OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-12-21 (kilometraż)

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 640
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Wiadukt w zachodniej części Sieniawy Żarskiej, widok w kierunku zachodnim (Lipinki Łużyckie). Niegdyś linia była dwutorowa, po usytuowaniu toru na nasypie widać, że zajmuje on środek nasypu. Za kilkadziesiąt metrów znajduję się most nad ciekiem Sinica a za kilkaset metrów jest dwupoziomowe skrzyżowanie, gdzie 14 przeskakuje nad starotorzem Starej Berlinki.
Obraz
Odsłon : 604
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Wiadukt w zachodniej części Sieniawy Żarskiej, widok w kierunku wschodnim (Sieniawa Żarska). Za kilkaset metrów tor 14 zbliży się do starotorza Starej Berlinki, aby później równolegle osiągnąć sieniawskie perony.
Obraz
Odsłon : 747
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
W tym miejscu Stara Berlinka (starotorze z lewej) i 14 (tor z prawej) po wspólnej wyprawie ze stacji Żary ostatecznie rozchodzą się i każda z nich podąża w swoją stronę - 14 do Niemiec a Stara Berlinka do krainy zwiniętych torów. Spotkają się jeszcze raz; na wschód od Lipinek Łużyckich 14 przeskoczy wiaduktem nad Starą Berlinką. Widok w kierunku zachodnim (Lipinki Łużyckie).
Obraz
Odsłon : 667
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
W zachodniej części Sieniawy Żarskiej, pomiędzy km 360,1 i 360,0 spotyka się czynna 14 (z lewej) z rozebraną Starą Berlinką (z prawej). Odtąd aż do samych Żar będą podążać obok siebie. Widok w kierunku wschodnim - posterunek odgałęźny Sieniawa Żarska.
Obraz
Odsłon : 575
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Most nad Sinicą pomiędzy Sieniawą Żarską a dwupoziomowym skrzyżowaniem 14 ze Starą Berlinką. Widok w kierunku zachodnim - rzeczone skrzyżowanie i Lipinki Łużyckie.
Obraz
Odsłon : 557
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Most nad Sinicą pomiędzy Sieniawą Żarską a dwupoziomowym skrzyżowaniem 14 ze Starą Berlinką. Widok w kierunku wschodnim - Sieniawa Żarska i wiadukt przy opuszczonym gospodarstwie. Za kilkaset metrów 14 zbliży się do Starej Berlinki i razem osiągną obecny posterunek odgałęźny w Sieniawie.
Obraz
Odsłon : 580
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Most nad Sinicą pomiędzy Sieniawą Żarską a dwupoziomowym skrzyżowaniem 14 ze Starą Berlinką. Widok w kierunku południowo-zachodnim. W lewo Sieniawa Żarska, w prawo skrzyżowanie i Lipinki Łużyckie. Około 200 m za tym mostem znajduje się starotorze Starej Berlinki, pod którym Sinica przechodzi żelbetowym przepustem.
Obraz
Odsłon : 572
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Most nad Sinicą pomiędzy Sieniawą Żarską a dwupoziomowym skrzyżowaniem 14 ze Starą Berlinką. Widok w kierunku północno-wschodnim. Widok w kierunku północno-wschodnim. W prawo Sieniawa Żarska, w lewo skrzyżowanie i Lipinki Łużyckie.
Obraz
Odsłon : 611
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Pomiędzy km 361,4 a 361,5 znajduje się dwupoziomowe skrzyżowanie linii kolejowej nr 14, przebiegającą górą (dawnej Halle-Sorau-Gubener Eisenbahn-Gesellschaft), otwartej na odcinku Chociebuż - Żary w 1872 roku ze Starą Berlinką - przebiegającą dołem - otwartą na odcinku Żary - Jasień w 1846 roku. 14, mimo że niegdyś posiadająca mniejsze znaczenie niż Berlinka, to jednak dotrwała do czasów współczesnych. Mimo iż okradziona z jednego toru i pozbawiona prawie całkowicie ruchu pasażerskiego wciąż jest istotnym ciągiem transportowym dla towarów między Polską i Niemcami, a jej przyszłość wydaje się niezagrożona. Stara Berlinka przeniosła się zaś już na zawsze do krainy zwiniętych torów. Widok w kierunku wschodnim (Sieniawa Żarska).
