OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bytom – Wrocław Główny (132)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-04-21 (historia)

Wyszczególnione obiekty:

Legenda (Wygenerowano dnia: 2020-09-21) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2020-09-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Damian Stupień (2016-10-01 00:31:13)
    Filmik z kabiny z przejazdu odcinkiem Bytom Bobrek -> Zabrze Biskupice: https://www.youtube.…
  • #2 Yamess (2020-01-05 08:49:21)
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2020-02-17 13:23:34)
    https://bytomski.pl/…
    Tutaj jest napisane, że rozważa się odbudowę linii Bytom - Ruda Orzegów. Kosmos.
  • #4 (odp. na #3) zenOBeK (2020-02-17 15:08:14)
    >> wraz z budową łącznicy Ruda Orzegów – Ruda Śląska.
    Zauważ, że wtedy powstałoby bardzo fajne połączenie Bytom-Zabrze-Gliwice. Jeśli prędkość pociągów byłaby większa niż 40 km/h to byłoby to dużą konkurencją dla aktualnych tramwajów i autobusów, które zachaczają o wszystko o co da się zachaczyć. Torowiska tramwajowe pomiędzy Zabrzem i Bytomiem pewnie będą remontowane jeszcze przez dziesięciolecia i tu sytuacja jest jeszcze gorsza.

    Ciekawe.
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2020-02-18 10:52:26)
    Patrząc z perspektywy Bytomia i Rudy 1 byłby to na pewno jakiś erzac za idiotyczną likwidację 18, której Bytom był zawsze przeciwny, tylko że 18 jechała wzdłuż zabudowy głównej ulicy Piastowskiej, natomiast linia kolejowa przebiega opłotkami, pomiędzy Rudą 1, a Orzegowem, i co najważniejsze, nie obsługuje południowej części osiedla. Z drugiej strony jest bliżej starszej części Orzegowa, która ma kawałek drogi do 9. Przebieg tramwaju pomiędzy Zabrzem a Bytomiem również jest dużo lepszy niż linii kolejowej, bo przecina niemalże na pół Biskupice i północne rubieże Bożywerka. Na odcinku Platan - Bożywerk 5 ma dobre napełnienie, a pociąg staje w polu, pośrodku niczego i nie ma szans, żeby ten stan rzeczy zmienić. W tym przypadku i tramwaj i pociąg miałby swoją rolę do spełnienia, nie będąc konkurencją dla siebie nawzajem.
  • #6 Opolanin (2020-03-19 16:09:15)
    Przejazd z Wrocławia do Opola z wykorzystaniem ETCS-u poziomu 2
    https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bytom – Wrocław Główny (132)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...