OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Białystok – Głomno (– Багратионовск) (38)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-08-31 (opisy, historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1866-09-24 Bartoszyce - Багратионовск Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1867-11-01 Kętrzyn - Bartoszyce Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1867-11-02 Korsze - Bartoszyce Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1868-12-08 Ełk - Kętrzyn Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1871-11-01 Prostki - Ełk Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Prostki - Ełk Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1873 Białystok - Prostki Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1520/1524 mm;
po 1874 Białystok - Prostki Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1894-11-22 Ełk - Korsze Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1915 Białystok - Prostki Zmiana prześwitu toru
prześwit: 1435 mm;
po 1944 Białystok - Białystok Starosielce Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
pomiędzy 1945-01 a 1945-02 Głomno - Багратионовск Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1945 (???) Białystok - Bartoszyce Zmiana liczby torów
torów: jeden;
1950 (???) Bartoszyce - Багратионовск Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
szeroki tor
1990-12-06 Białystok - Ełk Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1991-02-11 Bartoszyce - Głomno Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2000 Bartoszyce - Багратионовск Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2002-06-30 Korsze - Bartoszyce Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2015 Głomno - Granica Państwa (Głomno) Linia nieprzejezdna/remont
Szlak nieprzejezdny od dawna.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Białystok - Granica Państwa (Głomno) 38

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Ełk - Giżycko 80 km/h
2001-07-23 (???) Białystok - Ełk 100 km/h
2001-12-14 (???) Korsze - Wiatrowiec Warmiński 50 km/h
2001-12-14 (???) Wiatrowiec Warmiński - Karolków 1 50 km/h
2001-12-14 (???) Karolków 1 - Bartoszyce 50 km/h
2003-12-15 (???) Giżycko - Kętrzyn 80 km/h
2003-12-15 (???) Kętrzyn - Nowy Młyn 80 km/h
2003-12-15 (???) Nowy Młyn - Korsze 80 km/h
2007-11-18 Ełk - Woszczele 100 km/h Import PLK2007_10
2012-07-15 Grajewo - Ełk Szyba Wschód 120 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Bartoszyce - Głomno 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Kamil Baran (2019-08-11 17:54:26)
    Plany związane z przyszłą modernizacją oraz elektryfikacją linii kolejowej Białystok - Głomno (38) na odcinku Korsze - Ełk po 2020 roku . http://www.rynek-kol…
  • #2 Kamil Baran (2020-06-16 11:51:59)
    Modernizacja oraz elektryfikacja linii kolejowej (38) Białystok - Głomno, na odcinku Korsze - Ełk, która według pierwotnych założeń miała rozpocząć się w lipcu tego roku, została odłożona i przełożona w czasie,która być może zostanie najpierw podzielona na kilka odcinków poddanych rewitalizacji uzaleznionej od środków dostępnych z PLK , co w konsekwencji spowoduje, że ten nieco 100-km fragment linii, będzie elektryfikowany jeszcze długie lata...
    (zmoderowano link - wasiu)
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2020-06-18 16:46:23)
    Szanowni Użytkownicy! W związku z tym, że niektóre portale informacyjne do tej pory nie potrafią skutecznie wyplenić internetowego frajerstwa w postaci komentarzy anonimowych łajz leczących publicznie swoje kompleksy względem Wrocławia czy Sobótki, Zgorzelca, etc. linki z odnośnikami do wyżej wymienionych portali będą kasowane. Ogólnopolska Baza Kolejowa nie będzie tubą propagandową dla tego typu wynaturzeń. Proszę Was o zrozumienie.
  • #4 113 (2021-02-18 18:12:17)
    Czy linia kolejowa nr 38 na odcinku Białystok - Białystok Bacieczki nie powinna być oznaczona jako dwutorowa, wraz z zelektryfikowanym drugim torem?
  • #5 (odp. na #4) Paweł (2021-02-22 14:30:43)
    Nie, bo jest to linia jednotorowa. Pomiędzy Białymstokiem Starosielcami a Białymstokiem Bacieczkami wiedzie nieużywana od kilkudziesięciu lat bocznica Fasty. Stąd złudzenie drugiego toru.
  • #6 113 (2021-07-10 21:07:08)
    @Paweł: Szkoda, że trochę tak późno widzę ten komentarz, ale dzięki za info.

    Przy okazji wczoraj pojawiła się informacja, że Torpol przeprowadzi prace na linii kolejowej nr 38 związane z elektryfikacją i modernizacją, które na pewno rozpoczną się jeszcze w tym roku (wrześniu ?).
  • #7 Odp. na #6 113 (2021-10-12 19:03:01)
    Ale wszystko się przedłużyło przez dwukrotne odwoływania się Aldesy, która z resztą dopięła swego i końcowo wygrała przetarg. Na start już mają opóźnienia w zamknięciach ;)
  • #8 113 (2021-10-13 18:27:35)
    Aha. A wiadomo kiedy rozpoczną się pierwsze prace na tej linii?

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Białystok – Głomno (– Багратионовск) (38)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...