Obraz
Odsłon : 555
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Pomiędzy km 361,4 a 361,5 znajduje się dwupoziomowe skrzyżowanie linii kolejowej nr 14, przebiegającą górą (dawnej Halle-Sorau-Gubener Eisenbahn-Gesellschaft), otwartej na odcinku Chociebuż - Żary w 1872 roku ze Starą Berlinką - przebiegającą dołem - otwartą na odcinku Żary - Jasień w 1846 roku. 14, mimo że niegdyś posiadająca mniejsze znaczenie niż Berlinka, to jednak dotrwała do czasów współczesnych. Mimo iż okradziona z jednego toru i pozbawiona prawie całkowicie ruchu pasażerskiego wciąż jest istotnym ciągiem transportowym dla towarów między Polską i Niemcami, a jej przyszłość wydaje się niezagrożona. Stara Berlinka przeniosła się zaś już na zawsze do krainy zwiniętych torów. Widok w kierunku zachodnim (Lipinki Łużyckie).
Obraz
Odsłon : 869
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Pomiędzy Sieniawą Żarską a Lipinkami Łużyckimi znajduje się dwupoziomowe skrzyżowanie przebiegającej na wiadukcie linii kolejowej nr 14 (dawnej Halle-Sorau-Gubener Eisenbahn-Gesellschaft), otwartej na odcinku Chociebuż - Żary w 1872 roku ze Starą Berlinką, przebiegającą w wykopie, otwartą na odcinku Żary - Jasień w 1846 roku. Ważniejsza niegdyś Stara Berlinka, po II wojnie światowej straciła na znaczeniu, aż w końcu na wymienionym odcinku już na zawsze odjechała do krainy zwiniętych torów, stając się częściowo z rzadka uczęszczaną droga gruntową. Stara Berlinka - widok w kierunku północno-wschodnim (Lipsk Żarski). 14 - w lewo Lipinki Łużyckie, w prawo Sieniawa Żarska.
Obraz
Odsłon : 780
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Pomiędzy Sieniawą Żarską a Lipinkami Łużyckimi znajduje się dwupoziomowe skrzyżowanie przebiegającej na wiadukcie linii kolejowej nr 14 (dawnej Halle-Sorau-Gubener Eisenbahn-Gesellschaft), otwartej na odcinku Chociebuż - Żary w 1872 roku ze Starą Berlinką, przebiegającą w wykopie, otwartą na odcinku Żary - Jasień w 1846 roku. Ważniejsza niegdyś Stara Berlinka, po II wojnie światowej straciła na znaczeniu, aż w końcu na wymienionym odcinku już na zawsze odjechała do krainy zwiniętych torów, stając się częściowo z rzadka uczęszczaną droga gruntową. Stara Berlinka - widok w kierunku południowo-zachodnim (Sieniawa Żarska). 14 - w lewo Sieniawa Żarska, w prawo Lipinki Łużyckie. Za wiaduktem kolejowym widać ceglane przyczółki - pozostałości po wiadukcie drogowym na szosie łączącej Lipinki Łużyckie z Sieniawa Żarską.
Obraz
Odsłon : 788
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-03-25;
Odcinek: Sieniawa Żarska - Lipinki Łużyckie
Pomiędzy Sieniawą Żarską a Lipinkami Łużyckimi znajduje się dwupoziomowe skrzyżowanie przebiegającej na wiadukcie (na drugim planie) linii kolejowej nr 14 (dawnej Halle-Sorau-Gubener Eisenbahn-Gesellschaft), otwartej na odcinku Chociebuż - Żary w 1872 roku ze Starą Berlinką, przebiegającą w wykopie, otwartą na odcinku Żary - Jasień w 1846 roku. Ważniejsza niegdyś Stara Berlinka, po II wojnie światowej straciła na znaczeniu, aż w końcu na wymienionym odcinku już na zawsze odjechała do krainy zwiniętych torów, stając się częściowo z rzadka uczęszczaną droga gruntową. Stara Berlinka - widok w kierunku północno-wschodnim (Lipsk Żarski). 14 - w lewo Lipinki Łużyckie, w prawo Sieniawa Żarska. Na pierwszym planie ceglane przyczółki - pozostałości po wiadukcie drogowym na szosie łączącej Lipinki Łużyckie z Sieniawa Żarską.
