OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bocznice Żagań – bocznice i łącznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-02-11

<== | Galeria | ==>
Data: 2018-02-10
Autor: wasiukibic
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2018-02-11

Galeria użytkownika

Brama wjazdowa do zakładu przy ul. Spółdzielczej, po wschodniej stronie łącznicy. Tor jest zdjęty ale działają tu jakieś podmioty gospodarcze. Łącznica z lewej strony (poza kadrem). Widok w kierunku północnym (Bieniów).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 223
: 4

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Sławomir Kurek (2018-02-12 19:41:44)
    Te blachy na bramie to wskaźnik zatrzymania D1. Jeszcze jakieś 10 lat temu było widać na nim czerwoną farbę. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2018-02-12 20:14:38)
    Jakbyś jeszcze mógł Sławku rozszyfrować skróty zakładów, do których prowadził ten tor: WPH Żagań i HSP Żagań - wszystko przy ul. Spółdzielczej. Odpowiedz»
  • #3 Sławomir Kurek (2018-02-13 21:18:30)
    A skąd znasz te skróty? Trudna sprawa... Wiem, że po drugiej stronie tej łącznicy, którą fotografowałeś była druga bocznica (nie ta na powyższym zdjęciu). Nie ma już po niej śladu. Biegła w stronę ul. Bema. Były tam magazyny WSS Społem (później PSS Społem): chemia gospodarcza, szkło, garnki - takie 1001 drobiazgów :) Moja siostra, która tam pracowała w latach 70 pamięta, że sporo towaru przychodziło do nich w wagonach. Na tych terenach była jeszcze dawno betoniarnia, Agrobud.... A co było na powyższym zdjęciu - nie wiem Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2018-02-13 21:47:03)
    Stąd:
    http://www.jelenia.r…
    Ślady drugiej bocznicy znalazłem i sfociłem, zdjęcia są już na Bazie.
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...