OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Łopuchowo
Łopuchowo (woj. wielkopolskie)
Łopuchowo
Łopuchowo (woj. wielkopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki
Kraków Mydlniki (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki Wapiennik
Kraków Mydlniki Wapiennik (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki Wapiennik
Kraków Mydlniki Wapiennik (woj. małopolskie)
Kraków Mydlniki Wapiennik
Kraków Mydlniki Wapiennik (woj. małopolskie)
Kraków Business Park
Kraków Business Park (woj. małopolskie)
Kraków Business Park
Kraków Business Park (woj. małopolskie)
Kraków Business Park
Kraków Business Park (woj. małopolskie)
Marciszów
Marciszów (woj. dolnośląskie)
Marciszów
Marciszów (woj. dolnośląskie)
Marciszów
Marciszów (woj. dolnośląskie)
Marciszów
Marciszów (woj. dolnośląskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Katowice
Katowice

Matiii734 (2019-02-20 08:19:32)

Patrząc na datę to nie ważne gdzie była w Katowicach, prawdopodobnie została zniszczona przez Hitlerowców w 1939 r.

Zabierzów
Zabierzów

Damian Stupień (2019-02-20 08:13:58)

Dokładnie ;)

Warkocz
Warkocz

Stanisław Stanisław (2019-02-19 22:26:48)

A ja może trochę wezmę w obronę Kolegę Dawida. Fakt, bardzo dużo zdjęć, które zamiesza, jest robionych przez okno pociągu, którym podróżuje. Trudno wówczas zrobić jakieś "dobrze skadrowane" ujęcie. Jednak niektóre z tych zdjęć, to jedyne fotki w Bazie, obrazujące dane zagadnienie np. obecny wygląd peronu z wiatą czy pokolejowe budynki towarzyszące. Patrząc z drugiej strony, każdy z Nas zapewne lubi podróżować koleją i ma takich zdjęć setki, jak nie tysiące i jednak nie zalewa Bazy taką "masówką"... np. ja mam z samej tylko linii nr 221, ponad 10 tysięcy zdjęć. Dodam, że linię tą w wolnych chwilach, spacerkiem, po kawałku, na odcinku od Gutkowa do Ornety pokonałem po torach pieszo i mam zrobione zdjęcia niemal każdego słupka hektometrowego, wszystkich obiektów inżynieryjnych, budowli, wskaźników i wszelkich reliktów, w tym starotorzy... mam też kilka tysięcy zdjęć typów i rodzajów szyn, spotykanych na poszczególnych odcinkach, stacjach i przystankach tej linii. Jednak do głowy by mi nie przyszło aby zasypać BazęKolejową setkami zdjęć "ciekawostek" tej linii :PP. Tak więc raczej nikt nie "bawi" się w taką "masówkę" jak Kolega Dawid, a problem w tym, tak jak piszą Koledzy Irek i Jakub, że z tych setek zdjęć warto wybrać takie, które obrazują wygląd danej stacji, przystanku, obiektu, który COŚ KONKRETNEGO wnosi do BazyKolejowej. Stąd prośba do Kolegi Dawida, może warto się zastanowić, czy np. z zamieszczonych właśnie zdjęć przystanku Warkocz (skoro jesteśmy przy jednym z nich), nie można było stworzyć jednego zdjęcia, będącego miszmaszem pozostałych, coś na wzór np. tych, zrobionych przeze mnie, a dotyczących stacji Dobre Miasto. Przykłady poniżej: https://www.bazakole… https://www.bazakole… https://www.bazakole… https://www.bazakole… https://www.bazakole… Trochę zabawy w edytorze Paint i np. jakimś programie zmniejszającym wielkość zdjęcia, i jak to mówią "po sprawie". Na zdjęciach widać to co chce się pokazać, no chyba, że zależy nam na jakimś szczególe, którego trudno dostrzec na pomniejszonym zdjęciu, wówczas można zamieścić także zdjęcie pojedyncze, danego obiektu. Myślę, że takie kompilacje zdjęć, oszczędzają "pojemność bazy", a jednak dobrze obrazują wygląd danego miejsca, obiektu. Tak więc zamiast 8 nowych, dużych zdjęć, może warto zamieścić jedno, złożone z mniejszych "obrazków". :))). Myślę również, że skoro mamy dbać o to, aby Baza w pewnym momencie "nie stanęła na dobre" i "nie przeładowała się", może warto też podejmować bardziej stanowcze działania - i tu prośba do Administratorów - po prostu należy usuwać zdjęcia np. klasyczne duplikaty, lub te gorszej jakości, a przedstawiające właściwie to samo itp itd... Wiem, że to może być "trudne", ktoś się może poczuć dotknięty, że "jak to tak, usunięto moje zdjęcie?", lub może się np. obrazić i wycofać swoje zdjęcia z Bazy - a nie potrzebnie, bo powinien to zrozumieć... Jeżeli jednak mamy problem z przeładowaniem Bazy, to według mnie, takie działania powinny być podejmowane z większą stanowczością. Jeżeli problem przeładowania nie istnieje lub jest "daleką przyszłością", można podchodzić do tego zagadnienia mniej rygorystycznie. Wracając do tematu zdjęć Kolegi Dawida, może faktycznie jest to zbyt duża "masówka", jednak w tej masówce znajdują się "perełki" które tylko Kolega Dawid uchwycił na fotografii. Tak więc może rozwiązaniem, było by wspomniane przeze mnie, kompilowanie kilku zdjęć w jedno - co polecam Koledze. To nie jest trudne i nie zajmuje dużo czasu, a pod zdjęciem można dokładnie i szczegółowo opisać, co przedstawiają poszczególne ujęcia. Nie mamy wówczas problemu z "uciekającym" miejscem na zdjęcia w Bazie, a wszyscy mogą obejrzeć to, co Kolega chce przedstawić. Zdjęcia przystanku Warkocz, które Kolega właśnie zamieścił są dobrym przykładem, bo zamiast 8 zdjęć, mogły by to być np. dwa mniejsze, będące kompilacją pozostałych. Taka moja uwaga, może wówczas będą, jak to mówi jedno z przysłów "i wilk syty i owca cała" ;)