Obraz
Odsłon : 522
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Wiadukt kolejowy nad leśną drogą w km 377,0. Widok w kierunku Tuplic (wschód), na drugim planie widoczna tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym na stację.
Obraz
Odsłon : 487
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Wiadukt kolejowy nad leśną drogą w km 377,0. Widok w kierunku Barści (zachód).
Obraz
Odsłon : 473
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Wiadukt kolejowy nad leśną drogą w km 377,0. Droga pod wiaduktem jest zalana wodą, powoli pojawia się też roślinność. Widok w kierunku południowym; w lewo Tuplice, w prawo Barść.
Obraz
Odsłon : 517
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Wiadukt kolejowy nad leśną drogą w km 377,0. Droga pod wiaduktem jest zalana wodą, powoli pojawia się też roślinność. Widok w kierunku północnym; w prawo Tuplice, w lewo Barść.
Obraz
Odsłon : 518
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Wiadukt kolejowy w leśnych ostępach, w km 378,45. Widok w kierunku Tuplic (wschód).
Obraz
Odsłon : 503
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Wiadukt kolejowy w leśnych ostępach, w km 378,45. Widok w kierunku północnym; w prawo Tuplice, w lewo Barść. Pod wiaduktem, po lewej stronie od drogi gruntowej biegła leśna linia wąskotorowa, której gęsta sieć przebiegała przez lasy pomiędzy Tuplicami, Forst i Brodami. Obecnie tory są rozebrane.
Obraz
Odsłon : 480
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Wiadukt kolejowy w leśnych ostępach, w km 378,45. Widok w kierunku południowym; w lewo Tuplice, w prawo Barść. Pod wiaduktem, po prawej stronie od drogi gruntowej biegła leśna linia wąskotorowa, której gęsta sieć przebiegała przez lasy pomiędzy Tuplicami, Forst i Brodami. Obecnie tory są rozebrane.
Obraz
Odsłon : 523
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Przejazd kolejowy na leśnej drodze w km 381,8. Widok w kierunku Barści (zachód).
Obraz
Odsłon : 477
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Przejazd kolejowy na leśnej drodze w km 381,8. Widok w kierunku Tuplic (wschód).
Obraz
Odsłon : 537
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Tuplice - Myszków
Przejazd kolejowy na leśnej drodze w km 381,8. Widok w kierunku północnym; w prawo Tuplice, w lewo Barść.
Obraz
Odsłon : 515
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Myszków - Zasieki
Przejazd kolejowy na drodze prowadzącej do dawnej fabryki materiałów wybuchowych w Brożku (w prawo). Widok w kierunku wschodnim (Barść).
Obraz
Odsłon : 463
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Myszków - Zasieki
Przejazd kolejowy na drodze prowadzącej do dawnej fabryki materiałów wybuchowych w Brożku (w lewo). Widok w kierunku zachodnim (Zasieki).
Obraz
Odsłon : 503
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Myszków - Zasieki
Przejazd kolejowy na drodze prowadzącej do dawnej fabryki materiałów wybuchowych w Brożku. Obecnie na jej części mieści się Gotcha Spielplatz, gdzie przyjeżdżają amatorzy paintballa. Widok w kierunku południowym (w lewo Barść, w prawo Zasieki). Za przejazdem widać tereny i infrastrukturę Gotcha Spielplatz.
Obraz
Odsłon : 449
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2017-08-05;
Odcinek: Myszków - Zasieki
Przejazd kolejowy na drodze prowadzącej do dawnej fabryki materiałów wybuchowych w Brożku. Widok w kierunku północnym (w lewo Zasieki, w prawo Barść), spod bramy do Gotcha Spielplatz - firmy, która na części terenów dawnej fabryki urządziła plac do zabawy w paintball.
Obraz
Odsłon : 466
powiększ
Autor: Łukasz Kiąca
data: 2017-08-14;
Odcinek: Głogówko - Grodziec Mały
Widok w stronę Leszna z przejazdu kolejowego na DW319 między Sobczycami a Grodźcem Małym.
Obraz
Odsłon : 456
powiększ
Autor: Łukasz Kiąca
data: 2017-08-14;
Odcinek: Głogówko - Grodziec Mały
Widok z przejazdu przez DW319 między Grodźcem Małym a Sobczycami, w stronę Głogowa. Tor po lewej nieczynny.
