OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bocznice Łodź Chojny – bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2016-12-29

<== | Galeria | ==>
Data: 2008-07-31
Autor: Michał Kłosowski Napisz e-mail ; http://limer.org
Zamieścił: Michał Kłosowski , 2017-03-20

Galeria użytkownika

Jedna z bocznic odgałęziających się od stacji Łódź Chojny wybiegała wzdłuż Jednostki Wojskowej, przecinała ulicę Pryncypalną biegnąc przez tereny przemysłowe (m.in. dzisiejsza siedziba firmy Remondis).
Tor przecinał rzeczkę Olechówkę i ulicę Demokratyczną, a następnie łukiem wbiegał na teren przemysłowy ciepłowni "Ustronna" i innych obiektów przemysłowych w kwadracie ulic Ekonomicznej, Skośnej i Demokratycznej gdzie się kończył w zasadzie u podnóża Rudzkiej Góry na terenie dawnej betoniarni.

Prezentowana fotografia obejmuje ocalały jeszcze w 2008 roku przejazd w ulicy Demokratycznej.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: przejazdy i przejścia drogowe, rozjazdy/bocznice/mijanki, zachowane pozostałości.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 111
: 2

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Michał Kłosowski (2017-03-20 20:13:20)
    Fotografię błędnie podpisałem pod "Jednostkę Wojskową 1933", gdyż nie potrafię dodać innych punktów docelowych bocznic wybiegających ze stacji Łódź Chojny (w tym przypadku była to strefa przemysłowa i dawny ZEC "Ustronna"). Odpowiedz»
  • Komentarz usunięty przez redakcję

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...