OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Galeria zdjęć autora K. Henning Kurt-Siegen

Sortuj wg Filtr tagów
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1734
Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Najrawdopodobniej jest to przejazd kolejowy na lokalnej szosie, jadąc od Pietrzykowa w kierunku Dębinki. Zakręt drogi i niweleta by się zgadzały. Kategoria przejazdu została zdegradowana z C do D (zniknęła sygnalizacja świetlna i dźwiękowa), co nie jest dobrym pomysłem, zważywszy na ostre zakręty utrudniające obserwację otoczenia. Z prawej strony tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym na ówczesną stację Tuplice Dębinka (w prawo) od strony Sieniawy Żarskiej (w lewo). Widok w kierunku południowo-zachodnim.

Linia: Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 804
Tuplice Dębinka
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Tuplice Dębinka - widok w kierunku zachodnim. W perony wjeżdża pociąg osobowy do Żar. Widok w strony stacji Tuplice (południowy-zachód).

Stacja: Tuplice Dębinka

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 760
Tuplice Dębinka
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Tuplice Dębinka - widok na dworzec w kierunku zachodnim (stacja Tuplice). W 1994 roku stacja była obsadzona, budynek dworcowy i otoczenie zadbane.

Stacja: Tuplice Dębinka

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1033
Tuplice Dębinka
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Fiacior ze składem bonanz do Tuplic przy peronie w Tuplicach Dębince. Wszystko gra i buczy i aż się wierzyć nie chce, że tak to kiedyś wyglądało, patrząc na dzisiejsze ruiny. Widok w kierunku wschodnim (Sieniawa Żarska/Żary).

Stacja: Tuplice Dębinka

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 870
Tuplice Dębinka
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Tuplice Dębinka - wyjazd w kierunku Żar. Wtedy jeszcze na stacji stały semafory kształtowe.

Stacja: Tuplice Dębinka

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 712
Lipsk Żarski
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1997-04-19;
Budynek dworcowy w Lipsku Żarskim w kilka lat po zawieszeniu ruchu pasażerskiego między Jasieniem (w lewo) a Sieniawą Żarską (w prawo).

Stacja: Lipsk Żarski

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1522
Kruklanki
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: pomiędzy 1995-04-30 a 2014-04-01;
Równia stacyjna w Kruklankach w połowie lat 90.

Stacja: Kruklanki

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1440
Kruklanki
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: pomiędzy 1994-04-01 a 1995-04-30;
Kruklanki - równia stacyjna w połowie lat 90.

Stacja: Kruklanki

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1371
Kruklanki
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-04;
Kruklanki - budynek dworca od podjazdu.

Stacja: Kruklanki

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1327
Kruklanki
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-04;
Kruklanki - wnętrze poczekalni. Drzwi zabite dechami, stare rozkłady jazdy na ścianie. A niegdyś stąd wyprawiano pociągi z drewnem, kruszywem budowlanym i zbożem.

Stacja: Kruklanki

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1007
Tuplice
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Fragment budynku dworcowego w Tuplicach.

Stacja: Tuplice

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1515
Tuplice
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Tuplice - widok na perony 3 i 4, obsługujące składy do Forst i Żar. Kierunek wschodni (Sieniawa Żarska/Żary, Łęknica).

Stacja: Tuplice

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1252
Tuplice
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Tuplice - widok na równię stacyjną i perony 3 i 4, obsługujące pociągi do Forst i Żar. Widok w stronę północno-zachodnią; w lewo Forst i Lubsko, w prawo Sieniawa Żarska/Żary i Łęknica.

Stacja: Tuplice

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 604
Nowogród Osiedle
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-03-01;
Stacja Nowogród Osiedle w połowie lat 90. XX wieku. Widok w kierunku Bieniowa (południowy-zachód).

Stacja: Nowogród Osiedle

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 954
Bieniów
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1995-05-25;
Bieniów - Gagar jadący w kierunku Żar opuszcza stację mijając nastawnię wykonawczą Bn2. Dziś budynek ten pełni rolę nastawni dysponującej. Widok od strony wjazdów z Żar i Jasienia w kierunku peronów, z przejazdu kolejowego w ciągu DK 27.

Stacja: Bieniów

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 797
Bieniów
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1995-05-25;
Bieniów - Gagar podąża w kierunku Żar.

Stacja: Bieniów

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 950
Gubinek
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Opuszczony przystanek w Gubinku. Pociągi pasażerskie z Lubska przestały tu kursować kilka lat wcześniej. Widok tamże (południowy-wschód).

Stacja: Gubinek

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 982
Gubinek
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Przejazd kolejowy przez DW 285 i fragment opuszczonego przystanek w Gubinku. Pociągi pasażerskie z Lubska (w prawo) przestały kursować kilka lat wcześniej. Widok w kierunku Gubina (północny-wschód), w lewo granica państwa/Guben i Lubuskie Zakłady Przemysłu Skórzanego "Carina".

