OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Herby Nowe – Oleśnica (181)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-01-16 (kilometraż)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1871-11-10 Syców - Oleśnica Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1872-03-01 Kępno - Syców Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1872-05-26 Wieruszów - Kępno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1926-11-01 Herby Nowe - Wieruszów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
Odcinek zbudowany aby połączyć Poznań z Katowicami z pominięciem terytorium Niemiec.
1981-10-24 Herby Nowe - Kępno Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
2001 Syców - Cieśle Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2001 Kępno - Syców Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
2002-10-01 Kępno - Oleśnica Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2003 Kępno - Syców Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Około 2003
2005-10 Kępno - Cieśle Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2006-05-28 Kępno - Oleśnica Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
2006-12-10 Wieluń Dąbrowa - Kępno Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Pozostały 4 pary pociagów rel. Wieluń Dąbrowa - Tarnowskie Góry/Katowice
2007-06-01 Herby Nowe - Kępno Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
przed 2013-01-08 Syców - Cieśle Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2013-05-25 Gęsia Górka - Syców Linia nieprzejezdna/remont
Nieprzejezdny z powodu kradzieży 90mb szyn od km 122.1 do 122.2. (info: Przemysław Kuma)
2013-12 Syców - Stradomia Linia nieprzejezdna/remont
W okresie noworocznym ktoś ukradł około 30m torowiska na trasie 181 km 126 Oleśnicy do Kępna, tj. na odcinku między Stradomią a Sycowem. (za http://olsensium.pl/?page_id=1425)
2014-04-12 Kępno - Oleśnica Przywrócenie przejezdności
Od 12.04.2014 linia jest znów przejezdna. Na odcinku Kępno - Oleśnica uzupełniono ubytki i oczyszczono skrajnie dla pociągu specjalnego "Pociąg repatriantów" prowadzonego parowozem Ty42-24 w relacji Wrocław Gł - Kępno - Wrocław Gł. Organizatorem było Oleśnickie Stowarzyszenie Miłośników Techniki OLSENSIUM. (info: Sebastian Mikoś, 04-01-2015)
2016-12-11 Wieluń Dąbrowa - Kępno Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2017 Wieluń Dąbrowa - Kępno Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Powraca TLK z Kołobrzegu do Krakowa przez Wieluń.
2017-04-05 Kępno - Oleśnica Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Po wykonanym remoncie 5 kwietnia 2017r. przejechał pierwszy pociąg towarowy po nieczynnych od lat odcinku Kępno – Syców – Oleśnica. Do 20 kwietnia z trasy skorzystało już kilkadziesiąt składów. http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-wrocily-na-trase-olesnica--kepno-81401.html

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Herby Nowe - Oleśnica 181

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1922 – 1933 »
1934 – 1946 »
1946 – 1956 »
1957 – 1968 »
1969 – 1988 »
1989 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Kępno Kp1 - Oleśnica 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Herby Nowe - Kępno Kp1 90 km/h Import PLK2007_10
2010-12-12 Wieluń Dąbrowa - Kępno Kp1 100 km/h 12.12.2010 - podniesienie prędkość szlakowej dla pociągów pasażerskich do 100 km/h. (info: patryket22, 18-12-2010)
2011-03-11 Wieluń Dąbrowa - Biała 90 km/h Import PLK2011_03
2014-12-08 Kępno - Cieśle 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2017-01-10 (???) Kępno - Cieśle 40 km/h Import PLK2017_01

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Damian Stupień (2016-08-23 11:49:54)
    Przejazd odcinkiem Biała - Kępno - jesienią 2011r. https://www.youtube.…
  • #2 Szymon Komusiński (2016-12-29 15:42:37)
    Od 11 XII 2016 brak ruchu pasażerskiego na zachód od st. Wieluń Dąbrowa
  • #3 Opolanin (2018-08-30 14:04:38)
    Panowie, taka sprawa: Czy między Oleśnicą a Kępnem znajdują sie jakieś czynne posterunki i jaka jest szansa trafić na jakiegoś towara?
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2018-08-30 20:19:27)
    Na wymienionym przez Ciebie odcinku brak jest czynnych posterunków ruchu. Na wiosnę 2017 roku PLK przypudrowała go trochę i przez pewien czas jeździły tam pociągi towarowe w ramach objazdu za remontowany odcinek Grabowno Wielkie - Krotoszyn. Z tego, co mi wiadomo na zimę 2017 ruch zamarł, bo obowiązujące prędkości były tragiczne i przewoźnicy prywatni nie byli zainteresowani uruchamianiem tam pociągów. Odcinek traktuje się jako rezerwę w przypadku, gdy ruszy długo oczekiwany remont odcinka Oleśnica - Kluczbork. Kilka lat temu jeździła jeszcze zdawka do Dłubaka do Cieśli (pierwszy przystanek za Oleśnicą). Jaki jest stan obecny - ciężko mi powiedzieć, najlepiej jakby ktoś miejscowy się wypowiedział.
  • #5 Opolanin (2018-08-31 07:52:00)
    A więc czysto ;) Fajno, dzięki!
  • #6 Mateusz Kiszka (2019-06-02 15:38:47)
    Jechałem 1.06.19 od Herb do Kępna. Prędkość 100 kph niemal na całej długości. Stan torów fatalny. Luźne śruby, wybite toki, nierówności w planie i profilu. Zużycie faliste szyn jako dokładka. Linia zapomniana, taka prowincjonalna, na obrzezu łódzkiego i śląskiego.
  • #7 (odp. na #6) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-07-08 22:11:06)
    Do 06.08.20 szlak Kępno - Wieluń Dąbrowa jest zamknięty ze względu na remont torów.
    Na odcinku Kępno - Krzepice kursuje mikrobus IC 2x dziennie (6 pasażerów w niedzielę głównie do Wielunia - nie potrzeba mieć biletu, bo nie ma kierpocia a kierowcę to nie interesuje :-) ).
    Pociąg IC "Osterwa" kursuje w tym czasie objazdem przez Kluczbork, Lubliniec bez postojów taryfowych choć w Kluczborku jest postój techniczny.
    Odcinek Kepno - Częstochowa Stradom pokonuje w 1:42 H (127 km). Z kolei IC "Wybicki" ten sam dystans mimo 4 postojów po drodze pokonuje w 1:33 H.
    Po remoncie, mimo że dystans skróci się o 5 km, czas przejazdu dla "Osterwy" wydłuży się o 1 minutę, dojdą 3 postoje we Wieruszowie, Wieluniu i Krzepicach.
    "Wybicki" dalej przez Kluczbork.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Herby Nowe – Oleśnica (181)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...