OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bocznice Łodź Chojny – bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2016-12-29

Galeria | ==>
Data: 2008-07-31
Autor: Michał Kłosowski Napisz e-mail
Zamieścił: Michał Kłosowski , 2017-03-20

Galeria użytkownika

Widok bocznicy do Jednostki Wojskowej nr. 1933 z perspektywy ulicy Pryncypalnej. Podczas gdy wykonywałem powyższą fotografię, latem 2008 roku, bocznica była jeszcze, jak widać, przejezdna.
Par lat później teren JW wystawiono na sprzedaż, a (przynajmniej) część torowisk na jej terenie zlikwidowano.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: rozjazdy/bocznice/mijanki.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 98
Średnia ocena: 0.
Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...