OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kotlarnia – KWK Makoszowy (KPK-LK 301)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-01-07 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1905 Przezchlebie - Szyb Szczęść Boże KWK Królowa Luiza Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1909 Szyb Szczęść Boże KWK Królowa Luiza - KWK Makoszowy Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1913 Pyskowice - Michał Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1936 Drama - Pyskowice Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1944 Czechowice - Przezchlebie Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1959 Taciszów Bycina - Drama Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
Budowa linii do stacji podkoparkowej Taciszów.
1966 Kotlarnia - Taciszów Bycina Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1966 (???) Taciszów Bycina - Drama Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1970 Kotlarnia - Pyskowice Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1983 Pyskowice - Czechowice Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1984 Biskupice - Tunel Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1986 Michał - Biskupice Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1988 Czechowice - Michał Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1990 (???) Drama - Pyskowice Zmiana liczby torów
torów: jeden;
Data orientacyjna, jeśli ktoś zna dokładną, to proszę poprawić.
pomiędzy 1990 (???) a 1995 (???) Goszczyce - Rudno Zmiana liczby torów
torów: jeden;
Rozebrany tor nr 1 z powodu fatalnego stanu technicznego.
2000 Kotlarnia - KWK Makoszowy Deelektryfikacja
Likwidacja sieci trakcyjnej z powodu licznych kradzieży.
2012 Pyskowice - Czechowice Zmiana liczby torów
torów: jeden;
2012 Rudno - Drama Zmiana liczby torów
torów: jeden;
2017-03 (???) Biskupice - KWK Makoszowy Linia rozebrana
Linia została rozebrana w związku z zakończeniem wydobycia w KWK Makoszowy. Kopalnia przestała fedrować 31 grudnia 2016.
2017-06 Michał Mi-2 - Biskupice Linia rozebrana
Decyzja o budowie bocznicy do EC Zabrze ze stacji Zabrze położyła kres istnieniu tego odcinka.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
przed 2013-05-29 Kotlarnia - Pyskowice 25 km/h
data nieznana Pyskowice - KWK Makoszowy 30 km/h

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Opolanin (2020-09-28 18:25:33)
    Relacja z okolicznościowego przejazdu pociągu osobowego po piaskowej lini 301 (i 302) w dniu 22.09.2020.
    "Uruchomienie pociągu miało na celu pokazanie atrakcyjności przeznaczonej do likwidacji kolei piaskowej i możliwość jej pozostawienia jako kolej turystyczna (bynajmniej we fragmencie)"
    https://www.stacjapy…
  • #2 ... (2020-09-28 22:46:39)
    Znów zapewne był to "tajny" przejazd ...
  • #3 (odp. na #2) Opolanin (2020-09-29 07:53:56)
    Dzień przed (chyba wieczór) poszła plotka że coś osobowego będzie jechało, ale tak, nie nagłaśniali zbytnio tego. Oczywiście jechać tym nie można było.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kotlarnia – KWK Makoszowy (KPK-LK 301)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...