OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-12-21 (kilometraż)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,503 0
| |
| |
  Retkinia  (E)
2,350 0
| |
| |
  Lublinek  (E)
7,140 0
| |
| |
  Pabianice  (E)
14,490 0
| |
| |
  Chechło  (E)
17,692 0
| |
| |
  Dobroń  (E)
21,170
| |
| |
  Dobroń Podg  (E)
21,900
| |
| |
  Kolumna  (E)
24,864 0
| |
| |
  Łask  (E)
30,849 0
| |
| |
  Borszewice  (E)
36,181 0
| |
| |
  Gajewniki  (E)
39,842 0
| |
| |
  Zduńska Wola  (E)
42,360 0
| |
| |
  Męcka Wola  (E)
49,432 0
| |
| |
  Sieradz Męka  (E)
53,486 0
| |
| |
  Męka  (E)
53,490
| |
| |
  Sieradz Męka  (E)
54,399 0
| |
| |
  Sieradz Warta  (E)
58,154 0
| |
| |
  Sieradz  (E)
59,435 0
| |
| |
  Sędzice  (E)
70,614 0
| |
| |
  Błaszki  (E)
79,272 0
| |
| |
  Skalmierz  (E)
83,126 0
| |
| |
  Radliczyce  (P)
89,478 0
| |
| | 90,065
| |
| |
  Opatówek  (P)
98,311 0
| |
| |
  Kalisz Winiary  (P)
104,699 0
| |
| |
  Piwonice  (P)
107,954 0
| |
| |
  Kalisz  (P)
112,133 0
| |
| | 115,643 0
| |
| | 118,643 0
| |
| |
  Śliwniki  (P)
0,000 120
| |
| |
  Correct  (P)
122,342 0
| |
| |
  Ociąż  (P)
123,785 0
| |
| |
  Czekanów  (P)
129,071
| |
| |
  Stary Staw  (P)
132,275 0
| |
| | 136,121 0
| |
| | 138,582 0
| |
| | 142,165 0
| |
| |
  Łąkociny  (P)
146,500 0
| |
| |
  Daniszyn  (P)
150,454
| |
| |
  Biadki  (P)
153,880 0
| |
| |
  Gorzupia  (P)
158,602 0
| |
| |
  Durzyn  (P)
162,443 0
   
