OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kraków Mydlniki – Podłęże (95)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-08-13 (kilometraż)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1952 Kraków Batowice - Kraków Nowa Huta Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1953 Kraków Mydlniki - Kraków Batowice Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1955-10-22 Kościelniki - Podłęże Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1955-10-22 Kraków Nowa Huta Północ - Kościelniki Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
Drugi tor w innym przebiegu
1955-10-22 Kraków Nowa Huta - Kraków Nowa Huta Północ Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1959-07-31 Kraków Mydlniki - Kraków Nowa Huta Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1961-12-23 Kraków Nowa Huta - Podłęże Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1997 Kraków Mydlniki - Kraków Batowice Deelektryfikacja
Kradzież trakcji w latach 1997 - 2000 (info: Jan Jakiel)
Przed 2001 tylko czesciowo jeden tor.
1997 Kraków Mydlniki - Kraków Batowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
miały być prace przy osuwisku po powodzi...
1999-05-30 Kraków Batowice - Podłęże Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2003-11 Kraków Mydlniki - Kraków Batowice Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
od 11.2003. remont generalny i ponowna elektryfikacja, planuje się przywrócenie transportu towarowego i w przyszłości SKM (info: Jan Jakiel)
2005 Kraków Batowice - Podgrabie Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
tabor retro
przed 2005-08-18 Kraków Mydlniki - Kraków Batowice Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
Linia na tym odcinku obecnie jest remontowana(lub już jest wyremontowana). Położono nowe podkłady, tory, słupy i sieć trakcyjną. Podobno ma służyć jako północna towarowa obwodnica. (info: limfa, 2005-08-18)
przed 2006-05-01 Kraków Mydlniki - Kraków Batowice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
2008-12-14 Kraków Batowice - Podgrabie Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
14.12.2008 zawieszenie ruchu turystycznego (w rozkładzie jazdy 2008/9 PKP Cargo zrezygnowało z obsługi pociągów "Retro wokół Krakowa") (info: Kasper "Gaspar" Fiszer, 2009-11-08)
2009 Kraków Batowice - Podgrabie Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
2010-06 Kraków Batowice - Podgrabie Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Niekiedy organizowane są pociągi specjalne na zamówienie, kursujące na tej linii. Jednak z powodu zamknięcia łącznicy Podgrabie-Rudzice ruch odbywa się przez stację Podłęże. (info: Daniel Łapaj, 28-10-2010)
2011-12-11 Kraków Batowice - Podłęże Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
W soboty kursuje tędy IR do Przemyśla Głównego (Odjazd z Kr.Głównego 8:11 przez Batowice, Nową Hutę(nie zatrzymuje się) do Podłęża i dalej na Przemyśl) (info: Mateusz Rozmus, 18-12-2011)
2012 Kraków Batowice - Podłęże Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2015 Kraków Batowice - Kraków Nowa Huta Zamknięcie jednego toru
2018-03-11 Dłubnia - Podłęże Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Kraków Mydlniki - Podłęże 95

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Kraków Nowa Huta - Podłęże 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Nowa Huta - Podłęże 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Batowice - Kraków Nowa Huta 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Batowice - Dłubnia 0 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Bronowice - Kraków Batowice 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Mydlniki - Kraków Batowice 0 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kraków Mydlniki - Kraków Bronowice 60 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Kraków Nowa Huta - Podłęże 50 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Kraków Batowice - Dłubnia 0 km/h Import PLK2009_01
2009-04-20 Kraków Batowice - Dłubnia 0 km/h Import PLK2009_04
2009-04-20 Kraków Batowice - Dłubnia 40 km/h Import PLK2009_04
2009-12-13 Kraków Batowice - Kraków Nowa Huta 30 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Kraków Batowice - Dłubnia 0 km/h Import PLK2010_05
2011-03-11 Kraków Batowice - Dłubnia 0 km/h Import PLK2011_03
2011-12-11 Dłubnia - Kraków Nowa Huta 30 km/h
2011-12-11 Kraków Mydlniki - Kraków Mydlniki r50 RZS 40 km/h
2012-07-15 Kraków Batowice - Dłubnia 30 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Kraków Mydlniki - Kraków Mydlniki r50 RZS 60 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Kraków Batowice - Dłubnia 30 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Kraków Bronowice - Kraków Batowice 50 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Kraków Mydlniki - Kraków Bronowice 60 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Dłubnia - Kraków Nowa Huta 60 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Kraków Batowice - Dłubnia 60 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Kraków Bronowice - Kraków Batowice 70 km/h Import PLK2016_07
2017-01-10 (???) Dłubnia - Kraków Nowa Huta 30 km/h Import PLK2017_01
2018-02-09 Kraków Batowice - Kraków Nowa Huta 100 km/h Import PLK2018_02
2018-02-09 Kościelniki - Podgrabie 100 km/h Import PLK2018_12
2018-02-09 Podgrabie - Podłęże 100 km/h Import PLK2018_12