Obraz
Odsłon : 540
: 1
powiększ
Autor: Łukasz Kiąca
data: 2017-08-14;
Odcinek: Głogówko - Grodziec Mały
Widok na połączone łubkami szyny. Na tym odcinku tory nie są zbyt równe.

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 Łukasz Kiąca (2019-06-12 09:23:15)
    Odcinek Leszno - Głogów objęty jest zadaniami:
    1. Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych.
    2. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn. "Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wlkp. - (Krotoszyn) - Leszno - Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn/Durzyn - Leszno - Głogów.
    W ramach 1-go nie będą prowadzone żadne prace remontowo-utrzymaniowe na odcinku dolnośląskim tj. km 266,745 do 280,509, ani remont mostów nad Odrą (km 280,129) i Starą Odrą (km 279,549). Natomiast wybrany wariant projektu nr 2 przewiduje przywrócenie do użytkowania i modernizację obydwu torów na odcinku Głogówko - Głogów. Wariant zakłada modernizację obydwu ww mostów.
  • #12 Łukasz Kiąca (2019-07-26 18:49:14)
    Artykuł z portalu "Telewizja Młodzieżowa Leszno" z projektem rozkładu jazdy od grudnia 2019 r. na odcinku Leszno - Głogów - (Zielona Góra Główna), w tym kilka zdjęć z prac rewitalizacyjnych.
    http://nowa.tvml.pl/…
  • #13 Maciej (2019-11-19 13:59:01)
  • #14 Blazej Krawczyk (2019-12-17 22:47:21)
    Lokalny portal Ziemia Wschowska informuje o planowanym podniesieniu prędkości na odcinku Lasocice - Wschowa.

    https://zw.pl/news/p…
  • #15 wasiukibic (2020-01-20 13:14:24)
    Frekwencja w pociągach na odcinku Żary - Tuplice w łykendy jest po prostu tragiczna i w tej formie to połączenie nie ma kompletnie racji bytu. Pociąg z Wrocławia wyludnia się niemal całkowicie w Żarach i dalej jedzie około 5 osób, z czego część wysiada w Tuplicach. Wymiany podróżnych w Sieniawie, Lipinkach czy Dębince praktycznie nie ma. Moje spostrzeżenia na podstawie kilku przejazdów potwierdziła obsługa pociągu. A do obsługi wyznaczony jest jeden z najlepszych szt-ów we flocie spalinowej województwa dolnośląskiego, które jest z taborem "na styk", jeżeli chodzi o kursy po bezdruciu. W tygodniu jest nieco lepiej ale oferta jest tragiczna i brak przystanku kolejowego przy Kronopolu, gdzie pracuje mnóstwo ludzi z okolicznych miasteczek i wsi.
    Z założenia pociąg Wrocław - Forst miał być dowozówką dla turystów, którzy wybierają się jednośladem zwiedzać okoliczne atrakcje, a jest ich niemało, sam rozkład (przyjazd rano, wyjazd wieczorem) również jest ułożony po ruch turystyczny. Niestety, jadąc tym odcinkiem kilkanaście razy rowerzystów spotkałem raz. Nie spotkałem się z jakąkolwiek formą promocji połączenia pociąg - rower - pociąg, mimo że dzięki temu można zobaczyć m.in. Park Mużakowski, zespół pałacowy w Brodach, Spreewald, fabrykę materiałów wybuchowych w Brożku itp. Lubuskie ma to chyba w głębokim poważaniu, dolnośląskie też - bo to w sumie nie ich rejony, a pociąg - którym mnóstwo turystów z Wrocławia czy Legnicy mogłoby podróżować celem zwiedzenia atrakcji Łuku Mużakowskiego - od Żar świeci pustkami. Dla miejscowych kurs ten jest kompletnie chybiony - bo kto niby pojedzie z Żar na zachód od godzinie 7.40 rano? Ani nie da rady wrócić z zakupów przed południem, ani wieczorem z kina czy baru.
