OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

15 kwietnia 2021 Dziś na lewym pasku narzędzi do mapy dodaliśmy nowe narzędzie pozwalające na szybie włączenie w nowym oknie map Google z widocznego u nas obszaru. Dzięki temu można na przykład stosunkowo łatwo przejść do usługi Google Street View. Miłego korzystania!

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Wyrzysk Osiek
Wyrzysk Osiek (woj. wielkopolskie)
Wyrzysk Osiek
Wyrzysk Osiek (woj. wielkopolskie)
Wyrzysk Osiek
Wyrzysk Osiek (woj. wielkopolskie)
Wyrzysk Osiek
Wyrzysk Osiek (woj. wielkopolskie)
Wyrzysk Osiek
Wyrzysk Osiek (woj. wielkopolskie)
Wyrzysk Osiek
Wyrzysk Osiek (woj. wielkopolskie)
Grabik
Grabik (woj. lubuskie)
Grabik
Grabik (woj. lubuskie)
Grabik
Grabik (woj. lubuskie)
Grabik
Grabik (woj. lubuskie)
Grabik
Grabik (woj. lubuskie)
Grabik
Grabik (woj. lubuskie)
Grabik
Grabik (woj. lubuskie)
Biernatowo
Biernatowo (woj. wielkopolskie)
Biernatowo
Biernatowo (woj. wielkopolskie)
Biernatowo
Biernatowo (woj. wielkopolskie)
Głogów
Głogów (woj. dolnośląskie)
Głogów
Głogów (woj. dolnośląskie)
Wałowice
Wałowice (woj. lubuskie)
Wałowice
Wałowice (woj. lubuskie)
Wałowice
Wałowice (woj. lubuskie)
Wałowice
Wałowice (woj. lubuskie)
Wałowice
Wałowice (woj. lubuskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Poddębice
Poddębice

Poddębiczanin (2021-06-14 19:20:55)

Szymon, nie ma rozkładu jazdy towarowych, ale za to miało być rozkład jazdy osobowych.

Wałowice
Wałowice

Zdzisław Hewak (2021-06-14 16:28:19)

Wiedziałem, że jakąś przeoczyłem. I to tą najbliżej mnie. No i warto dodać, że tarcza w Żarach, jako jedyna w Polsce, ma napęd elektryczny.

Strzelce Krajeńskie
Strzelce Krajeńskie

Jacek (2021-06-14 11:22:47)

Z tego co wiem, na tamtej drodze do Gorzowa W. korków nie ma. Tory z Gorzowa W. do Górek N. idą jeszcze górą, potem za stacją nagle się obniżają do doliny Noteci. Nigdy nie jest za późno przed elektryfikacją na przebudowę linii - kto na tym straci i będzie zły, może wykazać referendum. Np. wioska Sarbiewo też na tym by zyskała. Jedynie Zwierzyń byłby stratny.

Tarnowskie Góry – bocznice
Tarnowskie Góry – bocznice

... (2021-06-14 10:51:03)

"Bocznica do zakładów chemicznych" - warto by zmienić tą zdublowaną nazwę na prawidłową - to była bocznica dawnej papierni, którą zlikwidowano.

Kłodzko Miasto
Kłodzko Miasto

wasiukibic (2021-06-14 09:13:31)

Nie mniej jednak i tak jest wizualnie lepiej, niż gdyby postawili blaszane kontenery. Niestety, to już nie te czasy, kiedy buduje się piętrowe nastawnie z czerwonej cegły, o spadzistym dachu krytym dachówką i ozdobnymi balkonikami. Gdybyś jednak porozmawiał z dyżurnym ruchu na takim posterunku, to warunki pracy są o niebo lepsze, niż np. na takim Kłodzku Nowym. Tu masz klimę, centralne ogrzewanie, kibelek, pomieszczenie socjalne, wszystko w jednym poziomie, nie musisz dojeżdżać na zadupie, wspinać się po schodach, kręcić korbami czy przestawiać wajchy. Problem robi się w momencie awarii kamer... Dla porównania (może bez podania lokalizacji), atrakcyjnie wyglądające, poniemieckie "stellwerki" w województwie dolnośląskim czy lubuskim, gdzie dyżurny musi sobie narąbać drewna do pieca kaflowego, czy chodzić za potrzebą w krzaki, albo do toi-toia, a po kilkudziesięciu latach przekładania wajch, zwyrodnienie stawów.

