OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-07-29 (przebieg)

<== | Galeria | ==>
Data: 2019-05-23
Autor: Kamil Baran
Napisz e-mail
Odcinek Drzewce – Torzym
Zamieszczono: 2019-07-12

Galeria użytkownika

438.5 km Magistrali E20 pomiędzy Drzewcami a Torzymiem.W oddali zaczyna się dość długi i ostry łuk o długości około 1,5 km. Po lewej stronie przed samym początkiem łuku znajdował się posterunek odstępowy Grochoń, który został zlikwidowany jeszcze przed modernizacją linii. Dzisiaj zostały tylko fragmenty leżących cegieł w rowie po nastawni oraz dwa metalowe słupy, które po mimo wykonania zdjęcia z odległości, są dobrze widoczne.Widok w kierunku Rzepina/granicy państwa.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: ciekawostki; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1427
: 7

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Kamil Baran (2019-07-13 20:17:52)
    Jeśli jest ktoś bardziej okiełznany w temacie ode mnie, to prosiłbym, aby ta osoba wyjaśniła mi jedną drobną rzecz, a mianowicie. Podczas generalnej modernizacji magistrali E20 pod koniec lat 90-tych na odcinku od granicy państwa do Poznania Głównego nie wliczając stacji (Świebodzin,Zbąszynek i Zbąszyń) wymieniono na przystankach oraz stacjach usrk, tory główne + (dodatkowe),sieć trakcyjną, słupy, perony, dworce, oświetlenie i drogi dojazdowe. Dlaczego w takim razie, skoro przeprowadzono całkowitą moderne, to pomiędzy stacjami /przystankami pozostawiono stare betonowe słupy jeszcze z czasów elektryfikacji linii?
  • #2 (odp. na #1) Mateusz Kiszka (2019-07-14 09:39:27)
    Wiek słupów był niewielki , bowiem od 15 do 20 lat. Ale możliwe że brakło kasy. Ja obstawiam to pierwsze, bo faktem jest że elektryfikacja zachodniej była robiona przełom lat 70. i 80.
  • #3 Kamil Baran (2019-07-14 23:05:52)
    Dzięki za odpowiedź. ;) Kolego, mam jeszcze jedno pytanie. Czy gdyby skorygowano te łuki, które by tego wymagały i zlikwidowano przejazdy w poziomie szyn, zastępując je wiaduktami, to te tory teraz umożliwiają prędkość wyższą niż obecne 160km/h czy potencjał tej linii jest ograniczony pod tym względem ?
  • #4 (odp. na #3) Mateusz Kiszka (2019-07-16 18:14:24)
    Wiela łukow tam nie ma. Prosta jak w gębę strzelił jest od Junikowa aż pod Zbaszyn. Kilka zakrętów jest po drodze. Potem od Zbaszynka jest parę - w Toporowie, Swiebodzinie, Torzymiu i coś jeszcze. Czas od Poznania do granicy skrocilby by się o ok. 15 minut. Jakoś cicho jest odnośnie ew. podniesienia szybkości na zachód od Poznania. Bo na wschód no to ma KDP powstać.
  • #5 (odp. na #4) Stanisław Pikul (2019-07-16 18:39:13)
    W tej chwili trwają prace projektowe i przygotowawcze związane z modernizacją sygnalizacji na całej E20 (ERTMS/ETCS poziom 2) a inwestycja ma się zakończyć w 2023 r. więc kto wie... :)
  • #6 Kamil Baran (2020-01-10 12:39:31)
    PLK ogłasza przetarg na studium modernizacji linii E20 na odcinku od Poznania Głównego do granicy z Niemcami.
    https://www.rynek-ko…
  • #7 Kamil Baran (2020-06-18 20:50:02)
    Mieszkam w pobliżu E20 i mam doskonały wgląd w sytuację, jak wygląda eksploatacja odcinka przez pociągi pomiędzy Zbąszynkiem a Rzepinem i chciałbym podzielić się swoimi uwagami z kolegami (Ciekawostka taka). Przed wprowadzeniem lock downu i zamknięciu granic Pl-De, ruch pociągów przedstawiał się następująco do 25.03.2020. W ciągu doby kursowało tutaj 7-par pociągów Ic, 5-par pociągów Regio oraz około 65-90 wszystkich pociągów towarowych (w zależności od doby,) co sprawiało, że niemal co kwadrans przejeżdżał tutaj pociąg i linia tętniła nieustannie życiem. Od prawie 3-miesięcy ten ciąg komunikacyjny bardziej przypomina mi lokalną linię, gdzie ruch pociągów diametralnie został zredukowany, co zostało wymuszone przez wiadomą sytuację. Do dziś tak jest, że można postać niedaleko torów i posłuchać błogiej ciszy trwającej nawet do 4h gdy kompletnie nic nie jedzie, co nigdy wcześniej nie miało miejsca, a mam już trochę wiosen na karku. Na dzień dzisiejszy sytuacja się nie zmieniła wcale i wygląda to tak. W ciągu doby kursują tutaj 2-pary pociągów Ic + 1 para TLK, 5-par Regio i maksymalnie od 9 do 20-pociągów towarowych na dobę !!!! Najbardziej rzuca się w oczy kolosalny spadek ilości towarówek, przez co ten fragment linii niemal zamarł .Ciekawe, do kiedy taki stan rzeczy będzie się utrzymywał?.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia – Kunowice (– Frankfurt (Oder)) (3)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...