OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kraków Mydlniki – Gaj (100)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-08-13 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1942 Kraków Mydlniki - Gaj Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Kraków Mydlniki - Gaj Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1959-09-28 Kraków Mydlniki - Kraków Prokocim Towarowy Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1962-12-18 Kraków Prokocim Towarowy - Gaj Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
2000-06-19 Kraków Mydlniki - Gaj Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
Pociągi specjalne (kolonijne czy też organizowane z jakiejś okazji, np. ostatnio przy okazji pielgrzymki Papieża do Polski).
2006-07-25 Kraków Olsza - Kraków Płaszów Zamknięcie jednego toru
2007-02-01 Kraków Mydlniki - Gaj Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2014 Kraków Mydlniki - Kraków Łobzów [PODG] Zmiana liczby torów
torów: jeden;
W śladzie rozebranego, ułożono jeden z torów linii nr 118 do lotniska w Balicach
2016 (???) Kraków Olsza - Kraków Płaszów Otwarcie zamkniętego toru (na linii dwutorowej)
2018-03-11 Kraków Olsza - Kraków Płaszów Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Kraków Mydlniki - Gaj 100

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Kraków Mydlniki - Kraków Olsza 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Olsza - Kraków Prokocim Towarowy 50 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Olsza - Kraków Prokocim Towarowy 50 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Prokocim Towarowy - Gaj 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Prokocim Towarowy - Gaj 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Mydlniki - Kraków Olsza 60 km/h Import PLK2007_10
przed 2013-06-26 Kraków Olsza - Kraków Płaszów 60 km/h
2014-12-08 Kraków Zabłocie [pierwotna lokalizacja] - Kraków Płaszów 50 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Kraków Nadwiśle - Kraków Zabłocie [pierwotna lokalizacja] 50 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Kraków Olsza - Kraków Nadwiśle 50 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Kraków Nadwiśle - Kraków Zabłocie [pierwotna lokalizacja] 50 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Kraków Prokocim Towarowy - Gaj 60 km/h Import PLK2016_07
2017-01-10 (???) Kraków Olsza - Kraków Płaszów 60 km/h Import PLK2017_01

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Szymon Komusiński (2016-12-16 18:46:45)
    W roku 2014 rozebrano tor nr 1 na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Łobzów i w jego śladzie ułożono jeden z torów linii nr 118 do lotniska w Balicach
  • #2 Szymon Komusiński (2017-02-03 16:46:22)
    Od 2 stycznia 2017 linia zamknięta na odcinku Kr. Mydlniki - Kr. Olsza, w związku z modernizacją korytarza E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa - Kraków Główny (demontaż starych bramek trakcyjnych na odcinku Kr. Mydlniki - Kr. Łobzów, wspólnych dla linii nr 95, 100 i 133, oraz modernizacja parzystej, czyli północnej, strony st. Kr. Mydlniki)
  • #3 Szymon Komusiński (2018-03-11 15:17:47)
    Od 11 marca 2018, w związku z wejściem prac modernizacyjnych na węźle krakowskim w nową fazę (wielogodzinne zamknięcia jedynego czynnego toru na odcinku Kraków Główny - Kraków Wesoła linii nr 91), część ruchu dalekobieżnego została przekierowana na Wielką, a część na Małą Obwodnicę Krakowa. Skutkuje to uruchomieniem regularnych przewozów pasażerskich na liniach nr 95 (Wielka Obwodnica - od Dłubni do Podłęża) i nr 100 (Mała Obwodnica - od Olszy do Płaszowa) oraz na łącznicach nr 602 i 607 (zjazd z linii nr 8 na, odpowiednio, Małą i Wielką obwodnicę).
  • #4 Szymon Komusiński (2018-04-27 20:01:24)
    Drugi tor na odcinku Kraków Olsza - Kraków Płaszów przywrócony do ruchu ok. roku 2016

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kraków Mydlniki – Gaj (100)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...