Linia Herby Nowe – Oleśnica (181)
Ostatnia zmiana: 2020-01-16 (kilometraż)
Wyślij nowe pliki »
Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Damian Stupień
(2016-08-23 11:49:54)
Przejazd odcinkiem Biała - Kępno - jesienią 2011r. https://www.youtube.…
-
#2
Szymon Komusiński
(2016-12-29 15:42:37)
Od 11 XII 2016 brak ruchu pasażerskiego na zachód od st. Wieluń Dąbrowa
-
#3
Opolanin
(2018-08-30 14:04:38)
Panowie, taka sprawa: Czy między Oleśnicą a Kępnem znajdują sie jakieś czynne posterunki i jaka jest szansa trafić na jakiegoś towara?
-
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2018-08-30 20:19:27)
Na wymienionym przez Ciebie odcinku brak jest czynnych posterunków ruchu. Na wiosnę 2017 roku PLK przypudrowała go trochę i przez pewien czas jeździły tam pociągi towarowe w ramach objazdu za remontowany odcinek Grabowno Wielkie - Krotoszyn. Z tego, co mi wiadomo na zimę 2017 ruch zamarł, bo obowiązujące prędkości były tragiczne i przewoźnicy prywatni nie byli zainteresowani uruchamianiem tam pociągów. Odcinek traktuje się jako rezerwę w przypadku, gdy ruszy długo oczekiwany remont odcinka Oleśnica - Kluczbork. Kilka lat temu jeździła jeszcze zdawka do Dłubaka do Cieśli (pierwszy przystanek za Oleśnicą). Jaki jest stan obecny - ciężko mi powiedzieć, najlepiej jakby ktoś miejscowy się wypowiedział.
-
#5
Opolanin
(2018-08-31 07:52:00)
A więc czysto ;) Fajno, dzięki!
-
#6
Mateusz Kiszka
(2019-06-02 15:38:47)
Jechałem 1.06.19 od Herb do Kępna. Prędkość 100 kph niemal na całej długości. Stan torów fatalny. Luźne śruby, wybite toki, nierówności w planie i profilu. Zużycie faliste szyn jako dokładka. Linia zapomniana, taka prowincjonalna, na obrzezu łódzkiego i śląskiego.
-
#7
(odp. na #6)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-07-08 22:11:06)
Do 06.08.20 szlak Kępno - Wieluń Dąbrowa jest zamknięty ze względu na remont torów.
Na odcinku Kępno - Krzepice kursuje mikrobus IC 2x dziennie (6 pasażerów w niedzielę głównie do Wielunia - nie potrzeba mieć biletu, bo nie ma kierpocia a kierowcę to nie interesuje :-) ).
Pociąg IC "Osterwa" kursuje w tym czasie objazdem przez Kluczbork, Lubliniec bez postojów taryfowych choć w Kluczborku jest postój techniczny.
Odcinek Kepno - Częstochowa Stradom pokonuje w 1:42 H (127 km). Z kolei IC "Wybicki" ten sam dystans mimo 4 postojów po drodze pokonuje w 1:33 H.
Po remoncie, mimo że dystans skróci się o 5 km, czas przejazdu dla "Osterwy" wydłuży się o 1 minutę, dojdą 3 postoje we Wieruszowie, Wieluniu i Krzepicach.
"Wybicki" dalej przez Kluczbork. -
#8
(odp. na #7)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-14 16:46:40)
Na razie, do odwołania, mimo wcześniejszego remontu, szlak Kępno - Wieluń Dąbrowa będzie zamknięty.
-
#9
wasiukibic
(2021-02-04 12:37:13)
Odnośnie kwestii przewozów z Wrocławia/Oleśnicy do Kępna oraz dalej, do Wielunia:
https://www.radiozw.…
https://mojaolesnica…
na bieżąco, wszelkie doniesienia medialne można śledzić na fanpejdżu:
https://www.facebook…
Nie jest absolutnie prawdą, że Kępno czy Wieluń nie potrzebują połączenia z Wrocławiem, jak to wypisuje pewien internetowy frajer, bo cały czas trwa lobbowanie zarówno samorządów jak i społeczności lokalnych za tym połączeniem, a na spotkaniach roboczych, przedstawiciele województw dolnośląskiego, wielkopolskiego i łódzkiego wstępnie deklarowali już nawet liczbę bezpośrednich pociągów Wieluń - Wrocław na dobę. Jedynym problemem może być przepustowość odcinka Oleśnica - Wrocław, bo tam dochodziłoby do kumulacji ruchu z 4 kierunków, nie mówiąc już o samym Wrocławiu.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Herby Nowe – Oleśnica (181)