OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ostrołęka – Szczytno (35)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-03-02 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1900-07-01 Wielbark - Szczytno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1917 Ostrołęka - Wielbark Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1918 Chorzele - Wielbark Linia nieprzejezdna/remont
Odcinek transgraniczny rozebrano.
po 1939-09 Chorzele - Wielbark Przywrócenie przejezdności
2001-06-09 Ostrołęka - Wielbark Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2001-08-01 Wielbark - Szczytno Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2002 Grabowo - Piwnice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2002 Wielbark - Szczytno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-02-06 Piwnice - Wielbark Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2011-06-10 Wielbark - Szczytno Przywrócenie przejezdności
Ruchu towarowego niestety nie ma do dzisiaj (2011-11-14). Ceny przewoźników są za duże dla IKEA i nie konkurencyjne w stosunku do tran. sam.
2013-01-02 Wielbark - Szczytno Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
dwie pary PR.
2013-06-09 Wielbark - Szczytno Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Ponowne zamknięcie dla ruchu pasażerskiego wycofanie szynobusów z powodu słabej frekwencji (info: Kamilo, 12-06-2013)
przed 2013-10-06 Grabowo - Wielbark Linia nieprzejezdna/remont
Szlak nie przejezdny kradzieże szyn mocno zarośnięta brak przejezdność na całym odcinku. Od sierpnia 2013 działa jakieś stowarzyszenie które czyści linie
2013-12-31 Ostrołęka - Grabowo Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Zamknięcie stacji Grabowo dla czynności techniczno-ruchowych, tym samym również odcinek Ostrołęka-Grabowo zamknięty.
po 2015-10-05 Chorzele - Szczytno Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Ruch towarowy w związku z budową bocznicy stacyjnej w Chorzelach.
2015-12-15 Ostrołęka - Grabowo Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Otwarcie stacji Grabowo dla czynności techniczno-ruchowych, tym samym również odcinek Ostrołęka-Grabowo otwarty.
2016-01-20 Szymany - Szczytno Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Uruchomienie przewozów pasażerskich w związku z otwarciem Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury na odcinku Szczytno - Szymany PODG, km 84,210 (rozjazd nr 4). Dalej linią nr 747 do PO Szymany Lotnisko.
2016-10-29 Wielbark - Szymany [PODG] Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: weekendowy;
2016-12-24 Wielbark - Szymany [PODG] Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
REGIO Olsztyn - Wielbark wypadają z rozkładu.
2019-11 Grabowo - Nowa Wieś Kościelna Przywrócenie przejezdności
Dnia 30.11.2019 po niemal 18 latach bez ruchu do stacji Nowa Wieś Kościelna przyjechał skład z transportem szyn przeznaczonych do modernizacji linii Ostrołęka-Chorzele. Na dalszym odcinku w stronę Chorzel trwa wycinka drzew i krzaków.Być może jeszcze przed rozpoczęciem właściwej modernizacji po nieużywanych dotąd torach przejadą pociągi z materiałami budowlanymi ( tłuczeń ,itp).
2019-11 Parciaki - Chorzele Przywrócenie przejezdności
28.11.2019 do stacji Parciaki od strony Chorzel przyjechał skład towarowy z szynami pod modernizację linii
2020-04 Nowa Wieś Kościelna - Parciaki Przywrócenie przejezdności
Odcinek Chorzele-Grabowo-Ostrołęka przejezdny i w remoncie. Na linii pokazują się skład z szynami i tłuczniem. Doszło nawet do wykolejenia.
2021 Ostrołęka - Grabowo Linia nieprzejezdna/remont
Modernizacja mostu

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Ostrołęka - Szczytno 35

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Chorzele - Szczytno 0 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Ostrołęka - Chorzele 20 km/h Import PLK2007_10
2011-03-11 Grabowo - Chorzele 0 km/h Import PLK2011_03
przed 2011-11-15 Wielbark - Szczytno 80 km/h tow. 60 km/h
2012-07-15 Wielbark - Szczytno 60 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Szymany - Szczytno 110 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Ostrołęka - Grabowo 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2020 Chorzele - Wielbark 0 km/h

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Kamil Baran (2019-07-31 11:12:21)
  • #2 Kamil (2021-03-02 19:43:40)
    Odcinek Ostrołęka-Grabowo.Polecam zmienić status linii na nieczynny gdyż most nad rzeką Narew w Ostrołęce zaczął być rozbierany w ramach modernizacji odcinka Ostrołęka-Chorzele
  • #3 113 (2021-10-11 21:58:46)
    Czy znany jest termin ukończenia modernizacji linii kolejowej nr 35 jak i również rozkładu jazdy, który będzie obowiązywał na niej?
  • #4 (odp. na #3) tomimaki (2021-10-12 20:36:26)
    Teoretycznie połowa roku 2022, a praktycznie przynajmniej pół roku później.
  • #5 113 (2021-10-13 18:29:43)
    @tomimaki: A taki termin. Słyszałem, że gdzieś w 2022 roku, ale wolałem się upewnić czy ktoś ma informacje w temacie otwarcia linii. Jeżeli połowa to coś czuję, że chyba wiosną lub latem linia powinna być gotowa.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ostrołęka – Szczytno (35)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...