OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ełk – Gołdap (41)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-04-13 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Ełk  (N)
0,000 0
   
   
  Ełk Towarowy  (N)
2,000
   
   
  Przykopka  (N)
6,815
   
   
  Chełchy  (N)
9,944
   
   
  Kijewo  (N)
14,835
   
   
  Olecko Małe  (N)
20,213
   
   
  Łęgówek  (N)
25,092
   
   
  Olecko  (N)
27,486
   
   
  Sedranki  (N)
   
   
  Stożne  (N)
36,315
   
   
  Kowale Oleckie  (N)
42,613
   
   
  Pogorzel  (N)
48,017
   
   
  Górne  (N)
53,700
   
   
  Botkuny  (N)
61,157
   
    61,440
   
    64,198
   
   
  Gołdap  (N)
65,316
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Dawid Jastrzębski (2018-05-13 18:08:11)
    http://www.suwalki24…
    Samorządowcy chcą ale ciekawe kiedy zostaną podjęte konkretne kroki. Miejscowości Ełk, Olecko, Gołdap mają duży potencjał, na mnie zrobiły duże wrażenie, powinna być tam ponownie realizacja kolejowych przewozów pasażerskich.
  • #2 (odp. na #1) irek (2018-05-13 19:51:51)
    Samorządowcy ZAWSZE chcą, mają chęci PRZED wyborami, potem to ich dopada... Skleroza, czyli miażdżyca tętnic lub arterioskleroza, rzeczywiście nie boli, a co więcej – nie powoduje żadnych objawów. Do czasu....kolejnych wyborów !!
  • #3 (odp. na #1) wasiukibic (2018-05-13 23:02:52)
    Gołdap leży na głębokich rubieżach jednego z najbardziej antykolejowych województw w Polsce. Raczej nie napalałbym się zbytnio, że pociągi prędko ruszą. Zwłaszcza, że tak naprawdę do Olecka mógłby już teraz jeździć szynobus, tylko że olsztyński marszałek nie chce dać pieniędzy i taboru. A casus Wielbarka ktoś pamięta? Przejście graniczne też projektowane na wyrost. Skąd oni chcą ponabierać tych towarów (3 mln ton?), jak kilkadziesiąt lat temu z uwagi na zmniejszanie się przewozów zamknięto przejście graniczne Głomno - Bagrationowsk, a nieodległa Skandawa działa po 1990 roku na pół gwizdka (o ile nie na 1/4).
  • #4 Kaszub (2021-04-13 16:10:57)
    Być może coś drgnęło w temacie na poważniej - https://www.goldap.i…
    Kilka miesięcy temu coś czytałem na "eR Ka", że samo PLK zaproponowało im rewitalizacje tej linii na przyszłą perspektywę UE, a teraz same najwyższe tęgie głowy z szuwarowo-bagiennego to potwierdzają. Pewnie za prędko się cieszyć, zważywszy na znane wszystkim podejście do kolei tych właśnie ludzi w tym konkretnym województwie.... Ale może jednak doczekamy miłego zaskoczenia?
  • #5 113 (2021-04-13 22:43:53)
    Na lata 2023-2027 planowana jest modernizacja linii kolejowej nr 41 wraz z jej elektryfikacją z Ełku do Olecka. Jak widać zapewne w niedługim czasie Olecko i Gołdap odzyskają połączenia kolejowe. Dokument taki został udostępniony na stronie Skyscrapercity.
  • #6 (odp. na #5) tomimaki (2021-04-13 23:27:55)
    A później marszałek uruchomi dwie pary alibizugów... Poza tym niech najpierw zelektryfikują Korsze - Ełk.
  • #7 (odp. na #6) wasiukibic (2021-04-14 08:16:32)
    "A później marszałek uruchomi dwie pary alibizugów" - dlatego też proponowano niejednokrotnie, aby warunkiem otrzymania środków finansowych na remont linii kolejowej z istniejącym, bądź przewidywanym ruchem pasażerskim, było uruchomienie 6 par pociągów pasażerskich na dobę, co jest minimum minimorum, jeżeli chodzi o ofertę. Szkoda mi tego bagienno-szuwarowego - bogata sieć kolejowa odziedziczona po Niemcach, nieprzystosowana do pełnienia centralnej funkcji w województwie przez Olsztyn, utrzymywanie bizancjum w postaci lotniska w Szymanach, a do takiego Olecka nie ma przeca żadnych przeciwskazań, żeby teraz uruchomić pociągi w Ełku. W dodatku bierność odnośnie programu Kolej +, którym można by wreszcie zalepić dziurę w połączeniu Olsztyna z Lidzbarkiem Warmińskim i Bartoszycami.
  • #8 113 (2021-04-14 14:07:40)
    Elektryfikacja odcinka Ełk - Korsze jest jak najbardziej potrzebna tak samo jak przywrócenie ruchu pasażerskiego do Olecka i Gołdapi. Pytanie tylko kiedy Ełk - Korsze miałby zostać zelektryfikowany? Patrząc po planach, to chyba w tym roku miałyby rozpocząć się pierwsze prace. Podobnie tak samo z PKM i linią kolejową nr 201 w województwie pomorskim.

    To, co należy jeszcze wspomnieć to, że linia kolejowa nr 39 też w planach ma zostać zlikwidowana i wybudowana od nowa, z innym przebiegiem. Ma powstać też zelektryfikowana, jednotorowa łącznica Zatyki - Norki. Nie wiem, jaki miałaby mieć przebieg, ale miałaby ulepszyć transport kolejowy w kierunku Suwałk.
  • #9 (odp. na #8) tomimaki (2021-04-14 22:56:13)
    Oby przywrócili ruch do Gołdapi, ale uwierzę dopiero, gdy to zrobią. ;)

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ełk – Gołdap (41)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...