OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Trzebinia – Skawce (103)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-12-31 (kilometraż)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1899-08-15 Piła Kościelecka - Skawce Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
Likwidacja osobnej stacji Trzebinia Północna.
1960 Trzebinia - Piła Kościelecka Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1982-06-30 Trzebinia - Bolęcin Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1988-05-28 Wadowice - Skawce Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1988-08-10 Trzebinia - Skawce Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1989 Bolęcin - Spytkowice Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1990-03-01 Spytkowice - Wadowice Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1992-04-15 Wadowice - Skawce Linia rozebrana
Linie rozbierano od 6 września 1988 do 15 kwietnia 1992 r (info: MK_MK)
2002-10-07 Trzebinia - Wadowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2003-08-01 Trzebinia - Wadowice Deelektryfikacja
przed 2006-10-12 Bolęcin - Okleśna Linia nieprzejezdna/remont
info: quentin, 2006-10-11
przed 2012-05-29 Alwernia Zakłady Chemiczne - Spytkowice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
wg mieszkańców Miejsca pociągi zdawcze z ZCh Alwernia widywane są dwa razy w tygodniu. (info: Mateusz Rozmus, 29-05-2012)
przed 2012-11-02 Spytkowice - Wadowice Deelektryfikacja
info: Mateusz Rozmus, 03-11-2012
2013 Spytkowice - Radocza Linia nieprzejezdna/remont
przed 6.12.13 Linia nieprzejezdna- brakuje dużego odcinka szyn przed mostem na Skawie w Woźnikach, od strony Wadowic (info: Mateusz Rozmus, 11-12-2013)
2013-01-10 Trzebinia - Bolęcin Linia nieprzejezdna/remont
Tuż przy wyjedzie z Trzebini zaraz za przejazdem kolejowym na ul.Słowackiego na odcinku ok 30 metrów skradziono wszelkie mocowania szyn i inne elementy metalowe. Szyny leża bezwładnie na poboczu nasypu.
2013-11 Radocza - Wadowice Linia nieprzejezdna/remont
Kradzież szyn na długości ok. 100m (info: okrutny69, 24-11-2013)
2016-05 Oblaszki - Alwernia Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
http://www.drezynyregulice.pl/

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Trzebinia - Wadowice 103
1985 Trzebinia - Skawce 103

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1911 – 1932 »
1933 – 1943 »
1944 – 1955 »
1955 – 1966 »
1967 – 1986 »
1987 – 2000 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Spytkowice - Wadowice 30 km/h
2001-07-23 (???) Trzebinia - Spytkowice 50 km/h
2007-11-18 Regulice - Okleśna 0 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Okleśna - Spytkowice 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Trzebinia - Bolęcin 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Bolęcin - Regulice Górne 0 km/h Import PLK2007_10
2011-12-11 Regulice Górne - Regulice 0 km/h
2014-12-08 Trzebinia - Bolęcin 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2018-02-09 Okleśna - Spytkowice 20 km/h Import PLK2018_02
2018-02-09 Okleśna - Spytkowice 40 km/h Import PLK2018_12

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Edward (2018-08-02 04:25:45)
    Linia kolejowa nr 103 Trzebinia – Wadowice przebiega w województwie małopolskim, a dokładniej przez teren Małopolski Zachodniej (powiat chrzanowski i wadowicki). Do użytkowania została oddana w dniu 15 lipca 1899 r. Obecna łączna długość linii wynosi 37,408 km. „Stotrójka” przez stulecie wykorzystywana była do transportu pasażerskiego oraz towarowego, m.in. urobku z pobliskich kamieniołomów melafirów.

    W 1982 roku zelektryfikowano odcinek Trzebinia-Bolęcin, w 1989 odcinek Spytkowice-Wadowice, zaś w 1991 Bolęcin-Spytkowice.

    1 stycznia 1988 roku zawieszono kursowanie pociągów na odcinku Wadowice-Skawce w związku z budową zapory w Świnnej Porębie. Tory zostały rozebrane, natomiast istniejący tam most przystosowano do ruchu drogowego. W 2017 r. w związku z planowanym uruchomieniem zbiornika Świnna Poręba most został rozebrany, a jego przęsła wykorzystano do budowy krzyża posadowionego w miejscowej parafii.

    W 2002 roku zamknięto ruch pasażerski na trasie Trzebinia-Wadowice, w 2003 zdjęto sieć trakcyjną na odcinku Trzebinia-Spytkowice, natomiast pod koniec 2012 roku na odcinku Spytkowice – Wadowice. Obecnie odbywa się ruch towarowy na odcinku Spytkowice-Okleśna (do Zakładów Chemicznych w Alwerni).

    Obecnie linia poza odcinkiem od Zakładów Chemicznych w Alwerni do Spytkowic, jest wyłączona z eksploatacji.
  • #2 Darek Nowak (2020-03-15 21:11:42)
    Już w l. 80-tych mówiło się że niepotrzebnie elektryfikuje się niektóre odcinki, bez uzasadnienia ekonomicznego.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Trzebinia – Skawce (103)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...