OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bytom – Wrocław Główny (132)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-10-10 (przebieg)

<== | Galeria
Data: 2017-11-10
Autor: Damian Stupień Napisz e-mail ; http://bit.ly/2sGqxX2
Odcinek Opole Zachodnie – Chróścina Opolska
Zamieścił: Damian Stupień , 2017-11-20

Galeria użytkownika

104km linii - widok w stronę Chróściny Opolskiej.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady, sygnalizacja, słupki, znaki itp., szlak (trasa).

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 210

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Matiii02 (2017-12-03 12:57:39)
    Czy na kolei każdy techniczny obiekt (transformator czy coś podobnego tak jak to niebiesko-białe na zdjęciu) musi być popisany przez wandali/kiboluów? Odpowiedz»
  • #2 bm (2017-12-03 13:22:53)
    ich rodzice chyba skąpili na blok rysunkowy Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Kaszub (2017-12-04 13:17:32)
    Nie ma porządnej kary za tego typu wandalizm, dla takich delikwentów to powinna być porządna kara finansowa i wyczyszczenie tego co nabazgrali i nie tylko tego, ale to jeszcze trzeba takich złapać... Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Matiii02 (2017-12-05 22:22:15)
    Teoretycznie takich powinni łapać sokiści szkoda że teoretycznie bo nie da się przy każdym obiekcie ustawić kamery lub sokisty Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Bytom – Wrocław Główny (132)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...