OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Chorzów Batory – Tczew (131)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-05-23 (kilometraż)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1852-08-06 Bydgoszcz Główna - Tczew Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1859-09-15 Bytom Karb - Radzionków Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Bytom Karb - Radzionków Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1860-08-15 Chorzów Batory - Chorzów Miasto Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1860-08-16 Chorzów Batory - Chorzów Miasto Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1868-11-15 Radzionków - Tarnowskie Góry Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1868-11-15 Chorzów Stary - Bytom Karb Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Radzionków - Tarnowskie Góry Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
data nieznana Chorzów Stary - Bytom Karb Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1869-07-26 Bytom - Tarnowskie Góry Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
1872-05-26 Inowrocław - Bydgoszcz Główna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Inowrocław - Bydgoszcz Główna Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1872-10-27 Chorzów Miasto - Chorzów Stary Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Chorzów Miasto - Chorzów Stary Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1879-02-01 Chorzów Stary - Bytom Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
1884-04-21 Tarnowskie Góry - Kalety Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Tarnowskie Góry - Kalety Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1889-01-01 Bydgoszcz Główna - Laskowice Pomorskie Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1911-01-01 Laskowice Pomorskie - Tczew Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1926-11-01 Kalety - Herby Nowe Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1930-11-08 Herby Nowe - Zduńska Wola Karsznice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1933-03-01 Zduńska Wola Karsznice - Inowrocław Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1939-04-23 Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola Karsznice Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1942 (???) Zduńska Wola Karsznice - Inowrocław Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1942 (???) Puszczew - Chorzew Siemkowice Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1965-11-28 Tarnowskie Góry - Zduńska Wola Karsznice Elektryfikacja
system zasilania: ;
1966-05-30 Zduńska Wola Karsznice - Lipie Góry Elektryfikacja
system zasilania: ;
1966-12-30 Lipie Góry - Inowrocław Elektryfikacja
system zasilania: ;
1967-09-09 Inowrocław - Maksymilianowo Elektryfikacja
system zasilania: ;
1968-12-23 Maksymilianowo - Tczew Elektryfikacja
system zasilania: ;
1974-05-23 Chorzów Batory - Tarnowskie Góry Elektryfikacja
system zasilania: ;
2003-12-15 Zduńska Wola Karsznice - Dionizów Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2004-06-25 Zduńska Wola Karsznice - Dionizów Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
2005-12-13 Chorzów Batory - Chorzów Miasto Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
Ruch idzie dawną linią
2006-12-10 Herby Nowe - Chorzew Siemkowice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
2007-06-01 Herby Nowe - Chorzew Siemkowice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
W wyniku porozumienia samorządów wojewódzkich, PKP PR i Ministerstwa Transportu przywrócono ruch na Magistrali Węglowej - uruchomiono 3 pary pociągów rel. Herby Nowe - Chorzew Siemkowice, z możliwością dojazdu do Częstochowy, Katowic, Tarnowskich Gór oraz Zduńskiej Woli, Torunia i Inowrocławia.
2008-12-14 Ponętów - Babiak Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
odc. Ponętów - Babiak - sezonowy ruch pasażerski (likwidacja dalekobieżnych pociągów osobowych rel. Inowrocław - Katowice)(info od: gaspar.prv.pl, 2009-01-22),
2009-01-10 Kraski - Ponętów Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
sezonowy ruch pasażerski (likwidacja poc. osob. na odcinku Kraski - Ponętów) (info od: gaspar.prv.pl, 2009-01-11)
2009-12-12 Zduńska Wola Karsznice - Borysławice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
likwidacja ruchu pasażerskiego (likwidacja pociągów
osobowych rel. Zduńska Wola - Kraski oraz sezonowych pociągów
dalekobieżnych) (info od: gaspar.prv.pl, 2010-01-04)
2009-12-12 Herby Nowe - Chorzew Siemkowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
likwidacja ruchu pasażerskiego (likwidacja pociągów
osobowych oraz sezonowych dalekobieżnych) (info od: gaspar.prv.pl, 2010-01-04)
przed 2010-06-26 Borysławice - Babiak Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Na odcinku Babiak - Borysławice , kursują tylko pociągi towarowe, sezonowy do i z Warszawy odwołany (info: Marcin, 2010-06-10)
2010-12-12 Zduńska Wola Karsznice - Borysławice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
Od nowego rozkładu na rok 2011 zostaje uruchomiony pociąg InterRegio relacji Katowice-Gdynia kursujący w niektóre dni, a w sezonie wakacyjnym codziennie. (info: Marcin Hewak, 29-12-2010) interREGIO BURSZTYN jeździ tylko w wakacje i w kilka wybranych dni i wjeżdża do Zduńskiej Woli (info: Kasper "Gaspar" Fiszer, 2011-01-14)
2011-06-01 Dąbie nad Nerem - Babiak Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Wznowienie ruchu pasażerskiego od Dąbia nad Nerem- para pociągów Babiak-Toruń / Inowrocław-Babiak zostaje od 1 czerwca 2011 wydłużona do stacji Dąbie nad Nerem (info: scorpio, 22-05-2011)
po 2011-12-10 Kłobuck - Inowrocław Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2011-12-11 Zduńska Wola Karsznice - Borysławice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
od 11 Grudnia 2011 z wejściem nowego rozkładu przestał kursować pociąg w rel Inowrocław - Babiak - Toruń Gł (info od: Krzysztof Pawlicki, 2012-06-14)
Tylko sezonowy ruch pasażerski ( IR BURSZTYN ) od czasu wprowadzenia rozkładu jazdy 2012. (info: Krzysztof "Klima" Klimczak, 03-05-2012)

IR „Bursztyn” Przestał jeździć 24 czerwca – w kierunku „nad morze”, 25 czerwca – ostatni kurs do Katowic ale od końca czerwca są TLK Wydmy.
2012-12-09 Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola Karsznice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2012-12-09 Herby Nowe - Kłobuck Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2012-12-09 (???) Borysławice - Mimowola Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Na tym odcinku kursują pociągi TLK: Artus, Kaszub, Neptun oraz sezonowy Ex Jantar a także TLK Doker, który w Inowrocławiu Warsztatach skręca na Inowrocław (info: scorpio, 15-03-2013)
2013-06-01 Herby Nowe - Kłobuck Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2014-06-28 Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola Karsznice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
m.in. sezonowy TLK Cegielski
2014-08-31 Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola Karsznice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2015 Chorzów Batory - Chorzów Miasto Linia rozebrana
2015-10-18 Zduńska Wola Karsznice Południowe - Zduńska Wola Karsznice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomiła dwie pary pociągów Zduńska Wola - Zduńska Wola Południowa.
2015-12-12 Zduńska Wola Karsznice Południowe - Zduńska Wola Karsznice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Kursy ŁKA zostały zlikwidowane z powodu niemalże zerowej frekwencji.
przed 2016 Zduńska Wola Karsznice - Dionizów Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2016-12-12 Dionizów - Borysławice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Całoroczny TLK POGORIA
2018 Herby Nowe - Dionizów Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
2018-09-02 Herby Nowe - Zduńska Wola Karsznice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Regularny ruch IC PORTOWIEC i BARBAKAN (objazd spowodowany modernizacją linii nr.14)

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Chorzów Batory - Tczew 131

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1919 – 1937 »
1937 – 1948 »
1949 – 1959 »
1959 – 1973 »