OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia LHS: Most na rzece Bug – Sławków Południowy (SZ) (65)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-11-28 (opisy)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2021-12-06) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2021-12-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #12 marcin_f (2021-08-05 12:01:29)
    @113 O zbliżającej się konieczności wymiany taboru piszą w internecie. Normalnie okres amortyzacji taboru to jakieś 30-35 lat, w Polsce do 50 lat, więc teraz jest najwyższy czas, by podjąć decyzję, czy i jakim systemem elektryfikować LHS, te kilka-kilkanaście lat wspomniane w artykule wystarczy, by podjąć decyzję, ewentualnie zelektryfikować, zakupić nowy tabor, dostosować systemy zabezpieczeń, o ile to konieczne (czasem stosuje się jeszcze obwody torowe pracujące na 50 Hz, te są zupełnie niekompatybilne z systemem AC elektryfikacji), może nawet przebudować elementy infrastruktury – mosty, wiadukty, hala lokomotywowni (bo 25 kV AC wymaga znacznie większego odstępu bezpieczeństwa niż 3 kV DC). A PKP LHS nie ma interesu ekonomicznego w dopłacaniu za dwusystemowość 3 kV DC+25 kV AC, możliwość wymiany wózków 1435/1520 mm, podwójne sprzęgi SA3+śrubowe plus bufory i jeszcze konieczność zmieszczenia się w skrajni UIC, wystarczy tabor dostosowany ściśle do potrzeb LHS; w uniwersalność niech się bawią inni przewoźnicy, którym się chce i opłaca w to bawić. No i jeszcze rynek pojazdów trakcyjnych jednosystemowych 25 kV AC jest dużo większy od rynku wielosystemowych 3 kV DC+25 kV AC (+ ewentualnie inne napięcia, tu zbędne) czy jednosystemowych 3 kV DC, więc od biedy PKP LHS nawet mogłaby pozyskiwać używki.
  • #13 113 (2021-08-06 10:44:21)
    @marcin_f: Pozyskać używane lokomotywy z Ukrainy lub Rosji to byłby jakiś interes.
    O jakim artykule tutaj wspominasz ?
  • #14 marcin_f (2021-08-06 14:18:08)
    @113 Odsyłacz do arta został usunięty przez moda. Na pewno nie zamierzam próbować go ponownie publikować ani jakoś przemycać, skoro wolą moda jest, by go nie publikować. Sorry i powodzenia w guglowaniu.
  • #15 (odp. na #14) wasiukibic (2021-08-06 15:20:17)
    Skoro zostałem wywołany do tablicy. Odnośnik do serwisu, który toleruje chlew, jaki systematycznie pojawia się w komentarzach, mimo wielu próśb, także i moich. Im może jest z tym dobrze, ale Baza Kolejowa nie będzie kolejnym kanałem dystrybucji kłamstw, oszczerstw, leczenia kompleksów, etc.
  • #16 113 (2021-08-06 16:06:29)
    @marcin_f: Rozumiem, choć z tego co napisał wasiu powyżej może nie być to wiarygodne źródło informacji.
  • #17 (odp. na #16) wasiukibic (2021-08-06 16:24:00)
    Nie zrozumieliśmy się. Ja nie podważam kompetencji Redaktorów Rynku Kolejowego, ani rzetelności i zgodności z prawdą ich artykułów/felietonów. Kwestionuję jedynie publikowanie, jak leci, bzdur na temat kolei, w szczególności dotyczących Dolnego Śląska i Wrocławia, oszczerstw pod adresem różnych ludzi, firm, organizacji pożytku publicznego, ocierających się de facto o paragrafy, etc.
  • #18 113 (2021-08-06 17:32:06)
    @wasiukibic: A to do Rynku Kolejowego wrzucał linka. Stąd nie zrozumiałem za bardzo. To co czasami publikuje RK nie zawsze jest zgodne z prawdą, albo jest czystym bełkotem politycznym.
    Niestety niektóre portale bardzo często publikują różne oszczerstwa na niektórych ludzi, czy przedsiębiorstwa jak sam zauważyłeś. Nie tylko na temat Dolnego Śląska takie rzeczy wypisują, ale również i Górnego Śląska, czy Łódzkiego też, gdzie nie raz szkalowany był Bełchatów, czy też Rybnik i inne miasta ze względu na to, że mają elektrownie węglowe, ale nie będę się nad tym rozwodził, bo to długi i kontrowersyjny temat. Dobrze, że są ludzie tutaj na portalu, który dba o porządek aby nikt nie wrzucał linków do stron z przysłowiowym chlewem.
  • #19 marcin_f (2021-08-06 18:24:28)
    Niniejszym chciałem wyrazić ubolewanie z powodu kierunku, który – przeze mnie – przybrał ten wątek. Najpierw najzwyczajniej w świecie chciałem podzielić się informacją znalezioną w internecie i do tego potwierdzoną przez źródła anglo- i ukraińskojęzyczne. Następnie najzwyczajniej w świecie chciałem wyjaśnić, skąd w pierwszym moim poście wspomnienie o jakimś artykule. Nie byłem świadom tego, że wspomniany już tu portal, związany z branżowym miesięcznikiem, nie jest mile widziany na Bazie Kolejowej, nie zamierzałem też wzywać do tablicy osoby, która w ramach posiadanych uprawnień i zgodnie z wewnętrznymi regułami usunęła niepożądany odsyłacz ani kwestionować jej decyzji.
  • #20 (odp. na #19) wasiukibic (2021-08-06 18:51:39)
    Z mojej strony nie ma problemu. Staram się, aby moje działania były transparentne i jeżeli coś jest niezrozumiałe lub budzi kontrowersje, postaram się wyjaśnić co jest 5. Nie bijąc już dalej piany: może ktoś dotrze do innych stron internetowych, gdzie poruszono temat elektryfikacji odcinka?
  • #21 marcin_f (2021-08-06 20:33:39)
    https://lhs.com.pl/p… – tu jest wspomniane o wysokim stopniu zużycia obecnie używanych lokomotyw spalinowych; https://lhs.com.pl/p… – podpisanie listu intencyjnego Polska-Ukraina ws. wspólnej elektryfikacji Kowel – Izów – granica państwa – Hrubieszów; http://www.railpage.… – podjęcie prac elektryfikacyjnych przez Koleje Ukraińskie. Odsyłacz do rozporządzenia ws. zakupu m.in. wyposażenia podstacji trakcyjnej na 25 kV pisałem w #7.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa LHS: Most na rzece Bug – Sławków Południowy (SZ) (65)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...