   
  Osusz  (P)
167,732 0
   
    171,104
   
   
  Kuklinów  (P)
173,671 0
   
   
  Kobylin  (P)
180,268 0
   
   
  Czeluścin  (P)
184,561
   
   
  Pępowo  (P)
188,207 0
   
   
  Włostowo  (P)
194,496 0
   
   
  Krobia  (P)
198,288 0
   
   
  Karzec  (P)
202,979
   
   
  Dzięczyn  (P)
206,445 0
   
   
  Poniec  (P)
209,672 0
   
   
  Pawłowice  (P)
217,270
   
   
  Kąkolewo  (P)
223,994 0
   
    229,120 0
   
   
  Leszno Ls8  (P)
232,850 0
   
   
  Leszno  (P)
235,868 0
   
   
  Lasocice  (P)
242,796
   
   
  Wschowa  (F)
254,751 0
   
   
  Stare Drzewce  (F)
263,325
   
   
  Głogów Gaj  (D)
269,000
   
   
  Głogówko  (D)
271,551 0
   
   
  Grodziec Mały  (D)
277,195 0
   
   
  Odrzycko  (D)
278,900 0
   
   
  Głogów  (D)
280,509 0
   
   
  Żukowice  (D)
287,240
   
   
  Nielubia  (D)
291,157
   
   
  Kłobuczyn  (D)
295,750
   
   
  Gaworzyce  (D)
299,498 0
   
    306,415 0
   
   
  Niegosławice  (F)
312,193 0
   
   
  Dzikowice  (F)
318,631
   
   
  Szprotawa  (F)
324,000 0
   
   
  Szprotawa DZM  (F)
326,520
   
    331,936 0
   
   
  Żagań  (F)
340,532 0
   
   
  Marszów  (F)
348,400
   
   
  Żary  (F)
353,370 0
   
    358,650
   
    362,640
   
    369,773 0
   
   
  Tuplice  (F)
374,850 374
   
   
  Myszków  (F)
384,370 0
   
   
  Zasieki  (F)
388,600
   
    389,080 0
   
  Forst (Baršć)  (DE)
0,000 0

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Ostrów Wielkopolski – Ociąż (dawny przebieg): Ostrów Wielkopolski - Ociąż
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #6 Maciej (2018-06-05 09:22:05)
    Ponoć w tym roku ma być przywrócone połączenie z Leszna do Głogowa. Czy ktoś mógłby to potwierdzić?
  • #7 Gr (2018-06-05 15:36:45)
    Potwierdzić ci może strona portalpasazera.pl o ile ma być takie coś to tam powinieneś znaleść informacje. Z reszta tego można było sie odrazu domyśleć bo na każdym rozkładzie każdy jest podana ich strona.
  • #8 (odp. na #6) Łukasz Kiąca (2018-11-01 17:22:58)
    Artykuł z portalu elka.pl z dn. 01.11.2018 r. o planowanym przywróceniu połączeń kolejowych między Lesznem a Głogowem. Termin uruchomienia: grudzień 2019 r.
  • #9 Łukasz Kiąca (2019-04-24 14:20:55)
    Film z kabiny maszynisty z przejazdu odcinkiem Leszno - Głogów. Nagranie z lata 2017 r.
    https://www.youtube.…
  • #10 Łukasz Kiąca (2019-06-07 21:19:15)
    Artykuł o założeniach przewozowych dla ruchu pasażerskiego na odcinku Leszno - Głogów
    https://www.rynek-ko…
  • #11 Łukasz Kiąca (2019-06-12 09:23:15)
    Odcinek Leszno - Głogów objęty jest zadaniami:
    1. Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych.
    2. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn. "Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wlkp. - (Krotoszyn) - Leszno - Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn/Durzyn - Leszno - Głogów.
    W ramach 1-go nie będą prowadzone żadne prace remontowo-utrzymaniowe na odcinku dolnośląskim tj. km 266,745 do 280,509, ani remont mostów nad Odrą (km 280,129) i Starą Odrą (km 279,549). Natomiast wybrany wariant projektu nr 2 przewiduje przywrócenie do użytkowania i modernizację obydwu torów na odcinku Głogówko - Głogów. Wariant zakłada modernizację obydwu ww mostów.
  • #12 Łukasz Kiąca (2019-07-26 18:49:14)
    Artykuł z portalu "Telewizja Młodzieżowa Leszno" z projektem rozkładu jazdy od grudnia 2019 r. na odcinku Leszno - Głogów - (Zielona Góra Główna), w tym kilka zdjęć z prac rewitalizacyjnych.
    http://nowa.tvml.pl/…
  • #13 Maciej (2019-11-19 13:59:01)
  • #14 Blazej Krawczyk (2019-12-17 22:47:21)
    Lokalny portal Ziemia Wschowska informuje o planowanym podniesieniu prędkości na odcinku Lasocice - Wschowa.

    https://zw.pl/news/p…
  • #15 wasiukibic (2020-01-20 13:14:24)
    Frekwencja w pociągach na odcinku Żary - Tuplice w łykendy jest po prostu tragiczna i w tej formie to połączenie nie ma kompletnie racji bytu. Pociąg z Wrocławia wyludnia się niemal całkowicie w Żarach i dalej jedzie około 5 osób, z czego część wysiada w Tuplicach. Wymiany podróżnych w Sieniawie, Lipinkach czy Dębince praktycznie nie ma. Moje spostrzeżenia na podstawie kilku przejazdów potwierdziła obsługa pociągu. A do obsługi wyznaczony jest jeden z najlepszych szt-ów we flocie spalinowej województwa dolnośląskiego, które jest z taborem "na styk", jeżeli chodzi o kursy po bezdruciu. W tygodniu jest nieco lepiej ale oferta jest tragiczna i brak przystanku kolejowego przy Kronopolu, gdzie pracuje mnóstwo ludzi z okolicznych miasteczek i wsi.
    Z założenia pociąg Wrocław - Forst miał być dowozówką dla turystów, którzy wybierają się jednośladem zwiedzać okoliczne atrakcje, a jest ich niemało, sam rozkład (przyjazd rano, wyjazd wieczorem) również jest ułożony po ruch turystyczny. Niestety, jadąc tym odcinkiem kilkanaście razy rowerzystów spotkałem raz. Nie spotkałem się z jakąkolwiek formą promocji połączenia pociąg - rower - pociąg, mimo że dzięki temu można zobaczyć m.in. Park Mużakowski, zespół pałacowy w Brodach, Spreewald, fabrykę materiałów wybuchowych w Brożku itp. Lubuskie ma to chyba w głębokim poważaniu, dolnośląskie też - bo to w sumie nie ich rejony, a pociąg - którym mnóstwo turystów z Wrocławia czy Legnicy mogłoby podróżować celem zwiedzenia atrakcji Łuku Mużakowskiego - od Żar świeci pustkami. Dla miejscowych kurs ten jest kompletnie chybiony - bo kto niby pojedzie z Żar na zachód od godzinie 7.40 rano? Ani nie da rady wrócić z zakupów przed południem, ani wieczorem z kina czy baru.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...