OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Wschodnia – Dorohusk (– Ягодин) (7/468)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-05-29 (kilometraż)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1877 Dorohusk - Ягодин Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1524 mm;
1877-08-17 Warszawa Wschodnia - Dorohusk Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1524 mm;
po 1878-01-01 Pilawa - Wólka Okopska Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
po 1878-01-01 Warszawa Wschodnia - Otwock Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1918 Warszawa Wschodnia - Ягодин Zmiana prześwitu toru
prześwit: 1435 mm;
1936-12-15 Warszawa Wschodnia - Otwock Elektryfikacja
system zasilania: ;
1945 (???) Lublin - Lublin Północny Zmiana ilości torów
torów: jeden;
po 1945 Dorohusk - Ягодин Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1958-01-05 Otwock - Pilawa Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1968-11-08 Pilawa - Lublin Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1981-12-20 Lublin - Świdnik Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
przed 1983-01-01 Lublin - Lublin Północny Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
Na odcinku Lublin - Lublin - Północny linia jest dwutorowa od co najmniej 1982 roku (info od: Arkadiusz Karbowniczek, 2009-11-27)
1983-05-27 Świdnik - Jaszczów Elektryfikacja
system zasilania: ;
1983-12-03 Rejowiec - Chełm Elektryfikacja
system zasilania: ;
1983-12-27 Jaszczów - Rejowiec Elektryfikacja
system zasilania: ;
1984-04-01 Chełm - Dorohusk Elektryfikacja
system zasilania: ;
1990 Dorohusk - Ягодин Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2017-06 Garwolin - Dęblin Linia nieprzejezdna/remont
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
Kursują wyłącznie pociągi techniczne, ruch towarowy i osobowy prowadzony jest objazdami.
2017-06-11 Pilawa - Garwolin Linia nieprzejezdna/remont
ruch towarowy;
2017-06-11 Masów - Puławy Azoty Linia nieprzejezdna/remont
ruch pasażerski: regularny;
2017-06-11 Puławy Azoty - Lublin Lb1 Linia nieprzejezdna/remont
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
Remont LK7 (info: Mikołaj Szyca)
2018-01-21 Pilawa - Garwolin Linia nieprzejezdna/remont
ruch pasażerski: regularny;
Remont
2018-07 Świder - Otwock Linia nieprzejezdna/remont
Od połowy lipca do co najmniej 1 września, zamknięty został odcinek linii nr 7 Świder - Otwock. Trwają tam prace związane z budową tunelu oraz kompletną modernizacją stacji w Otwocku. Pociągi SKM i KM jadące z kierunku Warszawy kończą bieg w W-wie Falenicy bądź Świdrze, zaś składy KM od strony Pilawy docierają do tymczasowego przystanku w Otwocku. Na zamkniętym odcinku uruchomiono zastępczą komunikację autobusową.
2018-09 Pilawa - Garwolin Linia nieprzejezdna/remont
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
Modernizacja linii.
2018-09-02 Świder - Otwock Przywrócenie przejezdności
2018-09-16 Pilawa - Garwolin Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
jeden tor
2019-05-06 Pilawa - Dęblin Przywrócenie przejezdności
Z dniem 6 maja 2019 r. przywrócono częściowo ruch pociągów na odcinku Pilawa - Dęblin. Ze względu na kontynuację prac remontowych, odbywa się on po jednym torze i z ograniczeniami prędkości jazdy.
2019-05-06 Otwock - Pilawa Linia nieprzejezdna/remont
Z dniem 6 maja 2019 r. zamknięto dla ruchu odcinek Otwock - Pilawa, wprowadzając zastępczą komunikację autobusową. Ze względu na zakres prac (przebudowa odcinka z jednotorowego na dwutorowy, budowa nowej trakcji i urządzeń sterowania ruchem, nowych peronów i tuneli drogowych), przywrócenie ruchu planowane jest na trzeci kwartał 2020 roku.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Granica Państwa Dorohusk - Ягодин 468
1985 Warszawa Wschodnia - Granica Państwa Dorohusk 7

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1909 – 1931 »
1932 – 1942 »
1943 – 1954 »
1955 – 1965 »
1966 – 1985 »
1986 – 2007 »