OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-08-25 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Szamotuły  (P)
0,000 0
 
 
  Szczepankowo  (P)
6,191
 
 
  Ostroróg  (P)
9,431
 
 
  Dobrojewo  (P)
12,256
 
 
  Binino  (P)
15,084
 
 
  Nosalewo  (P)
17,330
 
 
  Orle  (P)
19,500
 
 
  Nojewo  (P)
21,429
 
 
  Kikowo  (P)
24,456
 
  29,679
 
 
  Ryżyn  (P)
34,143
 
  40,013
 
 
  Kłosowice  (P)
44,079
 
 
  Zatom Stary  (P)
49,160
 
  53,462
 
 
  Międzychód  (P)
56,047
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #52 (odp. na #51) Stanisław Pikul (2020-10-20 20:06:25)
    No cóż, zakładam że Alfred widział że nie zamontowano rozjazdu - tak rozumiem jego wypowiedź.
  • #53 (odp. na #52) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-25 01:48:42)
    Tylko nie Alfred - lecz Adolf, Adolf II.
  • #54 (odp. na #53) Stanisław Pikul (2020-10-25 10:36:22)
    Słusznie - przepraszam. :)
  • #55 (odp. na #49) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-13 00:29:59)
    https://www.bazakole…
    Rzuć okiem najpierw na powyższy rozkład jazdy (1976 r.).
    Wynika z niego czas przejazdu odcinka Szamotuły - Międzychód = 2H 42M do nawet 3H 04M (czyli śr. V=24 a nawet tylko 18 kmH).
    W przeciwnym kierunku czasy przejazdu są nawet o 1 godzinę dłuższe w przypadku jednego połączenia z Międzyrzecza (przyspieszonego!).

    Większego znaczenia była linia 363 z Rokietnicy: https://www.bazakole…
    Tutaj prędkość handlowa była zróżnicowana od 31 do 45,7 kmH, przec. 39, to na odcinku Rokietnica - Międzychód, dalej do Skwierzyny ok. 16 - 18 kmH czyli znacznie wolniej.
    Generalnie znaczenie miał ciąg Rokietnica - Wierzbno - Rzepin jako zapasowy dla transportów wojskowych po zniszczeniu węzłów na linii nr 1.

    Ogólny czas przejazdy linii Poznań - Gorzów, 136 km w ciągu 5 H w ogóle dyskwalifikuje ją, zwłaszcza w obecnych czasach, do czegokolwiek.
  • #56 (odp. na #55) Tomasz Lamcha (2020-11-25 19:16:17)
    Szanowny Panie, jeśli czytał Pan ze zrozumieniem mojego posta to stwierdzi Pan, że nie odnoszę się w ogóle do sytuacji sprzed 44 lat. Mówię o m.in o wykluczeniu komunikacyjnym mieszkańców z miejscowości przy linii nr. 368, z pewnością to wykluczenie nie dotyczy mieszkańców z miejscowości przy linii nr. 363 ale dlaczego tak jest już pisałem....
    Dobrą informacją jest, że linia nr. 368 wraz z 5 innymi projektami z WLKP zakwalifikowała się do II etapu naboru wniosków w ramach programu Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej do 2028 roku.
  • #57 ROPA Poznań (2020-11-25 21:04:12)
    Uwaga do Panów sprzeczających się o to, która linia do odbudowy ważniejsza. Ja już pisałem o tym, a zajmuje się kolejnictwem ponad 50 lat. Z pkt widzenia ilości pasażerów pierwszeństwo przyznaje linii Rokietnica i to tylko do Pniew. Rozmawiałem z Wójtem Gminy Tarnowo Podgórne, byliśmy zgodni, że przy odbudowie linii przydałaby się korekta polegająca na "włączeniu" TP do niej.
    Niestety, zapewne nic z tego nie "wyjdzie", a to że mieszkańcy gm TP maja drogę dogodną do dojazdu nie wyklucza budowę kolei. Taka linia proponowana do odbudowy Śrem - Czempiń jest "średnio" udana. Rozmawiałem z mieszkańcami, są innego zdania niż ich wójt. Zaproponowałem aby zbudować nowy odcinek ze Śremu do Kórnika, a dalej są już tory. Wielu ludzi też pracuje w bazie transportowej w Gądkach. Niestety, nie będzie taki pomysł realizowany.
  • #58 (odp. na #57) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-26 14:31:02)
    Tu są tylko 4 kursy PKS do Międzychodu, zawsze puste, to po co kolej?
  • #59 Mag (2020-11-27 01:43:03)
    Po to panie specjalisto od teorii spiskowych, żeby ludzie mieli możliwość przemieszczania się. I nie powinny to być 4 kursy, ale takt najmniej dwugodzinny.
  • #60 (odp. na #59) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-27 12:28:08)
    Radziłbym raczej oszczędzać ropę bo przy obecnym popycie starczy jej na 3, w najlepszym razie, 4 lata.
  • #61 (odp. na #56) Stanisław Pikul (2020-11-27 12:31:44)
    No to jeszcze tylko pozostaje znaleźć po 25 mln na start + kilka milionów rocznie w następnych 5 latach w budżecie każdego z dwóch powiatów/gmin i czekamy na decyzję.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...