OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bytom – Wrocław Główny (132)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-07-29 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1842-05-22 Oława - Wrocław Górnośląski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1842-08-03 Brzeg - Oława Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Brzeg - Oława Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1843-05-28 Opole Zachodnie - Brzeg Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Opole Zachodnie - Brzeg Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1845-11-02 Opole Główne - Opole Zachodnie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Opole Główne - Opole Zachodnie Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1856 Wrocław Górnośląski - Wrocław Główny Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1872-10-27 Bytom - Zabrze Biskupice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Bytom - Zabrze Biskupice Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1878-10-01 Strzelce Opolskie - Opole Główne Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Strzelce Opolskie - Opole Główne Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1879-05-15 Toszek - Strzelce Opolskie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1879-08-15 Pyskowice - Toszek Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1879-08-15 Pyskowice - Toszek Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1880 (???) Toszek - Strzelce Opolskie Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1880-05-15 Zabrze Biskupice - Pyskowice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1881 Zabrze Biskupice - Pyskowice Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1960-10-03 Pyskowice - Wrocław Brochów Osobowy Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1960-12-15 Wrocław Brochów Osobowy - Wrocław Główny Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1979-12-31 Zabrze Biskupice - Pyskowice Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1980-12-23 Bytom - Zabrze Biskupice Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1996-06-01 Zabrze Biskupice - Pyskowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2001-06-10 Bytom - Zabrze Biskupice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2001-11-01 Zabrze Biskupice - Pyskowice Deelektryfikacja
2004-06-01 Zabrze Mikulczyce - Pyskowice Linia rozebrana
częściowo tym samym szlakiem przebiega niezależna linia piaskowa należąca do Kopalni Piasku Kotlarnia.
2004-06 Wesoła - Zabrze Mikulczyce Zmiana ilości torów
torów: jeden;
Czynny jest tor nr 1, gdyż funkcjonuje jako bocznica. Tor nr 2 rozebrany.
przed 2005 Zabrze Biskupice - Zabrze Mikulczyce Linia rozebrana
2008-01-31 Bytom - Zabrze Biskupice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Ponowne uruchomienie pociągów relacji Bytom - Gliwice
2013 (???) Bytom - Zabrze Biskupice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2015 (???) Święta Katarzyna - Wrocław Główny Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Bytom - Wrocław Główny 132

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1922 – 1951 »
1951 – 1961 »
1962 – 1978 »
1979 – 1996 »