała o czasie, tory na odcinku Goleszów - Cieszyn się pod nią nie rozjechały (przejazd z Vmax > 5 km/h) i próba obciążeniowa wypadła pomyślnie.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bielsko-Biała Główna – Cieszyn (– Český Těšín) (190/480)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...