OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-08-19 (opisy)

<== | Galeria | ==>
Data: 2014-09-18
Autor: Krzysztof Brankowski
Przesłał: Krzysztof Brankowski
Napisz e-mail
Odcinek Zabrze Mikulczyce – Wieszowa
Zamieszczono: 2014-12-27

Galeria użytkownika

Wiadukt nad autostradą A1 - widok od wschodu. Wiadukt został wybudowany sześć lat po likwidacji linii.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: ciekawostki; mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1485
: 16

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #7 (odp. na #6) janusz nowaczewski (2018-01-17 20:14:32)
    Podobnie było na odcinku linii 132 pomiędzy st. Zabrze Biskupice a Pyskowice. Odpowiedz»
  • #8 Matiii734 (2018-10-09 21:27:55)
    Na tym wiadukcie zmieszczą się dwa tory? Dzięki temu, że taki wiadukt wybudowali jest większa szansa, że kiedyś wrócą tu pociągi. Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #8) Damian Stupień (2018-10-09 21:34:35)
    Raczej nie, szczególnie że na Borowianach wycięli rozjazdy w stronę Lublińca itp. "Stacja" Mikulczyce to tylko jeden przelotowy tor Kotlarni, na Michale wycięli dojazd na PD a co za tym idzie, możliwość wjazdu na tory PKP ... Odpowiedz»
  • #10 (odp. na #8) wasiukibic (2018-10-09 22:48:14)
    Ech panowie, panowie. Jak do tej pory zbyt wielkim problemem jest budowa 3 nowych peronów w Zabrzu i uruchomienie pociągów Gliwice - Zabrze - Bytom, a wy tu o odbudowie toru i składach do malutkiego Tworogu... Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #10) ZenobeK (2018-10-09 23:37:38)
    Hmmmmm. Od zamierzchłych czasów w Zabrzu był tylko jeden peron. A pociągi Gliwice-Bytom swego czasu jeździły (parę lat temu) i woziły powietrze. No i nie dziwię się, że już ich nie ma. Odpowiedz»
  • #12 (odp. na #11) Damian Stupień (2018-10-10 00:20:01)
    My tu raczej o towarowych piszemy... Odpowiedz»
  • #13 (odp. na #12) wasiukibic (2018-10-10 19:25:04)
    Damian - przy obecnym tempie zwijania GOPu składom towarowym nie wystarczy wyjazd przez Tarnowskie Góry?
    Przeca ta linia była zbudowana w Republice Weimarskiej głównie jako dojazd do odciętego od północy Bytomia (Radzionków był już w Polsce), później żarło, bo był to jeden z korytarzy wywozowych węgla i odciążenie zakorkowanego węzła tarnogórskiego, a dziś?
    Zenobek - chodzi o budowę peronów w nowych lokalizacjach w Zabrzu ale na linii Gliwice - Bytom (m.in. przy wiadukcie nad ul. Wolności, czy na osiedlu Skłodowskiej-Curie).
    Odpowiedz»
  • #14 Damian Stupień (2018-10-14 09:15:07)
    Wasiu, ja twierdzę że linia nigdy nie będzie odbudowana bo i po co ? Odpowiedz»
  • #15 (odp. na #14) wasiukibic (2018-10-14 19:44:55)
    Ok, w swojej wypowiedzi powinienem się zwrócić do Matiego, bo on rozważył możliwość powrotu pociągów. Odpowiedz»
  • #16 (odp. na #15) Matiii734 (2018-10-20 09:59:03)
    No bo zawsze taka opcja jest no ale realnie patrząc jak powstanie tutaj ścieżka rowerowa to i tak będzie sukces. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...