OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bocznice Nowogród Bobrzański Osiedle – bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-06-15

<== | Galeria | ==>
Data: 2018-06-09
Autor: wasiukibic
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2018-06-14

Galeria użytkownika

Wnętrze żelbetowego składu na materiały sypkie - jego ściany są wprost pancerne i w niczym nie przypominają współcześnie znanych, prefabrykowany eLek, z których robi się ściany składowisk. Z obu stron, wsparte na słupach, biegnie też tor podsuwnicowy. Widok w kierunku północno-wschodnim. W tle można dostrzec ogrodzenie Rejonowej Bazy Materiałowej.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budynki towarzyszące (inne).

Zaproponuj tagi

Podobiekty: Elektrociepłownia.

Dodaj podobiekty
Odsłon : 104
: 5

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Michał Kłosowski (2018-06-14 23:23:21)
    A może docelowo miał to być schron dużej pojemności (np. na ciężarówki), ale nie dokończono budowy i nie "zamaskowano" sklepienia? Wydaje mi się, że znam ten obiekt, kojarzę że też zwróciłem uwagę na niebanalną "pancerność" ścian. Odpowiedz»
  • #2 Michał Kłosowski (2018-06-14 23:53:10)
    Aj, chyba jednak pomyliłem miejsca po głębszej analizie. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) warzywoświniak (2018-06-18 22:16:23)
    ...a nie jest to czasem skład opalu do elektrociepłowni?...niestety podczas swojej wycieczki po DAG Krzystkowice już tam nie dotarlem, ściemniało się. A bez latarki i po ciemku lepiej się tam nie włuczyć Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2018-06-18 22:40:25)
    Tak, jest to skład opału i jednocześnie materiałów sypkich - węgla. Akurat elektrociepłownia i okolice to (obok zbiorników) najciekawsze miejsce w całym kompleksie, dostępne do eksploracji. No chyba, że ktoś by się pokusił o wejście na teren jednostki wojskowej :) Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) warzywoświniak (2018-06-19 00:01:11)
    Przynajmiej jest pretekst, żeby tam wrócić:)...miejsce niesamowite. Jak donoszą źródła, w kompleksie było położone około 30km torów. Sporo śladów po tych torowiskach jest dobrze widoczna. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...