OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-01-24 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1900 a 1905)
Obraz
fot. nieznany (1905)
Obraz
fot. nieznany (1914)
Obraz
fot. nieznany (przed 1914-08-01)
Obraz
fot. nieznany (1915)
Obraz
fot. nieznany (1919 (???))
Obraz
fot. nn (pomiędzy 1925 a 1935)
Obraz
fot. nn (pomiędzy 1925 a 1935)
Obraz
fot. nieznany (1927-01)
Obraz
fot. nieznany (1939)
Obraz
fot. nieznany (1939)
Obraz
fot. nieznany (1939)
Obraz
fot. nieznany (po 1939)
Obraz
fot. nieznany (po 1939)
Obraz
fot. nieznany (po 1939)
Obraz
fot. K. Henning Kurt-Siegen (1994-01-07)
Obraz
fot. Mariusz Golik (1998-11-08)
Obraz
fot. Rafal (pomiędzy 2000 a 2005)
Obraz
fot. Jacek Bielański (2003-11-06)
Obraz
fot. Jacek Bielański (2003-11-06)
Obraz
fot. Jacek Bielański (2003-11-06)
Obraz
fot. Jacek Bielański (2003-11-06)
Obraz
fot. Michał Kłosowski (2004-03-05 (???))
Obraz
fot. Andrzej Matusiak (2004-06)
Obraz
fot. Andrzej Matusiak (2004-06)
Obraz
fot. Bartosz Przybył (2004-06-20)
Obraz
fot. Michał Kłosowski (2005-06-06 (???))
Obraz
fot. Dariusz Krysztofiak (2005-11-09)
Obraz
fot. Rafał Szolc (2006)
Obraz
fot. Wojciech Frykowski (2006-09-30)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #18 (odp. na #17) Givexnine Poznań (2020-05-19 12:53:39)
    Gdyby kolej nie była rozbita na różne spółki to takiego problemu by nie było. Lub, gdyby PLK chciało tę linię wyremontować. Ale niestety nie chce. Wielka szkoda, że o wznowieniu przewozów można na razie zapomnieć.
  • #19 (odp. na #18) wasiukibic (2020-05-19 14:42:41)
    Ciężko mi to pojąć, zważywszy na to, że udało się połatać odcinek Głogów - Leszno i reaktywować tam przewozy pasażerskie. Żeby jeszcze Głogów - Żagań był jakiś skomplikowany pod kątem inżynieryjnym - fakt, jest Czerwony Most na Bobrze pod Żaganiem ale tam cały czas latają ciężkie brutta - to i lekki szt dałby radę, nawet przy ograniczeniu prędkości. PLK grzebie póki co przy odcinku Łódź Kaliska - Zduńska Wola i to z problemami, bo po drodze były pirypałki z wykonawcą. W tym tempie odcinek Głogów - Żagań prędzej zamkną z uwagi na stan techniczny, niż doczeka się remontu. W ogóle to zrzucanie remontów takich linii na barki samorządów jest co najmniej niesmaczne - po coś w końcu jest lista linii o znaczeniu państwowym, więc to samo państwo powinno wziąć na swoje barki ciężar utrzymania i remontów, a nie oglądać się na samorządy, które nie dość, że muszą dźwigać na swoich barkach koszty uruchamiania przewozów, to jeszcze mają dbać o infrastrukturę zaniedbaną przez państwowego molocha od dziesięcioleci.
  • #20 (odp. na #15) Givexnine Poznań (2020-07-05 22:34:22)
    Wydaje mi się, że teraz sytuacja nieco się poprawiła. W Żaganiu do popołudniowego pociągu wsiada pięć osób, obłożenie około 40%, w Żarach jedna osoba wsiada, większość wysiada, dalej jedzie może 15 osób, w Lipinkach wysiada pasażerka z dużą walizką - zapewne wracająca z dalekiej podróży, w Tuplicach wysiada 5 osób, reszta jedzie dalej. W pociągu powrotnym, po godzinie, aż do Żar niemalże ten sam zestaw pasażerów. W Tuplicach wsiada grupka turystów na rowerach, nie jest to ich pierwsza taka wycieczka, jedzie też kilka osób, obładowanych proszkami, wracających z Forstu. Jedna osoba wysiada w Dębince. W Żarach pociąg zapełnia się w 80%, w Żaganiu część wysiada, ok. 30 podróżnych wsiada.
  • #21 Givexnine Poznań (2020-07-06 21:06:13)
    Tutaj mój film z przejazdu linią: https://www.youtube.…

    Widoczne wszystkie stacje i przystanki po drodze, jak i wiadukty, mijane wsie itp.
  • #22 Łukasz Kiąca (2020-09-12 09:50:57)
    W dniach 7-11.09 br., z powodu prac torowych na wysokości post. odg. Durzyn (w tym remontu rozjazdu nr 18, prowadzącego na l-815) pociągi relacji Leszno - Ostrów Wlkp. kursowały obwodnicą Krotoszyna. Dla podróżujących do miasta zorganizowano ZKA Gorzupia - Krotoszyn. Poniżej filmy z okna pociągów podczas przejazdu kolejową obwodnicą Krotoszyna.
    https://www.youtube.…
    https://www.youtube.…
  • #23 (odp. na #22) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-12 14:12:29)
    A w jaki sposób była zorganizowana ZKA? Czy może taxi?
  • #24 (odp. na #23) Łukasz Kiąca (2021-03-04 19:30:40)
    Przesiadka na przystanku Gorzupia na autobus ZKA do Krotoszyna i z powrotem.
  • #25 (odp. na #24) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-04 20:26:13)
    Tak spytałem żartem o taxi bo w VIII pociąg w Ostrowie (przyj. 18:24) miał 1 pacjentkę na pokładzie.
  • #26 113 (2021-03-24 13:21:26)
    Dobrze byłoby gdyby odcinek z Głogówkowa do Żagania był dwutorowy. Też jestem za, aby na odcinku Głogów - Żagań odbywał się ruch pasażerski. Odcinek ten potrzebuje modernizacji. A dodatkowo potrzebne są prace nad podjęciem elektryfikacji odcinka Krotoszyn - Głogów.
  • #27 wasiukibic (2021-03-24 13:37:26)
    Dwutorowy i najlepiej zweryfikowany powinien był cały ciąg od Łodzi Kaliskiej, aż po Forst i dalej w głąb Niemiec. Takie były plany jeszcze w latach 80. XX wieku, przerwane i do dziś do nich nie powrócono. Było kilka artykułów medialnych dotyczących rewitalizacji i elektryfikacji odcinka Głogów - Krotoszyn, oczywiście bez konkretów. Dalej, do Żagania i Tuplic są tylko jakieś mgliste deklaracje i przepychanki pomiędzy UMWD i UMWL, na których to barki PLK najchętniej scedowała by obowiązek wyremontowania linii kolejowej o znaczeniu państwowym.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...