OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia (Casekow Ldb. -) Ladenthin – Pomorzany Wąskotorowe

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2015-10-09

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1899-04-08 Ladenthin - Gumieńce Wąskotorowe Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 750 mm;
1899-10-25 Gumieńce Wąskotorowe - Pomorzany Wąskotorowe Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 750 mm;
Tor trzyszynowy - o szerokościach 750 i 1435 mm.
1945-04-24 Ladenthin - Gumieńce Wąskotorowe Linia rozebrana
1945-04-24 (???) Gumieńce Wąskotorowe - Pomorzany Wąskotorowe Zmiana prześwitu toru
prześwit: 1435 mm;
Likwidacja środkowej szyny (dla linii wąskotorowej).
przed 2005-12-15 Gumieńce Wąskotorowe - Pomorzany Wąskotorowe Linia nieprzejezdna/remont
data nieznana Gumieńce Wąskotorowe - Pomorzany Wąskotorowe Linia rozebrana

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-01-25 19:31:15)
    Gdyby włodarze miasta i regionu, zarówno dawni jak i obecni, patrzyli trochę bardziej perspektywicznie, ten szlak od Barnisławia miałby dalej rację bytu.
    Trzeba było już wcześniej myśleć by lokalizować duże osiedla tam gdzie jest już jakaś choćby pierwotna forma transportu masowego.
    Nawet jeśliby przekuć ten odcinek do Gumieniec na 1435 tylko dalej na 1 tor, mógłby tędy jechać kurs albo do Niebuszewa przez Turzyn a drugi przez Główny na Słoneczne.
    Ten drugi szlak z Centralnego przez Zdroje na Słoneczne musiałby jednak zostać rozwiązany jako 2 toroy + budowa tunelu o długości ok. 700 m pod grupą postojową do Portu przy ul. ks. Anny: https://goo.gl/maps/…
    Mogłaby to być tańsza namiastka metro z którego zbudowano tylko pzrejście podziemne pod ul. Wyzwolenia: https://goo.gl/maps/…
    Dzisiaj jednak nawet nie został ślad po tej dość obszernej budowli podziemnej gdyż po niedawnym remoncie skrzyżowania z ul. Malczewskiego zostało ono zaślepione.
    Istnieje teraz przejście dla pieszych w poziomie ulicy i torów tramwajowych.

    Ale ad rem.
    Dodatkowo lini z Turzyna przez Niebuszewo do Polic mogłaby łączyć te pozostałę 2 kierunki o których pisałem wyżej.
    Nie trzeba by wtedy budować bezsensownej Obwodnicy Śródmiejskiej dla blachosmrodów której budowa wlecze się od 20 lat, jest ultra kosztowna a i tak nie rozwiąże żadnych problemów gdyż jeszcze bardziej zapcha ulice.
    Tymczasem podstawowa infra była gotowa, przede wszystkim był zarezerwowany teren, wymagałą remontu nawierzchnia i perony a to i tak byłyby dużo mniejsze koszty niż dróg pod które trzeba wykupywać kosztowne działki w centrum.
    Zamiast Obwodnicy Śródmiejskiej i Trasy Zamkowej, od razu trzeba było budować Most Północny do Polic, aby odciążyc transport przez miasto, o tutaj:
    https://goo.gl/maps/…

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa (Casekow Ldb. -) Ladenthin – Pomorzany Wąskotorowe

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...