Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Chorzów Batory – Tczew (131)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-02-04 (kilometraż)

Wyślij nowe pliki »

[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (1922)
Obraz
fot. Piotr Białek (2000-07-31)
Obraz
fot. Herbiński (2005-03-22)
Obraz
fot. Herbiński (2005-03-22)
Obraz
fot. Herbiński (2005-03-25)
Obraz
fot. Herbiński (2005-03-25)
Obraz
fot. Herbiński (2005-03-25)
Obraz
fot. Herbiński (2005-03-25)
Obraz
fot. Herbiński (2005-04-07)
Obraz
fot. MNichu & Herbiński (2005-04-24)
Obraz
fot. MNichu & Herbiński (2005-04-24)
Obraz
fot. Herbiński (2005-05-13)
Obraz
fot. Herbiński (2005-05-14)
Obraz
fot. Zbigniew Chromik / Herbiński (2005-06-02)
Obraz
fot. Piotr Pyrkosz (2005-08-15)
Obraz
fot. Herbiński (2005-08-30)
Obraz
fot. Zbigniew Chromik (2005-09-25)
Obraz
fot. Herbiński (2005-12-23)
Obraz
fot. wasiukibic (2006)
Obraz
fot. Michal__TG (2006-05-06)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Chorzów Batory – Tczew (131)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...