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Szymon Komusiński (2016-12-07 22:06:10)
    Na całej długości linii wyłącznie ruch towarowy. Na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Batowice nigdy nie był prowadzony planowy ruch pasażerski, zaś po epizodzie z kursowaniem weekendowych InterRegio do Przemysla w RJ 2011/ 2012 - brak połączeń pasażerskich także między Batowicami a Podłężem (niewykluczone że powrócą przy okazji przebudowy krakowskiej linii średnicowej).
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2016-12-08 05:27:52)
    Dziękuję. Czy teraz jest dobrze?
  • #3 Szymon Komusiński (2016-12-08 18:26:32)
    Tak, z tym że przypomniał mi się jeszcze problem z odcinkiem Batowice - Nowa Huta. Formalnie rzecz tam wygląda tak, że linia nr 95 jest dwutorowa, ale na odcinku Batowice - Dłubnia tor parzysty jest nieczynny (dopiero tuż przed Dłubnią - rozebrany), a dalej istnieje, będąc jednak de facto przedłużeniem łącznicy nr 607 na wschód. Inaczej mówiąc: pociąg jadący np z Nowej Huty do Miechowa jedzie do Dłubni torem parzystym linii nr 95, a potem "płynnie" wjeżdża na jednotorową łącznicę nr 607. Podobno jest szansa że w perspektywie paru najbliższych lat podg Dłubnia zostanie odbudowany i problem się rozwiąże :-)
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2016-12-08 19:09:11)
    A to zwinięcie toru w 2005 roku to było coś na dłużej? Bo rozumiem, że albo powinno ono być wcięte, albo dodana odbudowa nowego toru...
  • #5 Szymon Komusiński (2016-12-08 21:19:54)
    Ze względów oszczędnościowych, przy umiarkowanym (wówczas) ruchu do huty do strony zachodniej i północnej, postanowiono zlikwidować podg Dłubnia, w efekcie czego skasowano wszystkie trzy rozjazdy (odbicie z toru parzystego linii 95 na łącznicę 607 plus trapez między oboma torami linii 95; nie wiem czy nie istniał też czwarty rozjazd, prowadzący z łącznicy na żeberko). Tor parzysty od Batowic aż do Dłubni natomiast nadal istnieje, co widać na tym zdjęciu: https://www.bazakole…
    Jeśli dojdzie od odbudowy podg Dłubnia to przywrócony zostanie pierwotny układ rozjazdów, z tym że sterowanie będzie już najpewniej odbywać się z którejś z sąsiednich nastawni (Batowic albo Raciborowic).
  • #6 Szymon Komusiński (2018-03-11 15:16:28)
    Od 11 marca 2018, w związku z wejściem prac modernizacyjnych na węźle krakowskim w nową fazę (wielogodzinne zamknięcia jedynego czynnego toru na odcinku Kraków Główny - Kraków Wesoła linii nr 91), część ruchu dalekobieżnego została przekierowana na Wielką, a część na Małą Obwodnicę Krakowa. Skutkuje to uruchomieniem regularnych przewozów pasażerskich na liniach nr 95 (Wielka Obowdnica - od Dłubni do Podłęża) i nr 100 (Mała Obwodnica - od Olszy do Płaszowa) oraz na łącznicach nr 602 i 607 (zjazd z linii nr 8 na, odpowiednio, Małą i Wielką obwodnicę).
  • #7 (odp. na #6) mouset (2018-03-15 16:34:13)
    Pociągi pomiędzy Dłubnią a Nową Hutą poruszają się wyłącznie torem parzystym obecnie, nie ma jeszcze odbudowanego rozjazdu na Dłubni na tor 1, natomiast odbudowano już tor nr 2 linii 95 do Batowic i zabudowano stosowne rozjazdy, z Batowic pociagi kursują torem parzystym do Huty. Szlakowa 100.
  • #8 (odp. na #7) Szymon Komusiński (2018-03-15 19:50:53)
    Dzięki za informację! 25 marca wybieram się na zaliczenie łącznicy nr 607 w ruchu planowym, to przy okazji zobaczę jak wygląda postęp prac :-)
  • #9 Jacek (2021-05-30 12:03:04)
    Obecnie dość duży ruch pociągów osobowych, szczególnie w dni robocze pomiędzy 9 a 14 ze względu na zamknięcie szlaku Kraków Główny - Kraków Płaszów, związane z przebudową Krakowskiego Węzła Kolejowego i modernizacją D29-91 na odcinku Kraków Główny - Rudzice.
  • #10 Szymon Komusiński (2021-09-14 16:26:21)
    W dn. 29.08.2021 - 06.11.2021 pociąg regio rel. Katowice - Rzeszów (tylko w tę stronę - powrotna relacja p. Kraków Główny) planowo omija Kraków, po linii nr 95, na całej jej długości, od Mydlnik (zasadniczo: Bronowic) do Podłęża. W związku z tym początkowy fragment linii po raz pierwszy w historii czynny w planowym ruchu pasażerskim (odjazd z Mydlnik o 12:52, z Bronowic o 12:55).

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kraków Mydlniki – Podłęże (95)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...