OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bocznice Chorzów – Bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-08-01

<== | Galeria | ==>
Data: po 2019-03-01
Autor: Damian Stupień
Napisz e-mail
http://bit.ly/2sGqxX2
Zamieszczono: 2019-03-12

Galeria użytkownika

Przejazd drogowy przez bocznicę Alsthomu Konstal. W prawo wyjazd z bocznicy w kierunku stacji Chorzów Stary.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe); szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 318
: 7

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 Paweł (2019-03-12 20:26:17)
    Ciekawy sygnalizator. Jedna komora z ulicznej sygnalizacji świetlnej.
  • #2 (odp. na #1) Jacek Kowalski (2019-03-13 20:08:32)
    Ciekawe jak ta.sygnalizacja ma się do przepisów, które określają średnicę soczewki minimum 300mm. Do tego maszt jest szary zamiast czerwono-biały.
  • #3 (odp. na #2) BartekM (2019-03-14 16:06:11)
    No i jeszcze ten sygnalizator - powinien być dwukomorowy zamiast jednokomorowego
  • #4 (odp. na #3) Paweł (2019-03-14 19:44:13)
    Jednokomorowych już nie może być?
  • #5 Artur Łukasiewicz (2019-03-14 21:02:43)
    Jednokomorowych nie może być już od dawna, dlatego na przykład na całej sieci PKP PLK, na czynnych liniach zachowało się tylko około 20 czynnych przejazdów kolejowych z sygnalizatorami jednokomorowymi (wliczając w to zarówno oryginalne sygnalizatory z lat 60-80tych, jak i nietypowe jednokomorowe samoróbki konstrukcji bardziej współczesnej). Inna sprawa, że na bocznicach przepisy te bardzo często nie są w żaden sposób respektowane. Na przejeździe widocznym na powyższym zdjęciu widzimy zwykłą rogatkę parkingową na pilota oraz komorę sygnalizacji drogowej z sygnałem dźwiękowym znanym raczej z przejść dla pieszych, aniżeli przejazdów. Na 200% żadne z widocznych na zdjęciu urządzeń nie posiada żadnych dopuszczeń do stosowania na przejazdach kolejowych. Niemniej na bocznicach, jak pisałem wyżej, nie przykłada się do tego aż takiej wagi.
  • #6 (odp. na #4) BartekM (2019-03-14 21:14:32)
    Nie może, ponieważ to jest sprzeczne z obecnymi przepisami. Dawniej, do początku lat 80-tych na przejazdach instalowano sygnalizatory jednokomorowe- były to m.in. typy Hz-10, EHZ-12 i EHZ-13. Potem zmieniły się przepisy i od tego czasu powinny być już dwukomorowe
  • #7 Damian Stupień (2019-03-14 21:54:50)
    Tutaj znajdziecie podobny sygnalizator - https://www.bazakole…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...