Jaworzno Szczakowa
Jaworzno Szczakowa

irek (2019-02-19 19:58:45)

@Dawid Jastrzębski, my szanujemy twoje kulinarne..kolejowe podróże po kraju, ale i ty racz szanować to co robisz !

Dobiegniew
Dobiegniew

polo (2019-02-19 08:02:23)

Na zdjęciu widzimy stadlerowskiego Flirta 3, czyli ED160. Natomiast Dart to pesowski ED161. Ale to tylko gwoli ścisłości. Natomiast jeśli chodzi o "ścisłość" pomiędzy i przed fotelami, w obu jest podobnie :)

Pleszew Wąskotorowy
Pleszew Wąskotorowy

Bolesław Wojtyniak (2019-02-19 01:38:47)

Wystarczy popatrzeć na zdjęcie Damiana Grzywny z 2018-06-23, dla niezorientowanych dodam,że tarcza stoi w cieniu olbrzymiej lipy przy peronie linii normalnotorowej obok budynku dworca Pleszew Wąskotorowy i sobie stoi jako element dekoracyjny stacji, jedno zdjęcie tej tarczy już jest na stronie, dosyłam także jeszcze jedno z października 2018 r. Miłego oglądania. B.W.

Trzebinia
Trzebinia

Jacek (2019-02-18 23:08:01)

Oświęcim jest w drugą stronę i na zachód,w tym kierunku były też Spytkowice i reszta na południe, dopiero Oświęcim i też reszta stacji.

Lubawka
Lubawka

Łukasz Kiąca (2019-02-18 12:31:41)

Czy ktoś pamięta w którym roku budynek został zamknięty i od kiedy postępuje jego dewastacja? Tutaj link do zdjęcia z roku 1991, gdy budynek stacji palił się https://nk.pl/grupa/…

Jaworzno Szczakowa
Jaworzno Szczakowa

Dawid Jastrzębski (2019-02-18 09:28:46)

Nie wygląda na to by były jakieś windy ani inne udogodnienia. Na peronie 3 jest informacja ,że w czasie modernizacji stacja nie jest dostosowana dla osób m.in o ograniczonej sprawności ruchowej. Więcej do zobaczenia na paru nowych zdjęciach.

Jarocin – Kąkolewo (360)
Jarocin – Kąkolewo (360)

Lukasy (2019-02-18 00:26:52)

Bardzo zacne zestawienie, zwłaszcza podpunkt dotyczący rogatek mechanicznych. Od siebie dorzucę Budachów, Szczecin Port Cen., Nowe Skalmierzyce, Krotoszyn, Zduny, Rudniki k/Częstochowy oraz bodajże Sierakówek i Florek. Nie jestem pewien też, czy w samym Płocku też coś nie zostało. Do niedawna były też w Raszówce, ale tam teraz podobno jakaś modernizacja jest, więc bym się nie spodziewał, że jeszcze istnieją.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...