OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Grodziec Mały – Kolsko (305)
Grodziec Mały – Kolsko (305)

wasiukibic (2019-03-20 22:44:32)

Pod tymi linkami można sobie co nieco poczytać ciekawostek dotyczących tej linii oraz ruchu, u schyłku jej eksploatacji: http://www.glogow.pl… https://pl.misc.kole… Gdzieś w zakamarkach pamięci mam jeszcze wywiad z kolejarzem z Leszna, bodajże długoletnim naczelnikiem drogówki, który stwierdził, że odcinki Grodziec Mały - Sława Śląska i Wschowa - Lipinki Głogowskie były najbardziej kłopotliwe w utrzymaniu w zimie, a po intensywnych opadach śniegu - nieprzejezdne. Pociągi potrafiły stać unieruchomione w zaspach po kilka dni. Nie bardzo gramotnie było też ułożyć obiegi pociągów pasażerskich, bo priorytetem były zawsze przewozy na 14. Sława przez długi okres czasu miała priorytet obsługi od strony Leszna, mimo że sporo ludzi stamtąd dojeżdżało do pracy w głogowskich hutach miedzi. Pada nawet stwierdzenie, że po likwidacji ruchu kolejarzom w Lesznie spadł kamień z serca...

Grodziec Mały
Grodziec Mały

wasiukibic (2019-03-20 22:31:06)

https://inzynieria.c… Raz piszą, że na dwójce ma być 100 km/h, gdzie indziej, że 80 km/h. W planach jest elektryfikacja, podniesienie prędkości do 120 km/h, remont mostów na Odrze w Głogowie, odbudowa drugiego toru. 14 ma być jedną ze "szprych" do CPK.

Kraków Główny Osobowy
Kraków Główny Osobowy

Kuba Rost (2019-03-20 21:49:04)

Zgadza się. Opis jest niepoprawny.

Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)
Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)

Jacek (2019-03-20 20:41:11)

Problemem nie był sam wiadukt biorąc oba przęsła a jego wysokość ,dla tirów musi być przynajmiej 3.8 metra brak ruchu brak jakikolwiek perspektyw dla przyszłości.

Grodziec Mały
Grodziec Mały

wasiukibic (2019-03-18 20:22:42)

Wiadukt został wyremontowany przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei. Rozjazd zaś zdemontowano, podobnież jak fragment nieczynnego toru nr 1 linii 14 i obecnie jest na nim urządzona droga dojazdowa do hałdy kruszywa.

Głogów
Głogów

wasiukibic (2019-03-18 20:13:14)

Byłem pewien, że zdjęcie tego semafora en face jest już obecne na OBK, to by rozwiało wszelkie wątpliwości odnośnie przypisywania tego obiektu. Podobne pomyłki występują w przypadku wiaduktu nad ul. Niepodległości w Wałbrzychu, który permanentnie był dodawany do linii Wałbrzych - Kłodzko, mimo że wjazdówka znajduje się na przed jego wschodnim przyczółkiem od strony Kłodzka.

Bytom – Wrocław Główny (132)
Bytom – Wrocław Główny (132)

Opolanin (2019-03-18 14:00:03)

A to już jest, proszę je Ciebie, stacja Opole Główne a nie szlak OP-OZ.

Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)
Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)

Darek Preiss (2019-03-18 12:45:58)

Tak działa kapitalizm..... Czego nie zniszczyli ideolodzy Balcerowicza, dla których transport publiczny to zbrodnia, dokończą złomiarze.

Rudna Gwizdanów
Rudna Gwizdanów

wasiukibic (2019-03-18 11:20:25)

Wiata, nawierzchnia peronu oraz tory 4,6,8 (z prawej strony kadru) - rozebrane.

Kamiona
Kamiona

wasiukibic (2019-03-17 22:35:37)

To są resztki rampy przeładunkowej. Z informacji, jakie uzyskałem od mieszkańca wioski, do przełomu lat 80. i 90. przybywały tu wagony z towarami dla miejscowego PGR-u (węgiel, nawozy, drewno, ropa). Zabudowania tegoż gospodarstwa są oddalone o jakieś 50 m od rampy.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...