Linia Chabówka – Nowy Sącz (104)
Ostatnia zmiana: 2020-11-20 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | uwagi |
---|---|---|---|
1884-12-16 | Chabówka - Nowy Sącz | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1986-05-28 | Marcinkowice - Nowy Sącz | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: ; |
|
1993-06-11 | Chabówka - Rabka-Zdrój | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: ; |
|
2001-06-29 | Mszana Dolna - Kasina Wielka | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy, pasażerski; |
powód: tory podmyte przez powodź w Kasinie |
2001-06-29 | Kasina Wielka - Tymbark | Linia nieprzejezdna/remont |
tory podmyte przez powodź |
2002-10-07 | Rabka-Zdrój - Mszana Dolna | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2002-10-07 | Tymbark - Nowy Sącz | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2002-12-01 | Kasina Wielka - Tymbark | Przywrócenie przejezdności |
|
2002-12-16 | Rabka-Zdrój - Nowy Sącz | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2002-12-31 | Rabka-Zdrój - Nowy Sącz | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2003-03-17 | Rabka-Zdrój - Nowy Sącz | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2004-03-22 | Rabka-Zdrój - Limanowa | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2004-04-01 | Limanowa - Nowy Sącz | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
Na autobus szynowy nie ma szans, bo pod Kasinę Wielką nie podjedzie (SP32 się tam męczyły) - dlatego szynobus obługuje tylko Nowy Sącz - Limanowa, a szkoda. Marszałek Województwa dofinansowuje linię a ruch pasażerski na odcinku Chabówka Limanowa był naprawdę znikomy. PKP jak zwykle bez pomysłu... (info: seba) |
2004-05-04 | Tymbark - Nowy Sącz | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2005 | Rabka-Zdrój - Dobra koło Limanowej | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Pociągi ogólnodostępne RETRO (niektóre weekendy aż do końca września). (info: Filip Bebenow) |
2005-03-24 | Chabówka - Tymbark | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
2005-12-11 | Chabówka - Nowy Sącz | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Na odcinku Chabowka - Tymbark ruch raczej sporadyczny. Częściej jeździ komunikacja zastępcza. |
przed 2006-06-01 | Rabka-Zdrój - Dobra koło Limanowej | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: turystyczny; |
|
2006-06-19 | Rabka-Zdrój - Nowy Sącz | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
info: Paweł Świrek |
przed 2008-01-01 | Tymbark - Limanowa | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
2008-08-30 | Mszana Dolna - Dobra koło Limanowej | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
zamknięcie dla ruchu turystycznego |
2008-09-28 | Rabka-Zdrój - Mszana Dolna | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
zamknięcie dla ruchu turystycznego |
2008-12-14 | Nowy Sącz Miasto - Nowy Sącz | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2009-09-01 | Nowy Sącz Miasto - Nowy Sącz | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
2010-06-08 | Chabówka - Limanowa | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
2010-07-14 | Chabówka - Limanowa | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
2012-06-30 | Rabka-Zdrój - Dobra koło Limanowej | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: turystyczny; |
Regularne pociągi retro organizowane przez PKP Cargo) (info: MK_MK, 09-07-2012) |
2014-03-09 | Chabówka - Rabka-Zdrój | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
W związku z budową zbiornika wodnego Świnna Poręba, której skutkiem dla kolei ma być ułożenie części linii nr 97 na odcinku Stryszów – Zembrzyce w nowym przebiegu zamknięto dla pociągów osobowych linię nr 104 na odcinku Chabówka – Rabka Zdrój. Za pociągi pasażerskie spółka Przewozy Regionalne uruchomiła zastępczą komunikację autobusową. Ma być zamknięta do czerwca, a potem ponownie od września do grudnia 2014 roku. Nie powinno to przeszkadzać w uruchamianiu pociągów retro z Chabówki do Dobrej koło Limanowy. (info: Adrian Chromik, 14-03-2014) |
2014-06-15 | Chabówka - Rabka-Zdrój | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
(info: Adrian Chromik, 15-06-2014) |
2014-09-01 | Chabówka - Rabka-Zdrój | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
W związku z budową zbiornika wodnego Świnna Poręba (info: Adrian Chromik, 19-12-2014) |
2014-12-14 | Chabówka - Rabka-Zdrój | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
|
2016 | Dobra koło Limanowej - Nowy Sącz | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: turystyczny; |
Małopolskie Szlaki Turystyki Kolejowej |
2018-05-07 | Nowy Sącz Chełmiec - Nowy Sącz | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
Od dnia 7 maja 2018 odcinek Nw. Sącz Chełmiec - Nw. Sącz reaktywowany w regularnym ruchu pasażerskim w związku z przebudową głównego mostu drogowego p. Dunajec i wprowadzeniem zastępczej komunikacji kolejowej za autobusy miejskie (!). Łącznie 15 par poc. z Miasta do Chełmca, w tym pierwszy i ostatni kurs realizowane z dworca głównego |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Chabówka - Nowy Sącz | 104 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1911 – 1932 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Galicja 1911-1912 | pomiędzy 1911-05-01 a 1912-04-30 | 21, | Szczegóły » |
