OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bocznice Braniewo – bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-09-04

<== | Galeria
Data: przed 1945 (???)
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Napisz e-mail
https://www.sentymentalny.com
Zamieszczono: 2020-08-14

Galeria użytkownika Miłosz Telesiński - Zbąszynek

Galeria autora nieznany

Widok z Lindenauer Chausee (ul. Kolejowa) na ostatnie metry linii i czołową, pasażerską część stacji Haffuferbahn (kolei nadzalewowej).
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 226
: 6

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 subsens (2020-08-14 15:51:42)
    Widok z Lindenauer Chausee (ul. Kolejowa) na ostatnie metry linii i i czołową, pasażerską część stacji Haffuferbahn. Zamykający perspektywę domniemany, barakokształtny dworczyk HUB bodaj do dziś pozostaje bliżej nierozpoznany, peron jest pod drzewami z prawej, dom przy krawędzi raczej należy do Ostbahn. Tu jest sytuacja z góry: http://prusy.info/Fo… a tu stosowny etap rozkminy z całością materiałów: https://www.wmtmk.pl… Obraz współczesny, acz z naprzeciwka, jest mniej więcej taki: https://www.bazakole…
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2020-08-14 17:08:09)
    Śliczne dzięki za opis. Pozwoliłem sobie na uzupełnienie :)
  • #3 (odp. na #1) octanq (2020-08-15 00:29:18)
    Nie ma wątpliwości, co do lokalizacji. Przesyłam poprawkę linku pierwszego http://prusy.info/Fo… oraz od siebie zdjęcie Googla: https://goo.gl/maps/… .
    Z technicznego punktu widzenia moje wątpliwości budzą tylko wystające pionowo "?maszty" (5 szt.) plus niższe słupy, które wydawały mi się odgromnikami, stąd moim pierwszym podejrzeniem była "baza paliw płynnych". A jednak nie, ale zagadka masztów dla mnie pozostaje.
  • #4 subsens (2020-08-22 12:29:01)
    #2 To ja pójdę za ciosem i poproszę o domknięcie sprawy (tzn. linii, od północy) stacją Braniewo Wschód obecną w bibliotece Bazy w rozkładach, WOT-ach i na mapie: https://www.bazakole… . Z powodów metodologicznych kilometraż punktu będzie problemem nieco większym, niż wykreślenie śladu, to prawda.
    #3 Dzięki za wsparcie, chyba nie pierwszy raz. Zagadka masztów (część może być pochodzenia organicznego) nie jest tu jedyną, a teren za plecami istotnie zajął terminal znacznie utrudniający kojenie hobbystycznych natręctw. Równie słaby, inaczej skontrastowany obrazek: https://wmtmk.pl/for…
  • #5 (odp. na #4) Marek Potocki (2020-08-22 15:52:23)
    Mówiąc w krótkich słowach postulujesz odpięcie linii od stacji w Braniewie i wpięcie do nowo stworzonego obiektu Braniewo Wschód? W efekcie otrzyamy sytuację analogiczną do na przykład Ząbkowic Śląskich.
    Z takimi węzłami mam mieszane uczucia. Często gęsto formalnie dwie stacje de facto były jednym organizmem, lub z czasem dworzec mały zanikał. To też chyba dobrze by było jakoś pouwzględniać, tylko nie mam pomysłu jak to elegancko przeprowadzić.
  • #6 subsens (2020-08-26 13:07:51)
    Sorry za zwłokę, życie. Nie trzeba niczego wypinać z PKP-owskiego układu odniesienia, a jedynie zobrazować żeberko ze zdjęcia. Gdyby pominąć nowotwór terminalu gazowego oraz dwie szerokości torów, głowica południowa Braniewa z grubsza wygląda jak 100 lat temu, wliczając w to lokalizację rozjazdu odgałęziającego HUB do dużej stacji. IMHO mógłby on umownie na mapie wyznaczać położenie punktu wspólne dla powojennej mijanki+po oraz stacji HUB. Tym bardziej, że w obu przypadkach na razie brak twardych danych o kilometrowaniu.
    Elegancko ze strony użytkownika byłoby nie rozprawiać publicznie o kuchni Bazy, zwłaszcza, gdy w grę wchodzą uczucia Red Akcji. Railmap ambitnie pokazuje warstwy historyczne. Zobrazowanie Ząbkowic IMHO daje właściwe, niezbędne minimum informacji o genezie węzła i rozwoju (przestrzennym, organizacyjnym). Nie wszystko da się przedstawić graficznie (jak odrębność infrastruktury OSE i BFE w Ząbkowicach), ale przecież jest na mapie interaktywnej odnośnik do danych opisowych (inna sprawa, co do tych danych trafia).
    Można ustalić jakieś cezury. Np. XIX-w. infrastruktura stacyjna programowo i bez zadawania gwałtu scalona w wyniku nacjonalizacji do 1914? 1918? nie byłaby wykazywana graficznie (i Ząbkowice, i Koluszki), a funkcjonująca odrębnie do 1945 już tak (więc nie zaliczają się tu małe Tuplice). Bez recenzowania pomysłów realizowanych np. przez Autorów Atlasu, wydaje się, że skuteczność jakkolwiek zbudowanej metodyki wynika z konsekwentnego jej stosowania.
    Problemów jest więcej, a ich skutkiem są m.in. bolesne braki w Gdańsku. Railmap IMHO mogłaby dowiązywać do linii przede wszystkim posterunki ruchu, a w następnej kolejności wieże wodne i oprawy oświetleniowe (ze szczerym z uznaniem i sympatią dla indywidualnych obszarów badawczych). Problemem jest przekonanie, że kuweta podniesiona do n potęgi to pustynia, a na dworcu - który w dniu zawarcia znajomości z kuwetą liczył sobie sto lat – nigdy nie było nastawni. Oczywistym problemem jest niedostatek danych - stąd ograniczone możliwości weryfikacji dotychczasowych choćby poprzez publiczną dyskusję. A wszystko to przy potężnych oczekiwaniach całego świata w odniesieniu do kompletności i wiarygodności Bazy.
    Do Braniewa Wschód prześlę nieśmiałą, rozszerzoną propozycję w GPX.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...