OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Białystok – Zubki Białostockie (– Бераставіца) (37)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-03-10 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1886-12-05 Białystok - Бераставіца Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1520/1524 mm;
1915 (???) Białystok - Бераставіца Zmiana prześwitu toru
prześwit: 1435 mm;
1944 Zubki Białostockie - Бераставіца Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
po 1993-05-31 Zubki Białostockie - Бераставіца Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Jeszcze w służbowym rozkładzie jazdy pociągów wchodzącym w życie 2 czerwca 1996 roku istnieje kilka rozkładów jazdy dla pociągów przekraczających granicę.
1996-06-02 (???) Granica Państwa (Zubki Białostockie) - Бераставіца Linia rozebrana
2000-04-03 Białystok - Zubki Białostockie Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2006-05-11 Waliły - Zubki Białostockie Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2010-12-12 Zubki Białostockie - Granica Państwa (Zubki Białostockie) Linia nieprzejezdna/remont
Odcinek po stronie białoruskiej jest rozebrany.
2012-12-10 Białystok Fabryczny - Waliły Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Tego dnia przejechał ostatni pociąg zdawczy relacji Waliły-Białystok. Natomiast 18 kwietnia 2013 roku nastąpiło usunięcie z systemu konstrukcji rozkładu jazdy odcinka Białystok Fabryczny-Waliły.
przed 2014-10-01 Waliły - Zubki Białostockie Linia nieprzejezdna/remont
Od Walił do Zubek Białostockich linia nieprzejezdna.
2016-07-02 Białystok - Waliły Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
Po ponad 16-letniej przerwie, decyzją Zarządu Województwa Podlaskiego oraz samorządów, przez tereny których przebiega linia, w wakacyjne weekendy wracają pociągi na trasę kolejową Białystok – Waliły.
2017-02-01 Białystok Fabryczny - Zubki Białostockie Linia nieprzejezdna/remont
W związku z budową wiaduktu drogowego (okolice Białystok Fabryczny IKAJ) ustawiona została tarcza zatrzymania D1 w km 4,443 - granica stacji Białystok Fabryczny (semafor wjazdowy P½) od strony Żedni.
2017-06-17 Białystok - Waliły Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
Linia na odcinku Białystok Fabryczny-Waliły przejezdna. Ruch pasażerski sezonowy.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Białystok - Granica Państwa (Zubki Białostockie) 37

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
data nieznana Białystok - Waliły 80 km/h W dokumentach PLK na rozklad 05/06 widnieje predkosc 80km/h zarowno dla pociagow pasazerskich jak i szynonusow. Od tego miejsca szlakowa 0km/h. (info: ubies, 2005-09-30)
2007-11-18 Waliły - Zubki Białostockie 0 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Waliły - Zubki Białostockie 80 km/h Import PLK2009_01
2012-07-15 Waliły - Zubki Białostockie 0 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Białystok Fabryczny - Waliły 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-02 Białystok Fabryczny - Waliły 40 km/h Z taką prędkością maksymalną mogą poruszać się pociągi pasażerskie do Walił
2017-10 Białystok Elektrociepłownia - Białystok Fabryczny 30 km/h Import PLK2017_10
2017-10 Białystok Fabryczny - Waliły 60 km/h Import PLK2017_10

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 Anonimowy (2021-04-12 10:26:18)
    Proszę: https://www.radio.bi…