  • #16 Givexnine Poznań (2020-04-24 20:57:57)
    Połączenia na odc. Leszno - Głogów są już wznowione. Na dniach woj. Lubuskie zadeklarowało chęć prowadzenia przewozów na odcinku Żagań - Głogów, pod warunkiem poprawy stanu tech. szlaku. Jeśli by do tego doszło Żagań odzyskałby status węzła, a pasażerowie dostaliby nowe połączenia. Pomyśleć, że być może podobny los mógłby spotkać 371-kę, gdyby wcześniej nie przerobiono jej na głupia ścieżkę rowerową.
  • #17 (odp. na #16) wasiukibic (2020-05-19 08:54:51)
    Niestety, ale województwo dolnośląskie nie jest zainteresowane remontem odcinka Głogów - Niegosławice ze środków wojewódzkiego RPO. Lubuskie z kolei wykreśliło z prac remontowych odcinek Żagań - Leszno Górne. Do niedawna było tak, że pociąg po lubuskim odcinku Nowej Berlinki zapierdzielał aż miło, a w dolnośląskim hamował; niedługo może być na odwrót. Żeby było jeszcze śmieszniej, to jeżeli chodzi o odcinek Żary - Węgliniec, inny priorytet remontowy ma on w lubuskim, a inny w dolnośląskim - choć oba województwa deklarują chęć wykonania prac. Do tego należy jeszcze dodać, że pierwsza z wymienionych tras należy do linii znaczenia państwowego, druga - o znaczeniu dla obronności kraju, a trzecia jest częścią międzynarodowej umowy AGTC - to tylko ukazuje obraz bałaganu, jaki panuje w ustalaniu i koordynacji prac remontowych i modernizacji linii kolejowych w Polsce. Warto by zadać pytanie - kto nad tym panuje i kto jest za to odpowiedzialny?
  • #18 (odp. na #17) Givexnine Poznań (2020-05-19 12:53:39)
    Gdyby kolej nie była rozbita na różne spółki to takiego problemu by nie było. Lub, gdyby PLK chciało tę linię wyremontować. Ale niestety nie chce. Wielka szkoda, że o wznowieniu przewozów można na razie zapomnieć.
  • #19 (odp. na #18) wasiukibic (2020-05-19 14:42:41)
    Ciężko mi to pojąć, zważywszy na to, że udało się połatać odcinek Głogów - Leszno i reaktywować tam przewozy pasażerskie. Żeby jeszcze Głogów - Żagań był jakiś skomplikowany pod kątem inżynieryjnym - fakt, jest Czerwony Most na Bobrze pod Żaganiem ale tam cały czas latają ciężkie brutta - to i lekki szt dałby radę, nawet przy ograniczeniu prędkości. PLK grzebie póki co przy odcinku Łódź Kaliska - Zduńska Wola i to z problemami, bo po drodze były pirypałki z wykonawcą. W tym tempie odcinek Głogów - Żagań prędzej zamkną z uwagi na stan techniczny, niż doczeka się remontu. W ogóle to zrzucanie remontów takich linii na barki samorządów jest co najmniej niesmaczne - po coś w końcu jest lista linii o znaczeniu państwowym, więc to samo państwo powinno wziąć na swoje barki ciężar utrzymania i remontów, a nie oglądać się na samorządy, które nie dość, że muszą dźwigać na swoich barkach koszty uruchamiania przewozów, to jeszcze mają dbać o infrastrukturę zaniedbaną przez państwowego molocha od dziesięcioleci.
  • #20 (odp. na #15) Givexnine Poznań (2020-07-05 22:34:22)
    Wydaje mi się, że teraz sytuacja nieco się poprawiła. W Żaganiu do popołudniowego pociągu wsiada pięć osób, obłożenie około 40%, w Żarach jedna osoba wsiada, większość wysiada, dalej jedzie może 15 osób, w Lipinkach wysiada pasażerka z dużą walizką - zapewne wracająca z dalekiej podróży, w Tuplicach wysiada 5 osób, reszta jedzie dalej. W pociągu powrotnym, po godzinie, aż do Żar niemalże ten sam zestaw pasażerów. W Tuplicach wsiada grupka turystów na rowerach, nie jest to ich pierwsza taka wycieczka, jedzie też kilka osób, obładowanych proszkami, wracających z Forstu. Jedna osoba wysiada w Dębince. W Żarach pociąg zapełnia się w 80%, w Żaganiu część wysiada, ok. 30 podróżnych wsiada.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...