Polska, zima 1919 | 1919-10 | 38, | Szczegóły » |
Polska, lato 1922 | 1922-05 (???) | 100, | Szczegóły » |
Polska, lato 1923 | 1923-05 (???) | 100, | Szczegóły » |
Polska, lato 1924 | pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) | 100, | Szczegóły » |
Polska, lato 1925 | 1925-06-05 | 100, | Szczegóły » |
Polska, lato 1926 | pomiędzy 1926-05-15 a 1926-09-30 | 100, | Szczegóły » |
Polska, zima 1926/1927 | pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 | 100, | Szczegóły » |
Polska, lato 1927 | pomiędzy 1927-05-15 a 1927-10 | 100, | Szczegóły » |
Polska, zima 1927/1928 | pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) | 100, | Szczegóły » |
Polska, lato 1928 | pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 | 100, | Szczegóły » |
Polska, zima 1928/1929 | pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 | 100, | Szczegóły » |
Polska, lato 1929 | pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 | 178, | Szczegóły » |
Polska, zima 1929/1930 | pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 | 178, | Szczegóły » |
Polska, lato 1930 | pomiędzy 1930-05-15 a 1930-09-30 | 178, | Szczegóły » |
Polska, zima 1930/1931 | pomiędzy 1930-10-01 a 1931-05-14 | 178, | Szczegóły » |
Polska, lato 1931 | pomiędzy 1931-05-15 a 1931-10-03 | 178, | Szczegóły » |
Polska, zima 1931/1932 | pomiędzy 1931-10-04 a 1932-05-21 | 178, | Szczegóły » |
Polska, lato 1932 | pomiędzy 1932-05-22 a 1932-10-01 | 332, | Szczegóły » |
Polska, zima 1932/1933 | pomiędzy 1932-10-02 a 1933-05-14 | 332, | Szczegóły » |
1933 – 1944 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1933 | pomiędzy 1933-05-15 a 1933-10-07 | 332, | Szczegóły » |
Polska, zima 1933/1934 | pomiędzy 1933-10-08 a 1934-05-14 | 332, | Szczegóły » |
Polska, lato 1934 | 1934-05-15 | 332, | Szczegóły » |
Polska, lato 1935 | pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 | 353, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1935 | pomiędzy 1935-09-02 a 1935-12-13 | 353, | Szczegóły » |
Polska, lato 1936 | pomiędzy 1936-05-15 (???) a 1936-09-02 | 353, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1936 | pomiędzy 1936-09-03 a 1936-12-14 | 353, | Szczegóły » |
Polska, lato 1937 | pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 | 353, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1937 | pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 | 353, | Szczegóły » |
Polska, zima 1937/1938 | pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 | 353, | Szczegóły » |
Polska, lato 1938 | pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 | 353, | Szczegóły » |
Polska, zima 1938/1939 | pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 | 353, | Szczegóły » |
Polska, lato 1939 | pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 | 355, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1940/1941 | pomiędzy 1940-10-06 a 1941-05-04 | 531m, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1941 | 1941-05-05 | 531m, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1941/1942 | pomiędzy 1941-11 a 1942-05-03 | 531m, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1942 | pomiędzy 1942-05-04 a 1942-11-01 | 532q, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1942/1943 | pomiędzy 1942-11-02 a 1943-05-16 | 532q, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 532q, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, Protektorat Czech i Moraw, lato 1944 | pomiędzy 1944-05 (???) a 1944-10 (???) | 581b, | Szczegóły » |
1946 – 1955 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 49, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 49, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 49, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 49, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 34, 141, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 33, 141, | Szczegóły » |
Polska, lato 1949 | pomiędzy 1949-05-15 a 1949-10-01 | 27, 141, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 27, 141, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 144, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 144, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 26, 133, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 26, 133, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 26, 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 26, 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 136, | Szczegóły » |
1956 – 1967 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 136, | Szczegóły » |
1968 – 1987 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 136, | Szczegóły » |
1988 – 2009 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 136, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 136, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 136, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 136, 136a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 136, 136a, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 136, 136a, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 136, 136a, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 136, 136a, | Szczegóły » |
