OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Przemyśl – Malhowice [– Нижанковичі] (102)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-02-11 (historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-05-10) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 113 (2022-03-11 00:46:09)
    A na tej linii przypadkiem nie zostały reaktywowane tymczasowo przewozy pasażerskie z uchodźcami, w związku z działaniami wojennymi?
  • #2 (odp. na #1) Paweł Skup (2022-03-11 09:40:40)
    Temat granic i przejść granicznych został nie tak dawno (01.2022) przedyskutowany dogłębnie przy okazji st. Granica Państwa (Łupków) https://www.bazakole… i z dokumentów, którymi żeśmy się tam przerzucali wynika jasno, że sam fakt istnienia torów czy drogi przechodzącej przez granicę nie oznacza istnienia przejścia granicznego, a ruch osób czy towarowy może odbywać się jedynie na przejściu granicznym, chyba że przejścia takie zostały zlikwidowane jak to ma miejsce np. na granicach wewnętrznych UE. Ponieważ Malhowice nie występują w wykazie przejść granicznych kolejowych, a znajdują się na granicy z krajem, z którym istnieje kontrola celno-paszportowa, zatem przejazd pociągów międzynarodowych nie jest możliwy. Uprzedzając dalszą dyskusję: pociąg z Krościenka do Przemyśla tą drogą nie byłby pociągiem międzynarodowym tylko tranzytowym, stąd jego przejazd (prawdopodobnie) byłby możliwy.
  • #3 113 (2022-03-11 10:53:25)
    @Paweł Skup: Rozumiem. Czyli na razie nic nie będzie zmieniane w przebiegu, gdyż linia ta nie należy do tras pociągów ewakuacyjnych? Chciałem zapytać, ponieważ jakiś portal (nie pamiętam już jaki) coś pisał o reaktywacji linii kolejowej nr 102 dla pociągów ewakuacyjnych. Jeszcze w lutym były też wzmianki o planach remontu linii kolejowej nr 102 do końca roku aby stworzyć połączenia z Ukrainą oraz od dłuższego czasu mówiono o elektryfikacji reszty linii od Pikulic oraz budowie przejścia granicznego w Malhowicach. Czy te plany będą faktycznie realizowane, czy raczej nie w związku z działaniami wojennymi oraz sporymi stratami dla Kolei Ukraińskich?
  • #4 (odp. na #3) Paweł Skup (2022-03-11 12:49:29)
    Nie jestem w żaden sposób związany z decyzjami podejmowanymi odnośnie tego tematu, które w każdej chwili mogą zostać zmienione. Podobnie, może zmienić się sytuacja (tfu, tfu!). Po prostu wyciągam wnioski na podstawie posiadanej wiedzy, ale też nie uaktualniam jej na bieżąco. Informację podałem na podstawie tzw. "chłopskiego rozumu" :)
    W Malhowicach od września 2021 powstaje przejście drogowe. Kolejowe nie miałoby sensu, ponieważ tor normalny prowadzi do Chyrowa, a dalej do... Krościenka. W stronę Sambora, a dalej Lwowa czy Stryja, wiedzie już tylko tor szeroki. Poza tym Medyka ma sporą przepustowość. Oczywiście w sytuacji awaryjnej czy panice pewnie zostałyby wykorzystane wszystkie możliwości.
  • #5 113 (2022-03-13 10:50:14)
    @Paweł Skup: Rozumiem. Dziękuje za informacje.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Przemyśl – Malhowice [– Нижанковичі] (102)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...