OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Katowice – Legnica (137)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-01-08 (kilometraż)

<== | Galeria | ==>
Data: 2020-03-28
Autor: wasiukibic
Napisz e-mail
Odcinek Dytmarów Osadkowski – Prudnik
Zamieszczono: 2020-03-30

Galeria użytkownika

Wiadukt drogowy w ciągu szosy łączącą Lubrzę z Jasioną, nad torami Podsudeckiej oraz DK40. Widok w kierunku zachodnim (Prudnik).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 120
: 4

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-03-31 00:42:39)
    Czy są tu faktycznie potrzebne 2 tory?
  • #2 (odp. na #1) Opolanin (2020-03-31 07:47:18)
    No lepiej tak, jeżdżą tu ciężkie towarowe i wyobrażasz sobie by co chwile je zatrzymywać na krzyżowania?
  • #3 wasiukibic (2020-03-31 08:46:15)
    Jak napisał Opolanin - dla ruchu ciężki brutt lepiej, żeby były 2 tory, choć i tak na odcinku KZ - Świdnica i JŚ - Legnica jest tylko jeden tor, w dodatku tam jest trochę intensywniejszy ruch pociągów pasażerskich, więc i tak w Piławie Górnej, Strzegomiu czy Jaworze brutta muszą czekać pod semaforami, nie mówiąc już o zwolnieniach na mostach, przejazdach kolejowych czy łukach. Coś tam ostatnio wspominano o elektryfikacji i modernizacji odcinka Kędzierzyn - Legnica; był nawet pomysł, żeby dla uwolnienia slotów na dla pociągów pasażerskich na odcinku Legnica - Wrocław - Opole przerzucić docelowo większość ruchu towarowego na lk 137, na obecną chwilę to trzeba będzie odłożyć na bliżej nieokreśloną przyszłość. PLK wyremontowała niedawno odcinek Legnica - Dzierżoniów, jednak status quo (bez druta i jednotor poza JŚ - Świdnica Miasto) pozostał. Odcinek Dzierżoniów - Kędzierzyn to przede wszystkim kolejne łatania, usuwania niektórych ograniczeń prędkości etc. ale biorąc pod uwagę znaczenie linii dla ruchu towarowego (głównie transport kruszyw) to stanowczo za mało. Pasażersko - na wschód od KZ jest cień tego, co było jeszcze w latach 90. Na odcinku Nysa-Kędzierzyn w dzień roboczy 5 par, w dzień wolny - 3, to jest nędza.
  • #4 Jacek (2020-03-31 19:17:56)
    Przydałaby się elektryfikacja tej linii po pierwsze, ze względu na trudny profil linii, duże zużycie paliwa. Po drugie, może IC wróciłoby z całorocznymi pociągami pospiesznymi na tę linię do atrakcyjnych miejscowości, których brakuje teraz.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Katowice – Legnica (137)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...