Polska 1998-1999 | pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 | 136, 136a, | Szczegóły » |
Polska, 1999-2000 | pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 2000-2001 | pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 2006-2007 | 2006-12 | 136, | Szczegóły » |
Polska, 2007-2008 | pomiędzy 2007 a 2008 | 136, | Szczegóły » |
Polska 2008-2009 | pomiędzy 2008 a 2009 | 136, | Szczegóły » |
Polska 2009-2010 | pomiędzy 2009 a 2010 | 136, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | uwagi |
---|---|---|---|
2007-11-18 | Rabka Zaryte - Raba Niżna | ↔ 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Raba Niżna - Mszana Dolna | ↔ 50 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Mszana Dolna - Kasina Wielka | ↔ 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Kasina Wielka - Łososina Górna | ↔ 50 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Łososina Górna - Limanowa | ↔ 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Męcina - Nowy Sącz | ↔ 50 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Męcina Podgórze - Męcina | ↔ 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Pisarzowa - Męcina Podgórze | ↔ 50 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Chabówka - Rabka Zaryte | ↔ 50 km/h | Import PLK2007_10 |
2009 | Chabówka - Rabka-Zdrój | ↔ 50 km/h | |
2009-01-03 | Pisarzowa - Nowy Sącz | ↔ 30 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-01-03 | Rabka-Zdrój - Limanowa | ↔ 30 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-04-20 | Limanowa - Pisarzowa | ↔ 30 km/h | Import PLK2009_04 |
2009-12-13 | Raba Niżna - Mszana Dolna | ↔ 50 km/h | Import PLK2010_05 |
2009-12-13 | Kasina Wielka - Łososina Tartak | ↔ 40 km/h | Import PLK2010_05 |
2009-12-13 | Męcina - Nowy Sącz | ↔ 40 km/h | Import PLK2010_05 |
2009-12-13 | Rabka-Zdrój - Rabka Zaryte | ↔ 40 km/h | Import PLK2010_05 |
2011-12-11 | Raba Niżna - Mszana Dolna | → 40 km/h | |
2011-12-11 | Kasina Wielka - Łososina Tartak | ↔ 30 km/h | |
2014-12-08 | Męcina - Nowy Sącz | ↔ 30 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2014-12-08 | Raba Niżna - Mszana Dolna | ↔ 30 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2014-12-08 | Rabka-Zdrój - Rabka Zaryte | ↔ 30 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Szymon Komusinski
(2018-05-08 21:39:20)
Od dnia 7 maja 2018 odcinek Nw. Sącz Chełmiec - Nw. Sącz reaktywowany w regularnym ruchu pasażerskim w związku z przebudową głównego mostu drogowego p. Dunajec i wprowadzeniem zastępczej komunikacji kolejowej za autobusy miejskie (!). Łącznie 15 par poc. z Miasta do Chełmca, w tym pierwszy i ostatni kurs realizowane z dworca głównego.
-
#2
,m
(2018-07-04 19:40:32)
Jakaś szansa na rekatywację tej linii w ruchu regularnym np. Przedłużenie Podhalańskiej kolei?
-
#3
Hunter3000
(2018-09-15 18:08:17)
Jakie prędkości szlakowe na tej linii były przed zrujnowaniem jej? (tjb. przed 2006)
-
#4
Lw
(2018-10-18 22:07:20)
50km/h, dla szynobusów miejscami 60km/h
-
#5
PainTrain
(2020-06-08 21:58:28)
Czy ktoś mi może powiedzieć, dlaczego mimo remontu w roku 2016 oraz zapewnień, że prędkość na trasie zostanie podniesiona do 40 a miejscami nawet do 60 km/h, stałą prędkością na prawie całej linii nadal jest 30 km/h? Ta sama prędkość jest na betonowych podkładach, które według mnie są w bardzo dobrym stanie jak i również ta sama prędkość jest na odcinkach gdzie podkładów już prawie nie ma albo się rozkładają?
-
#6
MS
(2020-06-19 18:08:51)
Jakość podkładów i szyn to nie jest jedyny czynnik limitujący dopuszczalną prędkość pociągów na danym odcinku. Innymi czynnikami równie ważnymi jest geometria toru (promienie łuków, przechyłki boczne, nachylenie toru w profilu) i wytrzymałość obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty).
-
#7
PainTrain
(2020-06-19 21:48:34)
Tak to prawda że jest wiele czynników od których zależy prędkość pociągu, jednakże pociągi 20 lat temu jeździły tu z prędkością 60 km/h i radziły sobie dobrze, więc nawet nie ma mowy o wykolejeniu, a o nadmierne zużycie trasy bym się nie martwił, ponieważ planuje się modernizacje tej linii. A jeżeli chodzi o obiekty takie jak mosty, to praktycznie w każdym zakątku Polski znajdzie się miejsce gdzie się zwalnia do 40 km/h przed wiaduktami i nikomu to nie przeszkadza.
-
#8
Lw
(2020-06-26 16:55:52)
Prędkość 30 wynika z fatalnego stanu torów (zgniłe podkłady, zanieczyszczona podsypka, nierówności w profilu) W wielu miejscach obowiązują ograniczenia doraźne na stan sygnalizacji, przepustów, wiaduktów których od lat nikt nie remontował. Aby podnieść prędkość do 50-60 potrzebna jest naprawa główna torowiska (wystarczy sam fakt że ostatni poważny remont wykonano w latach 60!).
-
#9
PainTrain
(2020-06-29 18:45:36)
W takim razie dlaczego na trasie Chabówka-Rabka Zdrój można jeździć 50 km/h skoro stan linii na tym odcinku jest o wiele gorszy niż np do Raby Niżnej albo nawet na całej linii bo do Rabki odbywa się ruch regularny co sprawia że odcinek ten jest w gorszym stanie niż nieużytkowany odcinek do Nowego Sącza.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Chabówka – Nowy Sącz (104)