OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bytom Karb Wąskotorowy – Racibórz Płonia

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-08-12 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1854 Bytom Karb Wąskotorowy - Nowy Karb Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 785 mm;
1878 Nowy Karb - Biskupice Wąskotorowe Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 785 mm;
1895 Biskupice Wąskotorowe - Zabrze Północne Wąskotorowe Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 785 mm;
1895 Maciejów Śląski - Gliwice Trynek Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 785 mm;
1898 Zabrze Północne Wąskotorowe - Maciejów Śląski Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 785 mm;
1899-03-25 Gliwice Trynek - Rudy Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 785 mm;
1901 Rudy - Rybnik Stodoły Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 785 mm;
1902 Rybnik Stodoły - Racibórz Markowice Wąskotorowy Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 785 mm;
1905 Racibórz Markowice Wąskotorowy - Racibórz Płonia Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 785 mm;
1925 Gliwice Wąskotorowe - Gliwice Trynek Elektryfikacja
system zasilania: inny lub nieznany;
W 1925 roku odcinek kolei wąskotorowej pomiędzy hutą Gliwice i kopalnią Gliwice został zelektryfikowany do obsługi bocznic tych zakładów i eksploatowano tam jeden elektrowóz.
1940 Racibórz Markowice Wąskotorowy - Racibórz Dębicz Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
2 wojna światowa
1945 Szymocice Wąskotorowe - Racibórz Dębicz Linia nieprzejezdna/remont
1945 Racibórz Markowice Wąskotorowy - Racibórz Płonia Linia rozebrana
W czasie budowy przeciwpowodziowego kanału ulgi (info: Romek)
przed 1945 Gliwice Wąskotorowe - Gliwice Trynek Deelektryfikacja
1950 Szymocice Wąskotorowe - Racibórz Markowice Wąskotorowy Przywrócenie przejezdności
1966-08-16 Rudy - Racibórz Markowice Wąskotorowy Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1990-08-16 Gliwice Wąskotorowe - Gliwice Trynek Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
1991-11-04 Gliwice Wąskotorowe - Rudy Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992 Gliwice Wąskotorowe - Gliwice Trynek Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1992-08-16 Gliwice Trynek - Racibórz Markowice Wąskotorowy Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1995 Bytom Karb Wąskotorowy - Gliwice Wąskotorowe Linia rozebrana
2001-08-31 Rudy - Paproć Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
2002-06 Rybnik Stodoły - Racibórz Markowice Wąskotorowy Linia rozebrana
2002-06 Gliwice Wąskotorowe - Stanica Wąskotorowa Linia rozebrana
2003-05 Stanica Wąskotorowa - Rudy Przywrócenie przejezdności
2005-06 Stanica Wąskotorowa - Rudy Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
2018-10-17 Paproć - Rybnik Stodoły Przywrócenie przejezdności
http://bit.ly/2PSlzBd
2018-11-10 Paproć - Rybnik Stodoły Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1943 – 1954 »
1955 – 1966 »
1967 – 1986 »
1987 – 2000 »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bytom Karb Wąskotorowy – Racibórz Płonia

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...