OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bytom – Wrocław Główny (132)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-01-25 (historia)

<== | Galeria | ==>
Data: 2017-11-10
Autor: Damian Stupień
Napisz e-mail
http://bit.ly/2sGqxX2
Odcinek Opole Zachodnie – Chróścina Opolska
Zamieszczono: 2017-11-20

Galeria użytkownika

104km linii - widok w stronę Chróściny Opolskiej.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory; mosty/wiadukty/estakady/przepusty; sygnalizacja/słupki/znaki itp..

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 464
: 8

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Matiii02 (2017-12-03 12:57:39)
    Czy na kolei każdy techniczny obiekt (transformator czy coś podobnego tak jak to niebiesko-białe na zdjęciu) musi być popisany przez wandali/kiboluów? Odpowiedz»
  • #2 bm (2017-12-03 13:22:53)
    ich rodzice chyba skąpili na blok rysunkowy Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Kaszub (2017-12-04 13:17:32)
    Nie ma porządnej kary za tego typu wandalizm, dla takich delikwentów to powinna być porządna kara finansowa i wyczyszczenie tego co nabazgrali i nie tylko tego, ale to jeszcze trzeba takich złapać... Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Matiii02 (2017-12-05 22:22:15)
    Teoretycznie takich powinni łapać sokiści szkoda że teoretycznie bo nie da się przy każdym obiekcie ustawić kamery lub sokisty Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Mateusz Kiszka (2018-01-14 21:03:28)
    Kamerę już prędzej najlepiej ukrytą, ale koszty są wysokie Odpowiedz»
  • #6 Damian Stupień (2018-01-15 13:51:29)
    Jak wiadomo, sama kamera działa już prewencyjnie. Myślicie że kamery monitoringu są śledzone live ? Można się zdziwić, większość takich kamer nagrywa ale nikt ich nie śledzi, w razie niejasności itp. po prostu ogląda się nagrania archiwalne ... Odpowiedz»
  • #7 Matiii743 (2018-01-20 16:35:54)
    Kiedyś się przekonałem że kamery są śledzone live (przynajmniej niektóre) po prostu robiłem zdjęcia i zaglądałem przez okno do zamkniętego dworca a tuż obok była kamera. Gdy już się oddaliłem to policja mnie zatrzymała i wiadomo pytania po co tam zaglądałem itp. Zamontowanie kamery tam było by dobre jakby już ktoś to popisał to żeby go namierzyć ale to pewnie by łatwe nie było. Poza tym nie można przy każdej takiej budce montować kamery bo to były straszne koszty. Odpowiedz»
  • #8 abb (2018-01-20 20:03:47)
    Albo płotem można by ogrodzić kontener Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Bytom – Wrocław Główny (132)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...