OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Pyrzyce – Płońsko Pyrzyckie (428)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-08-27 (opisy, historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1898-08-22 Pyrzyce - Płońsko Pyrzyckie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1955-05-22 Pyrzyce - Płońsko Pyrzyckie Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1979 Pyrzyce - Płońsko Pyrzyckie Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1987 Pyrzyce - Płońsko Pyrzyckie Linia rozebrana
2014-09 Pyrzyce - Brzesko Pomorskie Zmienione przeznaczenie
nowe przeznaczenie: nieutwardzona droga/droga dla rowerów, ścieżka;
12 września 2014 otwarto dróżkę rowerową od Brzeska do Pyrzyc nasypem kolejowym linii 428. (info: djSon)

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

rozkład data tabele
III Rzesza 1944/1945, część 1 1944-07-03 126a, | Szczegóły »
Polska, lato 1946 pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 235, | Szczegóły »
Polska, zima 1946/1947 pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 235, | Szczegóły »
Polska, lato 1947 pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 248, | Szczegóły »
Polska, zima 1947/1948 pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 248, | Szczegóły »
Polska, lato 1948 pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 347a, | Szczegóły »
Polska, zima 1948/1949 pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 347a, | Szczegóły »
Polska, zima 1949/1950 pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 348, | Szczegóły »
Polska, lato 1950 pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 356, | Szczegóły »
Polska, zima 1950/1951 pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 356, | Szczegóły »
Polska, lato 1951 pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 363, | Szczegóły »
Polska, zima 1951/1952 pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 363, | Szczegóły »
Polska, zima 1952/1953 pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 365, | Szczegóły »
Polska, lato 1953 pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 365, | Szczegóły »
Polska, zima 1953/1954 pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 365, | Szczegóły »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 skiadam (2017-07-22 22:21:09)
    Możliwe że były to plany, by się z Jesionowa (Schonow)połączyć poprzez kilka kilometrów z istniejącą wtedy prywatną linią wąskotorową Lutówko (albertinenburg) - Barlinek (Berlinchen). W ten sposób Pyrzyce połączyłyby się bezpośrednio z Barlinkiem. Później możnaby przerobić wąski tor na normalny. Kręta to linia, ale omijająca dolinę Płoni i wzgórza.
  • #2 skiadam (2017-07-22 22:45:37)
    Tor w Płońsku kończy się na 2 metrowym nasypie koziołkiem oporowym. Bynajmniej w latach 90-ych w jego miejscu wystawały wygięte szyny. Na zdjęciach satelitarnych dostrzec można zarys ciągu dalszego tego nasypu (na wys 30-50cm). Być może są to pozostałości niedokończonych prac ziemnych. Jednakże nie ma oficjalnych informacji o budowie takiego odcinka.
  • #3 (odp. na #2) djSon (2017-07-24 11:58:42)
    Ciężko uzyskać jakieś dane nt projektowanej linii z tamtego okresu, tym bardziej z Niemiec. Ale jak w latach 90-tych były jeszcze w Płońsku tory? Podobno zostały wycięte w '87.
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2017-07-24 13:04:27)
    Dołożyłem co się ze zdjęć satelitarnych da się wywnioskować jako nieukończoną. Do Wołdowa ślady są bardzo ładnie widoczne.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Pyrzyce – Płońsko Pyrzyckie (428)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...