    PS: O jakiej łajzy piszesz ? Ktoś z Phototransu lub RK ?
  • #12 (odp. na #11) wasiukibic (2021-04-12 11:07:10)
    Na Rynku Kolejowym durś dopuszczają do głosy frajera - prawdopodobnie z jakiegoś zadupia pod Jelenią Górą, który ewentualnie powinien dostać lepę na ryj (mam nadzieję, że kiedyś się to stanie), a nie brać udział w poważnej dyskusji. Publikowane są komentarze zawierające informacje nieprawdziwe, szkalujące, oszczercze, dezinformujące tak, jakby nie tylko nikomu nie chciało się tego zweryfikować, ani nawet przeczytać. Dodatkowo kradnie ludziom tożsamość (np. Jarka Lizaka, naszego Użytkownika). Te komentarze śmierdzą g... na kilometr, więc nawet średnio rozgarnięty koleś powinien od razu wywalić takie wypociny na hasiok. Generalnie: ktoś chce być tubą propagandową dla frajera i mieć syf w kuwecie - jego sprawa. Baza Kolejowa nie będzie jednak brak udziału w przekazywaniu tego syfu dalej.
  • #13 Anonimowy (2021-04-12 11:41:50)
    Ja na Rynku Kolejowym komentuje artykuły, które mnie interesują. I tu masz rację. Nie wiem czy to jest błąd Disqus na RK, czy celowe działanie ale też od pewnego czasu widywałem użytkowników z paroma takimi samymi nickami (w tym też ktoś pod nazwą mojego nicku pisał komentarze bez mojej wiedzy). Też zgodzę się, że tam użytkownicy często piszą różne brednie i nieprawdziwe informacje, czy pomysły do realizacji. Czasami jednak niektóre komentarze są usuwane. Na przykład komentarz jednego użytkownika został usunięty za obrazę prezesa związku pana Leszka, czy komentarz w którym ktoś narzekał że Rosjanie wywieźli sieć trakcyjną (pod napięciem 1,5 kV) z Dolnego Śląska w 1945 roku.

    Owszem coś tam czasami moderatorzy zadziałają. Widziałem paru użytkowników tam komentujących. Niektórzy szerzyli teorie, więc możliwe, że spotkałem tego o którym piszesz. Nie wiem.
    Czasami po pisowni i mówieniu można łatwo kogoś rozpoznać skąd pochodzi.

    Cóż a jeżeli chodzi o temat linii kolejowej nr 37 to zastanawia mnie czy jeżeli faktycznie pojawią się codzienne połączenia z Walił to czy Podlaski Zakład Polregio nie wydzierżawi SN83-007, który już jest na ukończeniu naprawy w Zagórzu ?
  • #14 (odp. na #13) wasiukibic (2021-04-12 14:53:35)
    Co innego pomylić się, polemizować, nawet na ostro, a co innego siać propagandę, kłamać z premedytacją, leczyć kompleksy, czy obrażać kogoś. To jest przekleństwo doby internetu, że byle frajer zza klawiatury może odstawiać takie cyrki. Dawniej trzeba było wziąć odpowiedzialność za swoje słowa, bo takiego frajera/prowokatora ulica/podwórko, towarzystwo szybko weryfikowały i albo wyłapywał po pysku, albo był narażony na ostracyzm. Niestety, dziś można jedynie (aż?) nie dopuścić do publikacji bzdur, a jak już poszło w eter - usuwać i prostować. Później ktoś to przeczyta i z racji zamieszczenia w medium ogólnopolskim, będzie miał kisiel informacyjny w bani.
  • #15 Anonimowy (2021-04-12 22:17:12)
    @wasiukibic: No niestety w internecie jest coraz więcej masa głupot. To też na pewno jest skutek pandemii, czyli ogłupienie przed całodobowym siedzeniem przed ekranem.
  • #16 Anonimowy (2021-05-01 15:02:01)
    Od dziś będą odbywać się codzienne kursy dwóch-trzech par pociągów z Białegostoku do Walił. Myślę, że można zmienić legendę ruchu w przebiegu linii.
    Rozkład będzie obowiązywał do 26 września.
  • #17 (odp. na #16) Marek Potocki (2021-05-02 17:10:58)
    Jest to zawarte w "ruch pasażerski sezonowy" od 2017 r.
  • #18 Anonimowy (2021-05-02 18:06:44)
    @Marek Potocki: Rozumiem, czyli nie będzie zmieniana legenda przebiegu linii.
  • #19 Paweł (2021-05-04 18:52:30)
    Proszę zmienić odc. Białystok-Białystok Fabryczny na ruch pasażerski regularny i towarowy oraz Białystok Fabryczny-Walily na ruch pasażerski regularny, towarowy brak.
  • #20 Mag (2021-05-05 08:30:04)
    Ale ruch przez kilka miesięcy w roku nie jest ruchem regularnym, tylko właśnie sezonowym.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Białystok – Zubki Białostockie (– Бераставіца) (37)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...