OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Katowice – Legnica (137)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-04-19 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1845-11-02 Gliwice - Kędzierzyn-Koźle Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1845-11-15 Świętochłowice - Gliwice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1846-10-03 Katowice - Świętochłowice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1874-12-28 Goświnowice - Otmuchów Jezioro Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1874-12-28 Paczków - Kamieniec Ząbkowicki Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1875-11-05 Nowy Świętów - Nysa Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1876-06-12 Nysa - Goświnowice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1876-06-15 Prudnik - Nowy Świętów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1876-08-15 Racławice Śląskie - Prudnik Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1876-11-01 Kędzierzyn-Koźle - Racławice Śląskie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1877 Kędzierzyn-Koźle - Goświnowice Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1906 Gliwice - Rudziniec Gliwicki Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
przed 1920 Paczków - Dzierżoniów Śląski Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
przed 1920 Goświnowice - Otmuchów Jezioro Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
przed 1920 Rudziniec Gliwicki - Kędzierzyn-Koźle Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1928 Otmuchów Jezioro - Paczków Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
Zmiana przebiegu ze względu na budowę zbiornika.
1945 Nysa - Świdnica Kraszowice Zmiana ilości torów
torów: jeden;
pomiędzy 1945 a 1946 Nysa - Kamieniec Ząbkowicki Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1957-06-01 Katowice - Gliwice Elektryfikacja
system zasilania: ;
1960-10-03 Gliwice - Gliwice Łabędy Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1962-07-18 Gliwice Łabędy - Kędzierzyn-Koźle Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
2001 Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - Twardawa Zamknięcie jednego toru
2004-12-12 Nysa - Kamieniec Ząbkowicki Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2004-12-27 Nysa - Kamieniec Ząbkowicki Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Szynobus
2008-12-14 Nysa - Kamieniec Ząbkowicki Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
2010-09-01 Nysa - Kamieniec Ząbkowicki Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
(likwidacja pociągu pospiesznego OLEŃKA Kłodzko Główne - Opole Główne (- Warszawa Wschodnia)) (info: Kasper "Gaspar" Fiszer)
2018 Nysa - Kamieniec Ząbkowicki Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: sezonowy;
Wznowienie przez kilka dni w roku pociągów pasażerskich na ww.odcinku.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Katowice - Legnica 137

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1922 – 1933 »
1934 – 1946 »
1946 – 1956 »
1957 – 1968 »