Nysa
Nysa

wasiukibic (2021-06-14 08:39:45)

Jest takie powiedzenie: "kibic z dala się nie w(...)dala". Nie jestem mieszkańcem Nysy/okolic, nie wiem nawet do kogo należałoby uderzyć w tej sprawie, kto z wymienionych przez Ciebie instytucji (UM, starostwo) byłby najbardziej zainteresowany poprawą sytuacji na nyskim węźle. Powiem szczerze, że ilekroć próbowałem nawiązać kontakt z samorządem/lokalnymi mediami w sprawach kolei, to prawie zawsze byłem zlewany. Czasem jest tak, że samorządowcy/media żywo interesują się problemami kolei w swoim mieście/gminie/powiecie, czasem mają to w głębokim poważaniu, wysyłając w eter puste frazesy, a czasem problem traktowany jest pobieżnie, bo przecież gdzieś tam remont zrobili, tabor kursuje w sumie nowoczesny i jest git. Chylę czoła przed długoletnim pracownikiem PKP w Nysie, ale musisz w końcu dojść do wniosku, że czasy świetności nyskiego węzła, takim, jakim go pamiętasz, minęły już bezpowrotnie, bo też i kolej się zmieniła. Oczywiście nie oznacza to, że należy niektóre tematy oddać walkowerem, bo to, że potencjał na ruch lokalny i regionalny, w okolicach Nysy jest, nie ulega wątpliwości, tylko trzeba go uwolnić. Jakoś na dolnośląskim odcinku Podsudeckiej się udało; pociągów jest i więcej, i jest w nich całkiem dobra frekwencja.

Świnoujście Przytór
Świnoujście Przytór

subsens (2021-06-14 00:56:24)

Porządkowo. Materiał zdjęciowy dot. kolejki jest przypisany do dwóch obiektów: Świnoujście Przytór (jak np. powyższe zdjęcie, pokazujące obiekt znacznie odległy od stacji) oraz Świnoujście Bocznice. Może czas na 'Przytór Bocznice'? Historycznie. Kolejka łączyła rampę, obiekty baterii, zbrojownię (magazyn, skład, składnica etc.) w Ognicy i port w Ognicy. Biorąc pod uwagę ilość betonu, jaką wylano na jej trasie, mogła być tu pierwszą, tzn. najstarszą z inwestycji. Detalicznie. Schemat przebiegu na Mapie nie uwzględnia tego, o czym warto pamiętać: bocznica normalnotorowa pierwotnie rozgałęziała się na dwa tory, by dotrzeć do każdego z trzech bloków koszarowo-bojowych - zapewne tak przyjechały i wyjechały działa. W każdym z bloków był też dworzec kolejki (przelotowy, chroniony śluzami gazoszczelnymi). Wszystko istnieje na gruncie. Jeszcze lepiej (bez krzaków) widać na lidarze. Perspektywicznie. Takiego dzieła: https://www.bazakole… - https://www.bazakole… przedmiotowa kolejka byłaby z pewnością godna. Układ pętli na terenie składnicy jest mniej skomplikowany; niestety, zagadką pozostanie nabrzeże w Ognicy. Klikalnie (i aferalnie) https://okretywojenn… - https://www.swinoujs… Uzupełniająco. Za wiatą na wprost jest lokomotywownia, za łukiem w kierunku składnicy jest blok elektrowni.

Krzemieniewo
Krzemieniewo

ROPA Poznań (2021-06-13 22:34:28)

Po lewej mój znajomy z Leszna ma Zajazd, mam "chody".

Bobolice (Wąsk.)
Bobolice (Wąsk.)

Wiesiu. (2021-06-13 21:57:27)

To nie lata świetności. Jeśli to 92 rok, to jest to przejazd specjalny.

Szepietowo
Szepietowo

ACdVL (Andrzej) (2021-06-13 20:19:35)

Gbs-y, Rs-y, Gagsy-t, klasyka polskiego taboru towarowego wtedy jeszcze dość regularnie spotykana tak w zwartych składach towarowych, jak i zdawkach, a i nierzadko jako ochronne w składach cystern. Trochę przykre, że tabor tego typu już powoli odchodzi do historii...

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...