OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Katowice – Legnica (137)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-09-18 (przebieg)

<== | Galeria | ==>
Data: 2021-07-21
Autor: Jacek2004
Napisz e-mail
Odcinek Piława Górna ZPKŁ – Piława Dolna
Zamieszczono: 2021-07-21

Galeria użytkownika Jacek2004

Gotowy szlak po modernizacji. Widok w stronę Piławy Dolnej/Dzierżoniowa.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 218
: 10

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2021-07-21 22:12:48)
    To gdzieś na wysokości stawów pod Dobrocinem. Byłem tu przed tym remontem, jakoś na przełomie kwietnia i maja; faktycznie wyglądało to słabo. Styki szyn niebezpiecznie uginały się pod przejeżdżającymi lokami, wychlapy, porysowane, popękane podkłady, luźne mocowania, etc. Ostatnio wracając z Bielawy, konduktor Kadecji mówił mi, że ten remont robiono w trybie pilnym. Ech, sypiesz się nam Podsudecka...
  • #2 Jacek (2021-07-22 08:50:22)
    Sorry, nic za darmo. Jak jest eksploatowana intensywnie będzie się sypać. A do tego położone szyny tylko S49 i od Kamieńca Z. jeden tor do Świdnicy, dużo toru stykowego. X lat bez kapitalnego remontu robi swoje, jadąc z tyłu pociągu wszystko widać.
  • #3 Jacek (2021-07-22 13:08:02)
    Sorry, zapomniałem też o jednym torze obecnie szlaku podsudeckiej z Jaworzyny Śl. do Legnicy, gdzie torowisko też zalicza ciężkie brutta pod trakcją s. Z resztą, nie będę się rozwodził, gdzie jeden z torów szlakowych jest tymczasowo zamknięty.
  • #4 wasiukibic (2021-07-22 15:45:02)
    Patrząc na to z bliska, oprócz szyn S49, to dali podkłady staroużyteczne, a tłuczeń też wygląda na regenerację. Zastanawiam się, czy przy okazji remontu toru ruszyli cokolwiek z odwodnieniem, czy nadal w okolicy tego nasypu są bagna, rozlewiska, zarośnięte i zamulone rowy, etc. Z jednej strony spoko, że PLK cokolwiek tutaj robi (wyremontowanych zostało także kilka mostów czy wiaduktów), ale ta linia, z racji swojej rangi w przewozach, wymaga czegoś więcej.
  • #5 Jacek (2021-07-22 17:16:59)
    Obecnie trudno jest znaleźć takie podkłady typu SB3 na rynku jako staroużyteczne, jedynie przy wymianie torowiska na cięższe, typu S60 gdzie tam już jakiś czas temu wcześniej były położone i nie będą potrzebne w użyciu. Ogromnym ich plusem jest brak połączeń gwintowanych, co obniża koszty utrzymania i nie trzeba używać zakrętarek spalinowych.
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2021-07-22 18:38:35)
    Nie jest tak źle. Samo PLK ma od metra materiału staroużytecznego m.in. z remontowanej obecnie E20, czy Poznań - Krzyż (jeden z torów), tam w czasie prac w połowie lat 90. stosowano już podkłady PS83 i przytwierdzenia SB3. To, że jest problem, aby dostać je na rynku "cywilnym", to już inna kwestia. Na szczęście w samym PLK zmieniło się podejście i nie złomują już wszystkiego jak leci, tylko dobre elementy zostawiają sobie na bazach materiałowych i w razie czego mają na takie łatania. Nawet dla podmiotów zewnętrznych i miłośników kolei czasem też coś skapnie.
  • #7 Jacek (2021-07-22 19:33:03)
    Jak sam piszesz, pod S60 mają zapas np. z linii wroneckiej i nie tylko, ale nie sądzę o podkładach SB3 pod szyny S49, żeby były w zapasie. Jedynie z torów głównych dodatkowych w stacjach, nic poza tym. Na większości remontowanych obecnie linii już położono wcześniej szyny S60, albo na drewnie albo na INBK7.
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2021-07-22 20:39:12)
    Były jakieś przeszkody natury technicznej, aby wstawić tu S60?
  • #9 Jacek (2021-07-22 20:50:59)
    Nie mnie pytaj, tylko odział PLK-i nadzorującej szlak. Taki projekt. Orzysz - Ełk położono S60 na Mazurach, czemu nie tutaj?
  • #10 (odp. na #9) wasiukibic (2021-07-23 07:44:36)
    Myślałem, że masz jakieś info na ten temat. Osobiście nie posiadam obecnie takiego dojścia. Dyżurni ruchu, których spotykam na swym szlaku, nie zawsze chcą się dzielić takimi informacjami, a kierpocie Kadecji aż tak głębokiej wiedzy zazwyczaj nie posiadają.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Katowice – Legnica (137)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...