OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bocznice Tarnowskie Góry Strzybnica – bocznice i łącznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-07-01

Galeria | ==>
Data: przed 1945
Autor: nieznany
Przesłał: CenTraX./.OStrip!
Napisz e-mail
http://bit.ly/2qXBmpc
Zamieszczono: 2016-08-21

Galeria użytkownika

19 listopada 1786r. z inicjatywy Fryderyka Wilhelma Redena - dyrektora Wyższego Urzędu Górniczego, uruchomiono koło Tarnowskich Gór hutę ołowiu i srebra „Fryderyk”, nazwaną tak na cześć króla Prus. Powstała obok huty kolonia robotnicza dała początek obecnej Strzybnicy.
Na widokówce widać dwie bocznice ( od lewej normalnotorowej oraz po prawej wąskotorową).

Licencja: Nie można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' [?]

Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; szlak (trasa)/pojedyncze tory; przejazdy i przejścia naziemne (drogowe).

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 227
: 1

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Damian Stupień (2018-04-16 10:28:05)
    Dziś tj 16.04.2018r. zlikwidowano fizycznie tory bocznicy. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...