OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia JCA – Klara (CTL Maczki-Bór 401)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-12-06 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000
¦
¦ 0,483
¦
¦ 2,200 0
¦ ¦
¦ ¦
  Brzęczkowice  (S)
5,442
¦ ¦
¦ ¦
  Słupna  (S)
7,153
¦ ¦
¦ ¦
  Ćmok  (S)
8,498
¦ ¦
¦ ¦
  Poniatowski Pn  (S)
12,451
¦ ¦
¦ ¦
  Poniatowski  (S)
12,913
 
 
¦
¦
¦
¦
  Kokociniec  (S)
 
 
  Kleofas  (S)
 
 
 
 
  Maria  (S)
32,210
 
 
  Paweł  (S)
34,580
 
 
  Klara  (S)
36,570
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Matiii02 (2017-10-14 20:51:20)
    Obecnie linia istnieje tylko na odcinku Jęzor Centralny - Poniatowski Odpowiedz»
  • #2 Matiii02 (2017-12-05 22:32:53)
    W czerwcu br. na szyb Poniatowski pojechał ostatni pociąg, w listopadzie szyb został zlikwidowany więc w najbliższym czasie prawdopodobnie zostaną zlikwidowane tory. Obecnie SRK ogłosiła przetarg na likwidację szybu wschodniego KWK Wieczorek w związku z czym zostanie zlikwidowany także most podsadzkowy. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa JCA – Klara (CTL Maczki-Bór 401)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...