Stacja: Gubinek

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1164
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Lubsko w początku 1994 roku. Ostatnie miesiące działania stacji. Choć ruch pasażerski dogorywał, nic nie wskazywało na nadejście totalnej zagłady dla tego miejsca. Stoi jeszcze druga z lokomotywowni i urządzenia do obsługi parowozów. Widok w kierunku południowo-wschodnim (wyjazdy do Jasienia i Tuplic).

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1480
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Lubsko w początkach 1994 roku. Parowozownia, choć z powybijanymi szybami, jeszcze stoi. Stoją też zabudowania fabryki "Luwena". Oba budynki już nie istnieją.

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1614
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Jedna z wielu przyczyn upadku kolejowego Lubska. Potężna Suczka z pociągiem do Żagania przy peronie 1 lubskiego dworca. Pociąg w tym układzie to określenie naciągane. Niestety, w tych latach szynobusy były dopiero w planach. Jakieś 10 - 15 lat za późno. Widok od strony południowo-wschodniej (wjazdy z Jasienia i Tuplic).

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1328
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
"Pociąg" do Żagania oczekuje na odjazd z peronu 1 lubskiego dworca. Wysyłanie potężnej Suczki z jednym wagonem dla tych kilku/kilkunastu pasażerów udających się w stronę Żagania to szczyt niegospodarności taborem zakrawający na skrajny nieprofesjonalizm w doborze środków trakcyjnych do obsługi tego połączenia. Widok w kierunku południowo-wschodnim (wyjazdy do Jasienia i Tuplic).

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1264
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Suczka z pociągiem do Żagania oczekuje na odjazd z peronu 1 lubskiego dworca. Maszyna zdaje się z niepokojem wpatrywać w niepewną przyszłość dla miejscowej stacji. Widok w kierunku południowo-wschodnim (wyjazdy do Jasienia i Tuplic).

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1301
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-07;
Suczka oblatuje jednowagonowy skład, aby powrócić z nim do Żagania. Skromny ruch pasażerski, beztroska w doborze środków trakcyjnych, niedopasowany i rachityczny rozkład jazdy i powszechna moda panująca wtedy na polskiej kolei, polegająca na masowej likwidacji bocznych tras nie zwiastowały różowej przyszłości dla lubskiego węzła kolejowego. Widok od strony południowo-wschodniej (wjazdy z Jasienia i Tuplic).

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2880
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-06;
Suczka z pociągiem z Żagania wtacza się na peron 1 lubskiego dworca. Nastawnia dysponująca, będąca ciekawym architektonicznie budynkiem kolejowym, jeszcze obsadzona. Stoją jeszcze zabudowania "Luweny". Widoczna ściana szczytowa lubskiej parowozowni. Dziś nie ma już żadnego z tych budynków. Widok w kierunku południowo-wschodnim (wyjazdy do Jasienia i Tuplic).

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1793
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-06;
Odstawione na boczny tor wraki Petuch (Pt47). Pierwszy z lewej czynny do dnia dzisiejszego tor do Żagania przez Jasień i Bieniów. Kolejnym jest tor do Tuplic, wtedy jeszcze wykorzystywany w ruchu towarowym. Widok w kierunku południowo-wschodnim.

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1521
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-06;
Odstawione na boczny tor wraki Petuch (Pt47), położone na południowo-wschodniej głowicy wyjazdowej. Na drugim planie jedna ze ścian lokomotywowni zlokalizowanej przy ul. Lubelskiej, istniejącej do dzisiaj.

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1720
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-06;
Ostatnie podrygi stacji w Lubsku. Mimo szczątkowego ruchu pasażerskiego rozbudowana infrastruktura jest utrzymana w bardzo dobrym stanie. Kilkanaście lat później zostaną tu tylko smutnie sterczące ruiny i opuszczony budynek dworca. Widok w kierunku południowo-wschodnim (wyjazdy do Jasienia i Tuplic).

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1786
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-06;
Ostatnie podrygi stacji Lubsko. Mimo zanikającego ruchu pasażerskiego rozbudowana infrastruktura jest utrzymana w bardzo dobrym stanie. Dziś są tu tylko smętne ruiny pozostałe po czasach dawnej świetności. Widok w kierunku południowo-wschodnim (wyjazdy do Jasienia i Tuplic).

Stacja: Lubsko

Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1429
Lubsko
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1994-01-06;
Peron 3 w Lubsku, wtedy już niewykorzystywany. Przeznaczony był przede wszystkim dla pociągów do Tuplic i Krosna Odrzańskiego. Oba kierunki były już wtedy nieczynne od kilku lat. Mimo to wszędzie panuje ład i porządek, widać rękę gospodarza. Jakże inny obrazek w porównaniu z wszechobecnym dziś bajzlem, śmieciami i chwastami. Widok w kierunku północno-zachodnim (wyjazdy na Krosno Odrzańskie i Gubin).

Stacja: Lubsko

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...